[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۴
  • دوره جدید

صیانت از منابع آب رسالت همگانی است، روزنامه شیراز نوین

معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس گفت: با هرگونه کشت و زرع و برداشت آب در اراضی منابع ملی بند بهرام سد ملاصدرا در شهرستان اقلید به شدیدترین شکل ممکن برخورد می‌شود. به گزارش روابط عمومی آب منطقه‌ای فارس، در این جلسه کرامت‌الله کریمی مزیدی معاونت حفاظت و بهره‌برداری شرکت، در سخنانی ضمن تشکر از قوه قضائیه، نیروی انتظامی و اداره کل منابع طبیعی استان در راستای اجرای عملیات رهاسازی اراضی منابع ملی بند بهرام سد ملاصدرا گفت: ادامه و استمرار تثبیت حاکمیت اراضی ملی و نیز حفظ و صیانت از منابع آب دولت جمهوری اسلامی ایران برعهده یکایک ما می‌باشد. لذا همه هم و غم خود را بایستی به کار گیریم.
عضو هیئت‌مدیره شرکت آب منطقه‌ای اضافه کرد: میانگین بارش استان فارس تا صبح دیروز 194 میلی‌متر می‌باشد که نسبت به میانگین بلندمدت مشابه سال قبل، 32 درصد کاهش را نشان می‌دهد. لذا مدیریت منابع آب و برخورد با تخلفات آبی از اولویت‌های این شرکت می‌باشد.
در ادامه جلسه، شهرام منصوری فرماندار شهرستان اقلید نیز در بیاناتی از هرگونه اقدام و آمادگی برای برخورد با تخلفات حوزه آبی شهرستان، به ویژه اراضی ملی بند بهرام سد ملاصدرا از طریق طرح در شورای تأمین ابراز آمادگی کرد.
ابراهیم ابراهیمی معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس نیز گفت: شرکت آب منطقه‌ای به‌خصوص در سال گذشته یعنی سال 1402 که به سال انتخاباتی معروف بود، توانست با تدابیر خاصی در مدیریت منابع آب به خصوص انسداد چاه‌های غیرمجاز قدم‌های مثبتی بردارد. انسداد تعداد 2789 حلقه چاه غیرمجاز، آن هم در سال 1402 قابل تقدیر است. معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس ادامه داد: با هرگونه کشت و زرع و برداشت آب در اراضی منابع ملی بند بهرام سد ملاصدرا در شهرستان اقلید به شدیدترین شکل ممکن برخورد می‌شود.
در پایان جلسه سایر حضار اظهار نظر کرده و همگی بر صیانت و حفاظت از منابع آب و نیز اراضی ملی تأکید کردند.
گشت‌زنی مشترک مأموران یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و گروه‌های گشت و بازرسی شرکت آب منطقه‌ای فارس با مساعدت نیروی انتظامی و همچنین تهیه گزارش تخلف و ارسال به محاکم قضایی و نیز ممانعت از سوخت‌رسانی احتمالی به دستگاه‌های موتورپمپ غیرمجاز، از دیگر تصمیمات جلسه بود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی