[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

ماندگاری در روستاها در اولویت باشد ، روزنامه شیراز نوین

 ابراهیم صنعتی- گروه خبر
استاندار فارس در دیدار با رئیس و معاونان بنیاد مسکن استان فارس، بر ضرورت تسریع در رفع مشکلات مردم، به‌ویژه محرومان تأکید کرد و خواستار ابتکار عمل و ایجاد خلاقیت در پیشبرد اهداف شد.
محمدهادی ایمانیه چهارشنبه ۲۹ فروردین در دیدار با مدیرکل و معاونان بنیاد مسکن استان فارس که به مناسبت دهه حساب ۱۰۰ امام(ره) و سالروز تشکیل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در دفتر استاندار فارس برگزار شد، با تأکید بر اینکه تأسیس حساب ۱۰۰ امام(ره) و بنیاد مسکن همانند سایر سازمان‌های انقلابی اقدامی پربرکت و ارزشمند بود، گفت: نهاد‌های انقلابی که با تدبیر رهبر کبیر انقلاب اسلامی تأسیس شد، در حفظ نظام اسلامی مؤثر بوده‌اند.
استاندار فارس با تأکید بر اینکه رسالت ذاتی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی توجه به محرومان و اقشار کمتر‌برخوردار است، خاطرنشان کرد: توجه به روستائیان و اقشار محروم از اهمیت بالایی برخوردار است؛ لذا باید تمام تلاش خود را برای اسکان روستائیان و جلوگیری از مهاجرت آنان و همچنین مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها انجام دهید.
وی تصریح کرد: تأمل برای وصول بخش‌نامه و دستورالعمل‌ها و ارائه راهکار برای حل مشکلات از سرعت پاسخ‌گویی می‌کاهد؛ لذا توقع دارم با استفاده از مشورت صاحب‌نظران، ابتکار عمل و ایجاد خلاقیت در حل مسائل مردم و مرتفع نمودن مشکلات آنان پیشگام و پیش‌قدم باشید؛ در این زمینه طبیعتاً امکانات و اعتبارات و مجوزهایی لازم است که برای تسهیل در دریافت آنان حتماً همکاری لازم انجام می‌شود.
محمدهادی ایمانیه در بخش دیگر سخنان خود به طرح تکام (توانمندسازی و کارآفرینی مردم‌پایه) در دولت سیزدهم با هدف پیشرفت همه‌جانبه روستا، سکونت پایدار در روستا‌ها و مهاجرت معکوس به روستا‌ها و توانمندسازی روستائیان و بالفعل ساختن ظرفیت‌های مردمی در روستا‌ها اشاره کرد و افزود: این طرح به عنوان سند تحول بنیادی در دولت سیزدهم به منظور توانمندسازی مردم روستا و بهره‌مندی از ظرفیت روستا‌ها اجرا می‌شود که باید با جدیت برای تحقق آن سهم خود را ایفا کنید. وی خواستار تسریع در اجرای عملیات آسفالت در تمامی روستاهای تعیین شده در استان شد و افزود: در این موضوع اگر نیاز به احداث کارخانه تولیدی باشد، باید به آن سمت حرکت کرد و ما نیز در این زمینه کمک می‌کنیم؛ چراکه حضور بنیاد در عرصه‌های تولیدی، هزینه‌های تمام شده مصالح و در نهایت ارائه خدمات را به نحو مطلوبی کاهش می‌دهد.
نماینده عالی دولت در فارس با تأکید بر اینکه می‌بایست طرح هادی سریع‌تر از قبل به نتیجه مطلوب برسد، اظهار داشت: به جز در اطراف شهرهای بزرگ، در اجرای طرح هادی در صورتی که مخالفت قانونی و منع محیط‌زیستی وجود ندارد، سخت‌گیری مضاعفی انجام نشود؛ به هر نحو باید زمینه برای ماندگاری در روستاها فراهم شود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی