[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۲
  • دوره جدید

«سال گربه» رکورد زد، روزنامه شیراز نوین

سال گربه موفق شد تا با جذب ۳۲ هزار مخاطب در روز نخست نمایش، رکورد خوبی را در این زمینه از خود به‌جای بگذارد.
به گزارش ایرنا، جدیدترین ساخته مصطفی تقی‌زاده موفق شد تا در نخستین روز اکران عمومی، یک رکورد خوب از خود به‌جای بگذارد.
سال گربه موفق شد تا در نخستین روز نمایش خود، ۳۲ هزار نفر را به سینما بکشاند و این آمار یعنی بیشترین میزان جذب مخاطب در نخستین روز اکران پساکرونایی سینماهای ایران.
پیش از این، چنین رکوردی در اختیار فیلم‌های گشت ۳ و تمساح خونی بود. گشت ۳ موفق شده بود تا در ۲۶ آبان ۱۴۰۰، ۲۱ هزار نفر را به سینماها بکشاند. تمساح خونی نیز در ۱۶ اسفند ۱۴۰۲، ۱۸ هزار مخاطب داشت. حالا سال گربه موفق شد تا با ۳۲ هزار مخاطب، رکورد این سرفصل را طی ۴ سال گذشته به نام خود بزند.
رکورد یک دهه بیشترین تعداد مخاطب روز نخست سینماها، در اختیار فیلم مطرب با ۳۴ هزار مخاطب قرار دارد. سال گربه پس از مطرب، دومین فیلم یک دهه اخیر سینماهای کشور است که توانسته بیشترین میزان مخاطب را طی روز نخست نمایش خود داشته باشد. رکورد یک دهه بیشترین تعداد مخاطب روز نخست سینماها، در اختیار فیلم مطرب با ۳۴ هزار مخاطب قرار دارد. حتی فیلم هزارپا، در روز نخست نمایش خود، ۲۲ هزار مخاطب داشت. دیگر فیلم‌های پرمخاطب یک دهه اخیر سینمای ایران نیز کمتر از این میزان مخاطب را در روز نخست تجربه کردند؛ بنابراین به این نتیجه می‌رسیم که سال گربه پس از مطرب، دومین فیلم یک دهه اخیر سینماهای کشور است که توانسته بیشترین میزان مخاطب را طی روز نخست نمایش خود داشته باشد.
البته که قطعاً باید یکی از دلایل وقوع چنین اتفاقی را هم‌زمانی آغاز اکران فیلم سال گربه با روز عید سعید فطر بدانیم؛ در چنین روزی، بر تعداد مخاطبان سینما افزوده شد که فیلم تقی‌زاده نیز از این افزایش مناسبتی بی‌نصیب نماند.
به نظر می‌رسد که سال گربه، یکی از کمدی‌های پرمخاطب امسال سینماها باشد که در ادامه بتواند شگفتی‌ها و رکوردهای دیگری را از خود به‌جای بگذارد. مهم‌تر از همه آنکه این فیلم در کنار تمساح خونی موفق شده تا یک دوقطبی قدرتمند را تشکیل دهد و دست مخاطبان گونه کمدی را در انتخاب فیلم باز بگذارد.
در روزی که سال گربه با ۳۲ هزار مخاطب، رکورد خوبی را به نام خود ثبت کرد، تمساح خونی نیز موفق شد تا حدود ۵۹ هزار مخاطب داشته باشد تا این دو فیلم با جذب ۹۱ هزار مخاطب، اتفاق خوشایندی را در گیشه سینماهای کشور رقم بزنند.
اکران سال گربه در مقام غافل‌گیری جذابی است که می‌تواند میزان مخاطبان سینما و البته گیشه بهاری را حسابی پررونق کرده و آمارها را نسبت به مدت مشابه سال گذشته، با افزایش قابل‌توجهی همراه کند.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی