[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۴
  • دوره جدید

سیمبانان در خط مقدم جبهه صنعت برق خدمت می‌کنند، روزنامه شیراز نوین

 علیرضا هژبری- گروه خبر- اصفهان 
مسابقات گروهی مهارت شغلی شرکت توزیع برق اصفهان با حضور 13 گروه 5 نفره در محل پارک نوآوری و فناوری برگزار شد.
به مناسبت روز جهانی سیمبان و جهت بالا بردن مهارت و روحیه تیم فنی خطوط انتقال شبکه شرکت توزیع برق اصفهان مسابقات گروهی مهارت‌های شغلی با حضور 13 گروه 5 نفره از میان برگزیدگان دوره گذشته این مسابقات برگزار شد. این مسابقات در سه آیتم (فنی، علمی و ورزشی) با همت معاونت بهره‌برداری در محل پارک نوآوری و فناوری شرکت توزیع برق اصفهان واقع در میدان لاله، روز 29 فروردین کار خود را آغاز کرد و با گذراندن سه آیتم ذکر شده به کار خود پایان داد.
سیمبانان در خط مقدم جبهه صنعت برق خدمت می‌کنند
در حاشیه برگزاری مسابقات، مهندس مهرداد دادخواه مدیرعامل شرکت توزیع برق اصفهان در گفت‌وگویی اختصاصی با خبرنگار ما در اصفهان، با اشاره به روز جهانی سیمبان گفت: خوشبختانه ما در شرکت توزیع برق اصفهان مفتخر هستیم که در کنار عزیزانی باشیم که با تلاش هرچه بیشتر و با رشادت‌های فراوان به انجام رسالت خود در صنعت برق می‌پردازند و می‌توان آنها را رزمندگان خط مقدم جبهه صنعت برق دانست.
وی همچنین تصریح کرد: شغل سیمبانی یکی از شغل‌های مقدس و پرمخاطره در صنعت توزیع برق است که می‌توان سیمبانان را به نوعی درمانگر و احیاکننده این صنعت دانست.
دادخواه در ادامه عنوان کرد: سیمبانان با فداکاری و تخصص خود در شرایط کاری دشوار همیشه سعی بر این داشتند تا با اجرا و حتی برطرف کردن مشکلات به پایدار کردن شبکه و انتقال برق کمک کنند.
وی با اشاره به توجه ویژه شرکت توزیع برق به نیروهای متخصص به خصوص سیمبانان گفت: با توجه به اینکه سیمبانان با شرکت‌های پیمانکار قرارداد می‌بندند و دارای قرارداد مستقیم با شرکت توزیع برق نیستند، ما سعی کرده‌ایم در بیشتر موارد با شرایط برابر با نیروهای رسمی شرکت توزیع برق آنها را قرار دهیم تا آنها نیز بتوانند از امکانات، تسهیلات و خدمات این شرکت نیز برای خود و خانواده خود بهره کافی را ببرند.
پیمانکاران بسیار خوبی داریم
دادخواه در بخش دیگر صحبت‌های خود با بیان اینکه شرکت توزیع نظارت دقیق و گسترده‌ای بر عملکرد پیمانکاران دارد، گفت: خوشبختانه با وجود پیمانکاران قابل و کارآزموده، همچنین متعهد در شرکت توزیع برق همیشه سعی بر این داشتیم تا نظارت کامل و دقیق بر عملکرد آنها داشته باشیم؛ به طوری که نحوه رفتار آنها با نیروهای خود را در همه حوزه‌ها به خصوص بیمه و درمان دائماً رصد و کنترل می‌کنیم. مدیرعامل شرکت توزیع برق اصفهان به مهم‌ترین مشکل پیمانکاران به خصوص سیمبانان اشاره کرد و گفت: از مهم‌ترین مشکلی که سیمبانان با آن روبه‌رو هستند و به آن اشاره دارند، نظام پرداخت است که باور دارند نسبت به دیگر صنوف در شرایط مساعد قرار ندارد. با این تفاسیر می‌توان باور داشت خوشبختانه حتی با وجود این مشکل که بعضاً از سوی سیمبانان مطرح می‌شود، شرکت توزیع برق نسبت به بخش خصوصی غیر صنعت برق در بهترین شرایط ممکن است و همیشه پرداخت مطالبات و حقوق در ابتدای ماه پرداخت می‌شود.
گفتنی است، شغل سیمبانی از سال ۱۸۴۰ با راه‌اندازی خطوط تلگراف روی پایه‌های چوبی آغاز شده و با توسعه‌ خطوط برق در سال ۱۸۹۰ وارد این صنعت شد. ۱۸ آوریل (۲۹ فروردین) به عنوان روز جهانی سیمبانان در جهان نام‌گذاری شده و در تعدادی از کشور‌های دنیا، سیمبانان و متولیان صنعت برق این روز را جشن گرفته و از زحمات آنها قدردانی می‌کنند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی