[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

سرمایه‌های اجتماعی حفظ شود ، روزنامه شیراز نوین

نماینده مردم کازرون و رئیس پیشین سازمان انرژی اتمی گفت: غربی‌ها به دنبال تزلزل در اراده ایران و مقامات ایرانی هستند و حتی اگر ما از آرمان‌های خود دست بکشیم و مطابق نظر آنها رفتار کنیم، منفعت اندکی به ما داده، اما منابع ما را غارت می‌کنند.
به گزارش دریافتی شیرازنوین به نقل از ایسنا، درباره روند مذاکرات هسته ای و ادعاهای طرف‌های غربی، بیان کرد: از نظر بنده رفتار ما در گذشته با طرف‌های غربی به نحوی بوده است که طمع را در طرف‌های مقابل تشدید کرده است. با واگذاری خیلی از دستاوردهای کشور و پذیرفتن تکالیف اضافه بر ان.پی.تی و قوانینی که در بحث هسته ای در حوزه بین المللی وجود داشته است، طمع دشمن تشدید شده است.
نماینده مردم کازرون در مجلس با بیان اینکه طرف‌های غربی نیز تاکنون نه از فشار بر ایران دست برداشتند و نه قطعنامه‌ها را ملغی کردند، اظهار کرد: جریانی در داخل است که امید دارد بتواند تمام مسائل را با غربی‌ها از طریق مذاکره حل کند. ادامه این جریان فکری در خشونت‌های اخیر در سطح جامعه نیز دیده می‌شود. این رفتارهای ناهنجاری که امروز در سطح جامعه می‌بینیم، ریشه در تفکری دارد که به دنبال برجام و حل تمام مسائل با غربی‌ها بود.
رئیس پیشین سازمان انرژی اتمی، تصریح کرد: اما طرف‌های غربی اهل سازش نیستند. دشمنی غربی‌ها ریشه در بعد از فروپاشی عثمانی دارد. بعد از جنگ جهانی اول و فروپاشی عثمانی و تقسیم بندی کشورهای منطقه، فشار غربی‌ها شروع شد. غربی‌ها دنبال ایران مقتدر نیستند. ایران مقتدر می‌تواند منطقه را حفظ کند. غربی‌ها دنبال تزلزل در اراده ایران و مقامات ایران هستند. بنده همواره معتقد بودم که برجام جواب نمی‌دهد. این عضو کمیسیون انرژی مجلس در ادامه تأکید کرد: نگاه ما باید به مسائل ریشه ای باشد. باید ارزیابی کنیم که اصل بحث ما با دنیای مادی بر سر چیست؟ اگر ما از آرمان‌های خود دست بکشیم و مطابق نظر غربی‌ها رفتار کنیم، منفعت اندکی به ما داده، اما منابع ما را غارت می‌کنند. جمهوری اسلامی برای غربی‌ها مطلوب نیست؛ به خصوص زمانی که از مرزهای خود در بعد اندیشه بیرون برویم. تفکر مقاومت جمهوری اسلامی در حال فراگرفتن منطقه و سایر نقاط دنیاست. طرف‌های غربی این را نمی‌خواهند و قصد دارند از ریشه جمهوری اسلامی را بخشکانند. عباسی گفت: ما چاره ای جز مقاومت نداریم اما برای این مقاومت لازم است که سرمایه اجتماعی را توجیه کنیم. تست‌های موشکی ما در چند روز اخیر این پیام را به غربی‌ها داد که ما محکم در حوزه دفاعی ایستاده ایم؛ اما بدون رسیدگی به معیشت مردم و از بین بردن تبعیض و برقراری عدالت پایه نمی‌توانیم نظریه مقاومت را اجرا کنیم. مردم زمانی که به قوه قضائیه مراجعه می‌کنند باید پاسخ دریافت کنند؛ حتی فردی که خلافکار است باید راضی از قوه قضائیه خارج شود. نمی‌توان معیشت را دنبال کرد اما هنر یا عدالت را رها کرد. همه این مسائل باید با یکدیگر دنبال شود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی