[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۲
  • دوره جدید

میزبانی از رقابت آسیایی، بهانه‌ای خوب برای تکمیل سالن ۶هزار نفری ، روزنامه شیراز نوین

 میثم محجوبی - گروه ورزش
متولی هیئت هندبال استان فارس امیدوار است که نزدیک شدن به موعد برگزاری مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا در شیراز، بهانه ای شود تا مسئولان امر، سالن 6 هزارنفری را به بهره‌برداری برسانند.
شهر شیراز از 13 شهریورماه میزبان مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیاست و به همین دلیل، «بدر الذیاب» نایب رئیس فدراسیون جهانی هندبال و «احمد ابوالیل» مدیر اجرایی کنفدراسیون هندبال آسیا در شهر شیراز حضور پیدا کرده‌اند تا از امکانات این شهر برای این میزبانی، بازدید کند. رئیس هیئت هندبال استان فارس در گفت وگو با شیرازنوین ضمن اعلام این خبر، گفت: خواسته من از تمام ارگان های استان فارس و از استاندار که نگاه ویژه‌ای به مسابقات آسیایی دارند این است که دست‌به‌دست هم دهند تا یک میزبانی شایسته از مسابقات نوجوانان آسیا داشته باشیم.
رضا غلامشاهی افزود: حضور 13 تیم از کشورهای برتر هندبال آسیا در شیراز نشان‌دهنده سطح کیفی بالای رقابت‌هاست و امیدواریم بازی‌های بسیار خوبی را در شهرمان شاهد باشیم.
وی همچنین خواستار حمایت از تیم‌های خصوصی استان فارس، حاضر در لیگ‌های کشوری شد و گفت: مالک خصوصی تیم شهید شاملی کازرون چند سالی است که این تیم را در لیگ برتر نگه داشته و 40 تا 50 میلیارد تومان برای این تیم هزینه کرده است. خواهش من این است که قدر چنین افرادی را بدانیم و مسئولان استان از او حمایت کنند تا این حضور ادامه‌دار باشد.
غلامشاهی با بیان اینکه سال گذشته سال بسیار خوبی برای هندبال فارس بوده است، گفت: سال گذشته تیم شهید چمران لارستان قهرمان لیگ یک کشور شد و مجوز حضور در لیگ برتر کشور را گرفت. در بخش بانوان هم تیم زاگرس جنوبی کازرون مقام سوم کشور را کسب کرد و تیم آقایان شهید شاملی کازرون هم که یکی از مدعیان قهرمانی لیگ برتر است و سال آینده در لیگ‌های برتر آقایان و بانوان 4 تیم خواهیم داشت که یک رکورد برای ورزش استان فارس محسوب می‌شود.
متولی هندبال فارس همچنین از حضور دو تیم در لیگ یک کشور به نام‌های شهرک برف ‌فروشان و شهرزاد لارستان خبر داد و گفت: مجموعاً 8 تیم از فارس در لیگ‌های کشوری حضور دارند که این نشان‌دهنده پتانسیل بالای این رشته ورزشی در استان فارس است.
وی با تأکید بر اینکه هندبال نیازمند نگاه ویژه‌تری است، گفت: با اتفاق خوبی که در بخش رسانه افتاده است و برخی رسانه‌های شیراز مانند روزنامه شیرازنوین توجه ویژه‌ای به رشته هندبال دارند، امیدواریم نگاه مسئولان هم به این سمت جلب شود تا اتفاقات خوبی در این رشته جذاب بیفتد.
رئیس هیئت هندبال استان فارس در پایان صحبت‌های خود به ضعف مفرط شیراز در بحث زیرساخت‌های ورزشی اشاره کرد و گفت: متاسفانه در شیراز یک سالن ورزشی مناسب نداریم که حتی بتوانیم یک مسابقه لیگ برتری را برگزار کنیم، چه برسد به رقابت بین المللی. برای مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا هم امیدواریم سالن 6 هزارنفری تکمیل شود تا بتوانیم رقابت را در آن سالن برگزار کنیم. 
گفتنی است؛ دهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی نوجوانان پسر آسیا از ۱۳ تا ۲۴ شهریور ماه سال جاری در شیراز برگزار خواهد شد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی