[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

افق‌های درخشان توسعه روستایی و محرومیت‌زدایی در شهرستان اقلید، روزنامه شیراز نوین

مدیر بنیاد مسکن شهرستان اقلید اهم فعالیت‌های بنیاد مسکن  شهرستان  را تشریح کرد و اظهار داشت: شهرستان اقلید با توسعه خدمات و محرومیت‌زدایی یکی از مناطق شاخص‌ساز در تحول‌آفرینی و تغییر چهره روستاها، افزایش انگیزه ماندگاری و کاهش مهاجرت‌هاست.
به گزارش روابط عمومی بنیاد مسکن استان فارس، محسن اسلامی دستیابی به اهداف توسعه روستایی در شهرستان اقلید را زاییده همدلی و هم‌افزایی مدیران دانست و گفت : بهسازی و نوسازی مسکن روستایی در سایه تأمین مسکن ایمن، متناسب با توسعه یکنواخت مجتمع‌های زیستی، توسعه هماهنگ مسکن و محیط با رعایت اصول فنی ضمن حفظ هویت و سیمای عمومی روستا و به طور کلی تبلور فیزیکی فرهنگ و اقلیم هر منطقه در مسکن روستایی از جمله اهدافی است که بنیاد مسکن دنبال می‌کند.
اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: تعداد روستاهای شهرستان اقلید 70 روستاست و تعداد خانوار روستایی این شهرستان  9هزار و 848 خانوار برآورد شده است. جمعیت روستانشین شهرستان اقلید حدود 34هزار و 407 نفر و تعداد خانوار بهره‌مند از طرح 5هزار و 200 خانوار است. درصد خانوار بهره‌مند به خانوار روستایی نیز 71 درصد است. در این شهرستان میزان تسهیلات پرداختی 560میلیارد ریال برآورد شده است. مدیر بنیاد مسکن شهرستان اقلید از اعطای وام تعمیری به تعداد 7 فقره به مبلغ 3هزار و 500میلیون ریال و تسهیلات بلاعوض به تعداد 25 فقره به مبلغ 7000میلیون ریال و همچنین تسهیلات مسکن محرومین به تعداد 12 فقره در این شهرستان خبر داد.
این مقام مسئول، پرداخت تسهیلات 2000میلیون ریالی با وام 500میلیون ریال بلاعوض در سطح روستاها به تعداد 12 فقره شامل مسکن محرومین را یکی از عملکردهای شاخص بنیاد مسکن دانست. 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی