[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۲
  • دوره جدید

ابرپروژه‌ها از راه می‌رسند، روزنامه شیراز نوین

جلسه کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز به میزبانی شهرداری منطقه یک شیراز برگزار شد؛ این جلسه با حضور جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر شیراز، شهردار منطقه یک و با همراهی جمعی از مدیران شهری و اصحاب رسانه برگزار شد.
 تحولات مثبت عمرانی در سطح منطقه یک
رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر شیراز، از توجه به نیازهای شهر و شهروندان براساس بازدیدهای میدانی و مطالعات کارشناسی خبر داد. رضا محمدیان در این جلسه با بیان اینکه در سطح منطقه یک شیراز با محرومیت‌هایی مواجه هستیم، بیان داشت: این منطقه مهم از کلان‌شهر شیراز میزبان پروژه‌های عمرانی بزرگی است که نقش فرامنطقه‌ای دارند. او با بیان اینکه با بهره‌برداری از این پروژه‌های عمرانی شاهد تحولات مثبتی در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک خواهیم بود، اظهار داشت: تقاطع جام جم، دوربرگردان اردیبهشت و اصلاح هندسی چهاراره زرگری و میدان مطهری از پروژه‌های این منطقه در حوزه حمل‌ونقل است. محمدیان در بخش دیگری از سخنانش از گسترش فضای سبز در سطح منطقه یک خبر داد و افزود: با بهره‌برداری از پارک‌ها، بوستان‌ها و باغ‌های خانواده جدیدی که در سطح این منطقه احداث می‌شود شاهد رشد نشاط شهروندی، افزایش سرانه فضای سبز و تلطیف هوا خواهیم بود. رئیس کمیسیون عمران و حمل‌و‌نقل شورای اسلامی شهر شیراز گفت: بیش از 20 طرح اصلاح هندسی در سطح منطقه یک اجرا می‌شود که تا پایان شهریورماه به بهره‌برداری رسیده و نقش مهمی در ترافیک روان خواهد داشت.نماینده مردم شیراز در پارلمان شهری خاطر نشان کرد: سال 1403 تحولات مثبتی در حوزه عمرانی شهرداری منطقه یک شیراز انجام می‌شود. محمدیان در ادامه از اجرای طرح‌های تملکی برای بهبود کیفیت زندگی شهروندان خبر داد و افزود: پروژه‌های محرومیت‌زدایی به شکل ویژه‌ای در مناطق مهدی آباد، ابیوردی و بافت سنتی قصردشت و چوگیا اجرا می‌شوند. به گفته این مقام مسئول پروژه‌های لوله‌گذاری و پیاده‌روسازی از نیازهای مهم منطقه یک شهرداری شیراز است که به آنها پرداخته خواهد شد. وی از توجه ویژه کمیسیون عمران به پروژه‌های شهرداری شیراز خبر داد و عنوان کرد: اختصاص ردیف بودجه و هماهنگی با دستگاه‌های خدمات‌رسان نقش مهمی در پیشبرد پروژه‌های عمرانی دارد. رئیس کمیسیون عمران و حمل‌و‌نقل شورای اسلامی شهر شیراز در بحش پایانی سخنانش خاطر نشان کرد: تعدادی از پروژه‌های شهرداری منطقه یک شیراز در آستانه بازگشایی مدارس به بهره‌برداری می‌رسند و مابقی آنها تا پایان سال تقدیم شهروندان می‌شوند.
 از سامان‌دهی باغات تا احداث پیاده‌راه‌ها
معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز، از اجرای پروژه های بزرگ‌مقیاس در سطح منطقه یک شهردرای شیراز خبر داد. محمد امین در جلسه کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز که در سالن جلسات شهرداری منطقه یک شیراز برگزار شد، اظهار کرد: در سطح منطقه یک بخشی از پروژه‌های اجرایی مربوط به پیاده‌راه‌هاست که پیاده‌راه‌های محور بزرگراه آیت‌الله حائری و پیاده‌راه امامزاده قندیلی از جمله آنهاست. وی افزود: سامان‌دهی باغات منطقه یک همچون باغ ناصری، باغ خدر و سایر پروژه‌های باغ‌سازی که به شهرداری واگذار شده است از دیگر پروژه‌های اجرایی تعریف‌شده در این منطقه است. معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز تصریح کرد: در سطح منطقه یک اجرای پروژه‌های بزرگ‌مقیاس در دستور کار است که پروژه دوربرگردان اردیبهشت در بلوار شهید چمران، زیرگذر قصردشت و تقاطع جام جم از جمله این پروژه‌هاست. امین با بیان اینکه در سطح  منطقه یک شاهد برخی مشکلات در تملک هستیم و به دلیل اینکه تملکات در این منطقه در مقایسه با سایر مناطق بسیار هزینه‌بردار است، ادامه داد: در زمان تعریف یک پروژه در سطح منطقه یک، اگر پروژه تملک داشته باشد یقیناً تملک پلاک مد نظر برای شهرداری به واسطه موضوع ریالی، بسیار هزینه‌بردار است. وی اضافه کرد: معمولاً پروژه‌های منطقه یک درگیر موضوع تملک هستند، اما به واسطه جلساتی که در کمیسیون عمران برگزار می‌شود رفع مشکلات و تخصیص اعتبارات و منابع بودجه به گونه‌ای در دستور کار است که پروژه‌های منطقه همچون سایر پروژه‌های مناطق دیگر به جریان بیفتد و اجرای پروژه پیش برود.
 سرمایه‌گذاری برای ارتقای کیفیت زندگی شهروندان
در ادامه این بازدید شهردار منطقه یک شیراز، از تلاش برای ارتقای کیفیت زندگی شهروندان خبر داد. جهان بین میرزایی در جمع خبرنگاران گفت: بودجه عمرانی منطقه در سال قبل بالغ بر ۴۴۰میلیارد تومان بود که شامل ارائه خدمات و تملک نیز می‌شد، اما به صورت خالص بیش از ۲۰۰میلیارد تومان از این بودجه صرف اجرای پروژه‌های عمرانی شد و اجر ۱۴پروژه عمرانی بزرگ در سطح منطقه در دستور کار قرار گرفت. وی افزود: یکی از مهم‌ترین پروژه‌های ما در سطح منطقه باغ ناصری است که به دلیل کمبود چنین اماکنی در منطقه از اهمیت زیادی برخوردار است. این مقام مسئول تصریح کرد: این پروژه با بیش از ۱3میلیارد تومان اعتبار در حال حاضر با ۶۰ درصد پیشرفت در حال اجراست و امیدواریم تا پایان تابستان شاهد رونمایی از آن باشیم. وی اظهار داشت: یکی دیگر از مهم‌ترین پروژه‌های ما اجرای عملیات سبزراه چمران است که با اعتباری بیش از ۴۰میلیارد تومان در مراحل نهایی قرار دارد و با افتتاح قریب‌الوقوع آن شاهد ایجاد یکی از منحصربه‌فردترین پیاده راه‌های شهر خواهیم بود. میرزایی از لوله‌گذاری خیابان 16متری ابیوردی و ابیوردی سه با اعتباری قریب به ۵۵میلیارد ریال و اتمام این پروژه خبر داد و گفت: اجرای عملیات پیاده‌راه‌سازی بلوار آزادی حد فاصل میدان امام حسین(ع)، کوچه 44 تا پل باغ صفا با اعتبار بیش از ۴۵میلیارد ریال در مرحله  ۸۵درصد پیشرفت فیزیکی است. این مقام مسئول اعلام کرد: اجرای عملیات زیرسازی، آسفالت، کانیواگذاری و روکش آسفالت کوچه‌های سطح منطقه یک با اعتبار بیش ۱۹میلیارد تومان و پیشرفت صددرصدی از جمله اقدامات ما در سال گذشته بوده است.
 محلات در کانون توجه قرار دارند
شهردار منطقه یک شیراز در ادامه از اتمام اجرای عملیات لوله‌گذاری ضلع شمالی بلوار استقلال حد فاصل چهارراه بنفشه تا باسکول نادر با بیش از ۱۶میلیارد ریال اعتبار، اتمام اجرای عملیات پیاده‌راه‌سازی خیابان فردوسی فاز یک حد فاصل خیابان رودکی تا خیابان سعدی با بیش از ۳۶میلیارد ریال اعتبار به‌عنوان برخی دیگر از اقدامات حوزه عمرانی این منطقه در سال گذشته یاد کرد. 
شهردار منطقه یک شیراز گفت: اجرای عملیات پیاده‌روسازی ضلع غرب خیابان ولیعصر(عج)، با اعتبار بیش از ۶۹میلیارد ریال و اتمام آن، اجرای عملیات پیاده‌روسازی ضلع شرق خیابان ولیعصر(عج) با ۹۵ درصد پیشرفت و بیش از ۷۲میلیارد ریال اعتبار و اجرای عملیات محوطه‌سازی فضای پشت آسیاب سه‌تایی بلوار چمران با بیش از ۶۵میلیارد ریال اعتبار و ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی از دیگر فعالیت‌های ما از سال گذشته تا کنون است. 
به گفته این مقام مسئول اجرای عملیات زیرسازی ، لوله‌گذاری، کانیوا گذاری و آسفالت کوچه 11 زرگری و لوله‌گذاری کوچه 12 ولیعصر قصردشت با بیش از ۲۱میلیارد ریال اعتبار و صد در صد پیشرفت فیزیکی، اتمام  عملیات لوله‌گذاری کوچه 7/3 ابیوردی یک تا میدان اول با بیش از ۱۹میلیارد ریال اعتبار، اجرای عملیات لوله‌گذاری کوچه 6 انقلاب اتصال به خط اصلی خیابان انقلاب با بیش از ۱۷میلیارد ریال اعتبار و پیشرفت صد در صدی، اجرای عملیات لوله‌گذاری ضلع غربی خیابان حر با اعتباری بالغ بر ۱۷میلیارد ریال و صد در صد پیشرفت و اجرای عملیات زیرسازی، جدول‌گذاری، کانیواگذاری و روکش آسفالت کوچه‌های سطح منطقه یک با بیش از ۲۲ میلیارد ریال اعتبار و ۹۰درصد پیشرفت از دیگر مواردی بود که شهردار منطقه یک از آنها به‌عنوان برخی پروژه‌های اجراشده در سطح منطقه در سال گذشته یاد کرد.
 اجرای پروژه‌های کوچک‌مقیاس به‌موازات ابرطرح‌های عمرانی
شهردار منطقه یک شیراز گفت: یکی از مواردی که ما در منطقه مد نظر داشتیم توجه به پروژه‌های کوچک‌مقیاس در کنار پروژه‌های بزرگ‌مقیاس بود تا اجرای پروژه‌های بزرگ‌مقیاس ما را از پروژه‌های هرچند کوچک، اما اثرگذار که موجب خدمت‌رسانی بهتر به مردم می‌شود، غافل نکند. میرزایی افزود: از دیگر پروژه‌های ما می‌توان به اجرای عملیات پیاده‌راه‌سازی خیابان شوریده و انقلاب با بیش از ۲۲میلیارد ریال اعتبار و ۹۸درصد پیشرفت، اجرای عملیات پیاده‌راه‌سازی خیابان مشکین‌فام هر دو ضلع حد فاصل بازار انقلاب تا میدان حر با ۶۰درصد پیشرفت و اعتبار بیش از ۷۷میلیارد ریال، لوله‌گذاری دفع آب‌های سطحی خیابان علیرضایی، محلاتی تا پاسداران نبش خیابان سبحانی  با اعتبار ۱۰۷میلیارد ریال و ۷۵درصد پیشرفت، اجرای عملیات لوله‌گذاری دفع آب‌های سطحی کوچه 16 ابیوردی یک با اعتبار بالغ بر ۸میلیارد ریال و پیشرفت صد در صد، اجرای عملیات لوله‌گذاری فاز دو مهدی‌آباد با اعتباری بیش از ۲۱میلیارد ریال و پیشرفت صد در صدی و تکمیل پروژه شهید رادفر شامل اجرای عملیات پیاده‌راه‌سازی با ۱۵درصد پیشرفت به‌عنوان برخی دیگر از پروژه‌های در دست اجرای منطقه از سال گذشته تاکنون یاد کرد. شهردار منطقه یک از طراحی و اجرای تعداد زیادی پروژه عمرانی، خدماتی و رفاهی در راستای خدمات‌رسانی بهتر به شهروندان منطقه یک شهرداری در سال جاری؛ به‌ویژه در حوزه محرومیت‌زدایی خبر داد و گفت: یکی دیگر از اقدامات ما در سطح منطقه در حوزه خدمات شهری است که در این زمینه نیز لایروبی و رسوب‌برداری تمامی نهرها و کانال‌های سطح منطقه شامل ۳۰ هزار متر طول کانال روبسته،۵۰ هزار متر طول لوله‌گذاری، نزدیک به ۱۰ هزار متر جدول روباز، ۴۷۰ حلقه چاه جذبی و ۳۴ حلقه چاه پمپ‌های سطح منطقه توسط واحد امور شهر است.
 بهبود چشم‌انداز شهری در سطح منطقه یک
شهردار منطقه یک شیراز تصریح کرد: علاوه بر این، واحد امور شهر منطقه با مرمت و بهسازی ۳۵۵۷۱ متر مربع پیاده‌راه، جمع‌آوری بیش از ۱۶۸۰۰هزار متر مکعب ضایعات و ۶۱۳۸ مورد از تابلوهای اصناف متخلف، زشتی‌زدایی و پاک‌سازی دیوارنوشته‌ها در سطح منطقه به میزان ۶ هزار متر مربع نقش مهمی را در سامان‌دهی سیمای شهری ایفا نموده است. میرزایی با اشاره به پروژه‌های آینده این منطقه هم گفت: در این راستا به زودی عملیات اجرایی دو پروژه لوله‌گذاری دفع آب‌های سطحی اجرایی خواهد شد؛ از جمله لوله‌گذاری بلوار پاسداران، محلاتی و علیرضایی به ارزش ۱۰۰میلیارد ریال و بلوار قدوسی شرقی، قدوسی غربی و کوچه ۲۸ صرافی به ارزش ۲۰۰میلیارد ریال که در دستور کار ما قرار گرفت. شهردار منطقه یک شیراز، از اجرای پروژه تبدیل باغ رامجردی به پارک و فضای سبز واقع در مجاور باغ عفیف‌آباد با ۲۰۰ میلیارد ریال در آینده نزدیک به‌عنوان یکی دیگر از پروژه‌های در دست اجرای این منطقه یاد کرد و گفت: پروژه باغ تپه در محله چوگیا یکی دیگر از پروژه‌هایی است که با اعتباری بالغ بر۱۳۰میلیارد ریال در دستور کار ما قرار دارد که مراحل طراحی آن به اتمام رسیده و در مرحله اخذ پیمانکار می‌باشد؛ در کنار آن سبزراه با ۴۰۰ میلیارد ریال و پروژه آسیاب‌سه تایی با ۶۰میلیارد ریال اعتبار از دیگر پروژه‌های در دست اجرای ما در سال جاری است.
وی اظهار داشت: یکی دیگر از اقدامات ما در سطح منطقه و حوزه خدمات شهری، لایروبی و رسوب‌برداری تمامی نهرها و کانال‌های سطح منطقه شامل ۳۰ هزار متر طول کانال روبسته،۵۰ هزار متر طول لوله‌گذاری، نزدیک به ۱۰ هزار متر جدول روباز، ۴۷۰حلقه چاه جذبی و ۳۴ حلقه چاه پمپ‌های سطح منطقه توسط واحد امور شهر است.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی