[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

رگبار بهاری وارد فارس می‌شود ، روزنامه شیراز نوین


مدیرکل هواشناسی فارس اعلام کرد: ۲ سامانه جدید رگبار بهاری، رعد و برق، وزش شدید باد و احتمال خیزش گرد و خاک با وضعیت زرد از چهارشنبه ۲۲ فروردین‌ماه آغاز می‌شود و تا ۲۳ همین‌ ماه در استان ادامه دارد.
مسعود حقیقت روز دوشنبه در مصاحبه با ایرنا بیان کرد: سامانه اول که شامل بارش رگباری و پراکنده همراه با رعد و برق است، از بعد از ظهر چهارشنبه در مناطق شمالی، شمال غربی، غرب و مرکزی استان به ویژه شهرستان‌های رستم، سپیدان، نورآباد ممسنی، کازرون و کوه‌چنار پیش‌بینی شده و این سامانه برای ۲۳ فروردین در همه استان گزارش شده است.
وی اضافه کرد: همچنین سامانه دوم که با وزش شدید باد و احتمال خیزش گرد و خاک همراه است، برای چهارشنبه در مناطق شمالی و مرکزی استان به ویژه شمال شرق و شهرستان‌های آباده، اقلید، خرم‌بید و بوانات را در بر می‌گیرد و برای پنجشنبه در همه مناطق استان به ویژه در شمال شرق و جنوب استان پیش‌بینی شده است.
احتمال سقوط اشیا از ارتفاعات
مدیرکل هواشناسی فارس تأکید کرد: اثر مخاطره همچون سقوط اشیا از ارتفاعات، احتمال سقوط تابلو ها، لغزندگی جاده‌ها و برخورد صاعقه وجود دارد؛ از این رو احتیاط در تردد جاده‌ای، احتیاط در تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و عدم حضور در ارتفاعات به هنگام صاعقه، عدم توقف خودرو‌ها در کنار درختان کهن سال و استحکام ساز‌ه‌های موقت توصیه می‌شود. پیش‌تر هواشناسی فارس چهاردهم فروردین ماه در اطلاعیه سطح زرد نسبت به فعالیت سامانه بارش رگباری به صورت پراکنده در مناطق شمالی، غربی شرقی و شمال شرق را تا ۱۶ فروردین‌ماه هشدار داده بود.
وضعیت رنگ هشدارها چگونه است؟
به گزارش ایرنا، زمانی که سازمان هواشناسی هشدار زردرنگ می‌دهد یعنی پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و کارهای روزمره اختلالاتی ایجاد کند. این هشدار برای مردم با هدف آمادگی لازم در مواجهه با پدیده‌های جوی که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. همچنین برای مسئولان به منظور اندیشیدن تمهیدات لازم صادر می‌شود. هشدار نارنجی شدت بیشتری از هشدار زرد دارد و در نوع نارنجی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات مخرب و خسارت‌های احتمالی داشته باشد. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا نیز است.
هشدار قرمزرنگ بالاترین سطح هشدار هواشناسی است که پیش‌بینی می‌شود پدیده جوی بتواند خسارت‌های وسیعی داشته باشد. با صدور هشدار قرمز به دستگاه‌های مختلف اعلام می‌شود که وارد عمل شوند و اقداماتی برای کاهش خسارات بیندیشند. به طور کلی رنگ زرد، نارنجی و قرمز هریک به ترتیب به معنی آگاهی، آمادگی و اقدام است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی