[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۴
  • دوره جدید

لورکوزن قاطعانه کار را تمام کرد؛ پایان سلطنت بایرن توسط پسران جذاب ژابی، روزنامه شیراز نوین

 میثم محجوبی - گروه ورزش
بایر لورکوزن به قاطعانه‌ترین شکل ممکن اولین قهرمانی تاریخی‌اش در بوندس‌لیگا را جشن گرفت.
24 سال پس از روز تلخی که میشائیل بالاکِ بزرگ با یک گل به خودی، قهرمانی لورکوزن و مربی مشهورش «کریستوف دام» را بر باد داد، این تیم توانست به یک قهرمانی شگفت‌انگیز دست پیدا کند.
بایرلورکوزن با برتری ۵ بر صفر مقابل وردربرمن در فاصله ۵ هفته مانده به پایان فصل، اولین قهرمانی تاریخی‌اش در این رقابت‌ها را قطعی کرد. بایرلورکوزن که با هدایت آلونسو در این فصل نمایش بسیار خوبی داشته و مدعی عنوان قهرمان در ۲ جام دیگر هم‌ محسوب می‌شود در این بازی بار دیگر قدرت خود را به رخ رقبا کشید و به پیروزی رسید.
بایرلورکوزن در دقیقه 25، یک پنالتی برای به دست آورد که بونیفایس موفق شد ضربه پنالتی را به زیبایی به گل تبدیل کند. در نهایت نیمه اول با نتیجه یک بر صفر به سود بایرلورکوزن به پایان رسید. در نیمه دوم باز هم بایرلورکوزن توپ و میدان را در اختیار داشت. تیم میزبان در دقیقه 60 به گل دوم رسید؛ در ادامه و چند دقیقه بعد و در دقیقه 68، بایرلورکوزن توسط ویرتز به گل سوم دست یافت و این گل مُهر تأییدی بود بر برتری بدون چون و چرای این تیم در این بازی.
 شاگردان آلونسو به حملات خود ادامه دادند تا بتوانند باز هم به حریف گل‌زنی کنند و در دقیقه 83، بار دیگر ویرتز موفق شد دروازه حریف را باز کند و بازیکن ۲گُله این بازی لقب گرفت. در زمان‌های اضافه و در دقیقه 92، ویترز بار دیگر موفق به گل‌زنی شد و گل پنجم را به ثمر رساند تا در این مسابقه موفق به ثبت هت‌تریک شود. در نهایت بازی با نتیجه ۵ بر صفر به سود بایرلورکوزن به پایان رسید تا این تیم برای اولین‌بار قهرمان بوندس‌لیگا لقب بگیرد. بایرلورکوزن با 79 امتیاز و 16 امتیاز فاصله با بایرن مونیخ، قهرمانی باشکوهش را جلوی چشم هواداران خودی‌ جشن گرفت.
هواداران فوتبال بایرلورکوزن را با تیم رؤیایی سال 2002 به خاطر می‌آورند؛ تیم جذابی که تا آستانه قهرمانی در سه جام مختلف پیش رفت، اما در آخرین لحظه دستش از هر سه جام کوتاه ماند.
آنها لیگ را به بوروسیا دورتموند، جام حذفی را به شالکه و لیگ قهرمانان اروپا را به رئال مادرید واگذار کردند.
لورکوزنی‌ها سال 2000 هم در آستانه قهرمانی در بوندسلیگا قرار داشتند، اما در روز پایانی با گل به خودی میشائیل بالاک مغلوب اونترهاخینگ شدند تا بایرن مونیخ قهرمان آلمان شود.
گفتنی است، بایرن مونیخ در یازده سال گذشته قهرمان فوتبال آلمان بود، اما شاگردان ژابی آلونسو با اقتداری کم‌نظیر در تاریخ فوتبال، به سطلنت باواریایی‌ها پایان دادند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی