[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۴
  • دوره جدید

خیران موازی‌کاری نکنند ، روزنامه شیراز نوین

استاندار فارس در آیین نکوداشت و تجلیل از مؤسسات خیریه: فارس بالاترین موقوفات کشور را دارد
خیران موازی‌کاری نکنند 

دکتر ایمانیه: با تجمیع فعالیت‌های خیرخواهانه، در حوزه اشتغال، مسکن و ازدواج ورود کنید 
محمدهادی ایمانیه در آیین نکوداشت و تجلیل از مؤسسات خیریه، گروه‌های جهادی و مراکز نیکوکاری استان فارس، ضمن پیشنهاد تشکیل تعاونی اشتغال و تولید به خیران، با تأکید بر تجمیع فعالیت‌های خیرخواهانه گفت: با تجمیع فعالیت‌های خیرخواهانه در حوزه اشتغال، مسکن و ازدواج و سلامت، علاوه بر عدم ایجاد موازی‌کاری، دستیابی به هدف نهایی محقق خواهد شد.
به گزارش شیرازنوین به نقل از روابط‌عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، محمدهادی ایمانیه استاندار فارس، چهارشنبه پنجم اردیبهشت در آیین نکوداشت و تجلیل از مؤسسات خیریه، گروه‌های جهادی و مراکز نیکوکاری استان فارس در سخنانی اظهار کرد: استان فارس مملو از خیران بسیاری است؛ به‌گونه‌ای که هر فردی که در این استان زندگی می‌کند، یک نگاه خیرخواهانه دارد. وی با اشاره به ساخت بیمارستان خیریه سرطان جنوب، افزود: مشارکت مردم در این اقدام خیرخواهانه ستودنی بود و طی مدت کوتاهی هزاران نفر در این کار خیر سهیم شدند و این موضوع نشان داد ممکن است افراد از نظر سطح مالی با یکدیگر متفاوت باشند، اما در انجام کار خیر، سطح نیت آنها بسیار به یکدیگر شباهت دارد. استاندار فارس ادامه داد: استان فارس در حال حاضر بالاترین موقوفات کشور را دارد و در بسیاری از مجامع خیران پیشتاز بوده است.
ایمانیه اضافه کرد: نیازسنجی و اولویت‌بندی و تسهیل در فرایندهای اداری موضوعی است که باید همواره در همه امور مدنظر باشد. این در حالی است که یکی از مشکلات ما گرچه کمتر شده، اما فرایندهای قانونی و اداری و مشکلات مرتبط با استانداری، فرمانداری، تأمین اجتماعی و مالیات و سایر ادارات تا حدودی باقی مانده است. وی خطاب به خیران تأکید کرد: اگر در راستای کار خیر خود با موانع اداری در ادارات استان فارس مواجه شدید، این موضوع را حتماً به این‌جانب یا به دفتر استاندار فارس اعلام کنید.
استاندار فارس گفت: جلوگیری از موازی‌کاری از اصلی‌ترین هدف‌های ماست، اما متأسفانه هنوز در کارهای خیر نیز موازی‌کاری وجود دارد.
ایمانیه ادامه داد: مقرر شده بود که سامانه‌ای راه‌اندازی شود تا افرادی که از کمک‌های خیران بهره‌مند شدند، اطلاعات آنها بر اساس کد ملی و کمک دریافت شده درج شود تا از هرگونه موازی‌کاری جلوگیری شود. وی اظهار کرد: معاونت اجتماعی استانداری فارس آمادگی دارد تا در بخش‌های اشتغال، مسکن و سلامت، ازدواج و فرزندآوری که در حال انجام کار خیر هستند، یک شبکه خیریه‌ای از سمن‌های مرتبط ایجاد کند. استاندار فارس تأکید کرد: با تجمیع فعالیت‌های خیرخواهانه در حوزه اشتغال، مسکن و ازدواج و سلامت، علاوه بر عدم ایجاد موازی‌کاری، دستیابی به هدف نهایی محقق خواهد شد. ایمانیه همچنین در این آیین، این پیشنهاد را به خیران مطرح کرد تا تعاونی اشتغال و تولید را ایجاد کنند و اداره کار و تعاون استان در این حوزه آمادگی هرگونه همکاری را دارد. وی ادامه داد: می‌توانیم با ایجاد تعاونی‌ها این فرصت را فراهم آوریم تا افراد مددجویی را که تحت پوشش خیران هستند، شریک تعاونی کنیم و یک درآمد همیشگی برای آنها ایجاد کنیم. استاندار فارس اظهار کرد: با منابع مالی که به این تعاونی‌ها تزریق می‌شود، می‌توان یک واحد تولیدی راه‌اندازی کرد که در آینده تبدیل به یک شبکه تعاونی بزرگ می‌شود و در راستای شعار سال جاری خواهد بود که علاوه بر مشارکت مردم، خیران و مددجویان در راستای تولید و اشتغال نیز این موضوع محقق شود. ایمانیه با اشاره به اینکه حتماً نباید تعاونی‌ها دارای سرمایه بسیار زیادی باشند، افزود: گاهاً راه‌اندازی یک کارگاه محدود صنایع‌دستی و صنایع خانگی با هزینه کم هم امکان‌پذیر می‌باشد تا تعاونی آن شکل بگیرد. وی در پایان تصریح کرد: با توجه به اقدامات بسیار خوبی که توسط کمیته امداد، شهرداری و بهزیستی به جهت سامان‌دهی کودکان کار انجام می‌شود، بایستی سامان‌دهی قطعی کودکان کار، متکدی و بازمانده از تحصیل را با یک اقدام هم‌افزا در استان فارس تشدید کنیم و در سال آینده در برگزاری این آیین نوید سامان‌دهی کودکان کار را اعلام کنیم.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی