[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۴
  • دوره جدید

مصارف مالیاتی برای مردم تبیین شود ، روزنامه شیراز نوین

رئیس سازمان امور مالیاتی با آیت‌الله مکارم شیرازی و آیت‌‌الله جعفر سبحانی از مراجع عظام و چند تن از مسئولان اداری و حوزوی قم دیدار و گفت‌وگو کرد. سید محمدهادی سبحانیان، در این دیدارها یادآور شد که تمرکز سازمان امور مالیاتی کشور در مالیات‌ستانی، پردرآمدهاست؛ از این رو اشراف نظام مالیاتی بر داده‌های مالیاتی نیز بالا بوده و مالیات متکی بر داده‌های مالیاتی می‌باشد. 
وی با تأکید بر لزوم تبیین مصارف مالیات برای مردم افزود: مالیات بیش از ۵۰ درصد مؤدیان خُرد صفر بوده است و ۴۰ درصد نیز زیر ۲۰میلیون تومان در سال گذشته پرداخت کرده‌اند. سبحانیان ادامه داد: نظام مالیاتی در راستای حمایت از تولید در یک اقدام بی‌سابقه نرخ مالیات بر درآمد واحدهای تولیدی را طی دو سال گذشته به ترتیب 5 و 7 درصد کاهش داده و‌ برای سال 1403 نیز کاهش 5 درصدی را پیشنهاد داده، لذا هدف سازمان کاهش فشار مالیاتی بر واحدهای تولیدی می‌باشد.آیت‌الله مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید در این دیدار بر لزوم اخذ مالیات عادلانه اشاره کرد و گفت: از فرارهای مالیاتی بایستی جلوگیری شود. این مرجع تقلید در ادامه با بیان اینکه از مشخصه‌های جامعه سالم این است که درآمد دولتش از مالیات تأمین شود؛ افزود: امیدواریم مالیات هم عادلانه اخذ شود و هم به مالیات‌دهندگان تفهیم شود. 
آیت‌‌الله جعفر سبحانی در این دیدار با بیان اینکه مردم باید نسبت به نقش مالیات در آبادنی کشور توجیه شوند، گفت: مردم باید متوجه شوند که مالیات پرداختی آنها در کشور هزینه می‌شود و به هیچ عنوان مورد اتلاف قرار نمی‌گیرد. آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، نفت را ثروتی خدادادی توصیف کرد و اظهار داشت: باید با بهره‌گیری از مالیات و خودداری از خام‌فروشی و ایجاد ارزش افزوده، به‌گونه‌ای که حتی قطره‌ای نفت، خام‌فروشی نشود، زمینه را برای استفاده نسل‌های آینده از این نعمت فراهم کنیم.
حجت‌الاسلام حسین ملکا رئیس دفتر مقام معظم رهبری در شهر مقدس قم در دیدار رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور، از اقدامات خوب سازمان امور مالیاتی کشور در راستای تأمین بخش قابل ملاحظه‌ای از هزینه‌های جاری کشور از محل درآمدهای مالیاتی تقدیر کرد و خواستار مبارزه با فرار مالیاتی و مطالبه مالیات بر پایه داده‌های مستند شد.
آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور نیز گفت: نظام اسلامی در حوزه جمع‌آوری مالیات، ایجاد امنیت، پاک‌سازی و سالم‌سازی شهرها و جامعه و همچنین آباد کردن کشور، وظایف سنگینی برعهده دارد و باید در تمامی این عرصه‌ها ایفای نقش کند. مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: اگر مالیات به خوبی برای شهروندان تبیین شود، جامعه با آمادگی بیشتری مالیات خواهد پرداخت. آیت‌الله سیدمحمد سعیدی، نماینده ولی‌فقیه در استان قم و تولیت حرم حضرت معصومه(س) در این دیدار گفت: مالیات باید از همه مردم گرفته شود. سیدمحمد آقامیری استاندار قم نیز در این دیدار با بیان اینکه در دولت سیزدهم تسلط خوبی روی امور مالیاتی حاکم شده است، گفت: گام‌های دولت در پیشبرد امور مالیاتی مثبت بوده است. آقامیری بر گسترش فرهنگ مالیاتی کشور تأکید کرد و گفت: مالیات زمینه‌ساز توسعه در کشور است و مردم ما باید متوجه باشند با پرداخت مالیات، در رشد و آبادانی کشور سهیم می‌شوند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی