[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

شکست‌های به موقعی را تجربه کردیم، روزنامه شیراز نوین

 میثم محجوبی - گروه ورزش
سال گذشته در چنین روزهایی که فجر  ضعیف‌ترین نتایج تاریخ خود در فوتبال کشور را به ثبت می‌رساند، عدم حضور یک مهاجم بلندقامت و گلزن در ‌این تیم محسوس بود. فجر با کلانتری و سپس سرآسیایی، رکوردی منفی در مقدار گلزنی از خود به جا گذاشت که در نهایت منجر به سقوط دوباره به لیگ یک شد.
با آمدن مدیریت و سرمربی جدید، به نظر می‌رسد که وضعیت گزینش بازیکنان به شکل مطلوب‌تری تغییر کرد و رجب زاده به خوبی توانست نقاط ضعف تیمش را پوشش دهد. بدون شک مهمترین انتخاب وی، مهره‌ای برای خط حمله بود و علی آل کثیر خیلی خوب به ‌این انتخاب رجب زاده، مهر تأیید زد.
به رغم از بین رفتن گل‌ها و پاس گل‌های او برابر تیم امید وحدت مشهد، او هنوز هم یکی از مؤثرترین بازیکنان لیگ یک امسال به شمار می‌رود. آل کثیر 5 گل در کارنامه خود ثبت کرده و دو پاس گل نیز به نام ‌این بازیکن ثبت شده است.
فجر با درخشش ‌این مهاجم خوزستانی و البته دیگر نفرات خوب خود، حالا سومین تیم جدول رده بندی است و فاصله‌ای با منطقه صعود ندارد.
مهاجم سی ساله طلایی پوشان در خصوص چگونگی ورودش به باشگاه فجر می‌گوید: پیش از ‌اینکه به فجر بپیوندم، پیشنهادهای خوبی از تیم‌های دیگر داشتم اما در نهایت با مشورت دوستان و صحبت‌هایی که آقای رجب زاده با بنده داشتند، تصمیم گرفتم به شیراز بیایم تا هم وضعیت فوتبالی خودم بهتر شود و هم تلاش کنم تا فجر را به جایگاه اصلی‌اش برگردانیم.
آل کثیر که پیش از سابقه عضویت در تیم‌هایی مثل داماش گیلان، ماشین سازی تبریز، صنعت نفت آبادان، نساجی قائمشهر و آلومینیوم اراک را در کارنامه داشته، در خصوص نتایج خوب فجر در ‌این فصل اظهار داشت: به نظر من در نتایج خوبی که گرفتیم، همه کمک کرده‌اند؛ از سرداربوعلی و سرهنگ مفتاحی که همه جوره پشت تیم هستند و ما را حمایت کرده‌اند تا کادر فنی و بازیکنان. ما تیم جوانی هستیم که به جز دو یا سه بازیکن، بقیه زیر 30 سال سن دارند و اکثراً متولدین سال‌های 75 تا 83 هستند. آقایان رجب زاده و فرشید طالبی تیم خوبی را جمع و جور کرده‌اند و خیلی به آینده امیدوار هستیم.
وی در تمجید از رجب زاده افزود: با ‌اینکه ‌ایشان از اعتبار زیادی در فوتبال ‌ایران برخوردار است، اما هیچ گاه ندیده‌ام که از موضع بالا و مغرورانه با بازیکنانمان صحبت کند. همه را یکدل نگه داشته و همین باعث شده که تیم آنقدر خوب نتیجه بگیرد. 
مهاجم فجری‌ها در خصوص دو شکست ناباورانه‌ای که در هفته‌های اخیر نصیب ‌این تیم شد، گفت: شاید بهتر بود که ‌این شکست‌ها در همین اوایل فصل نصیبمان شود، چون اگر در اواخر فصل با ‌این باخت‌ها مواجه می‌شدیم، ممکن بود جایگاهمان زمانی از دست برود که دیگر فرصتی برای جبران نباشد و جمع کردنش غیرممکن باشد. البته ‌این باخت‌ها با بدشانسی و اتفاقات عجیب رقم خورد. در بازی مقابل خوشه طلایی، ما خیلی زود گل اول را زدیم ولی بعد از آن فکر کردیم همه چیز تمام شده و هر کار کردیم که بازی خودمان را انجام بدهیم، نشد! خود من جوری شده بودم که انگار یک نفر من را گرفته و می‌گوید تکان نخور. یک اتفاق بود که به ندرت رخ می‌دهد. در بازی بابل هم اصلاً نمی‌شد در آن زمین بازی کرد، می‌گفتند‌ این آخرین بازی است که روی ‌این زمین انجام می‌شود و پس از آن باید بروند روی زمین جدید چمن مصنوعی!
علی آل کثیر ادامه داد: ما تیمی ‌هستیم که اکثر بازیکنانمان تکنیکی هستند و روی زمین بازی می‌کنند،  فرقی نمی‌کند داخل یا خارج از خانه باشیم، دوست داریم زمین صاف باشد و فوتبال بازی کنیم.
وی درباره علاقه‌اش به شماره 72 گفت: من یک آدم اعتقادی هستم و همیشه زیر پیراهنم «یا اباعبدالله» می‌نویسم، ‌این شماره 72 را هم به خاطر 72 شهید کربلا انتخاب کرده‌ام.
بازیکن خوزستانی فجرشهیدسپاسی درباره امیدهایش برای پوشیدن پیراهن تیم ملی گفت: قطعاً هنوز‌ این آرزو را دارم. همه فوتبالیست‌ها این آرزو را دارند و فوتبالیست‌های زیادی هم ثابت کرده‌اند که سن یک عدد است و تا موقعی که خوب بتوانی از بدنت استفاده کنی، می‌توانی هر جایی دوست داشته باشی بازی کنی، همان طور که سیدجلال حسینی تا 40 سالگی بازیکن ثابت پرسپولیس بود.
آل کثیر که فرزندی 4 ساله و عاشق فوتبال به نام حسن دارد، درباره مدت قراردادش با فجر گفت: قرارداد من یک ساله است اما اگر بتوانیم به لیگ برتر صعود کنیم، دوست دارم در ‌این تیم بمانم.
به گزارش شیراز نوین، فجرشهیدسپاسی روز بیستم آذرماه در چارچوب رقابت‌های جام حذفی در شیراز میزبان تیم نزاجای مشهد خواهد بود و سپس روز دوشنبه 28 آذرماه در هفته پانزدهم لیگ دسته اول به مصاف شهرداری آستارا خواهد رفت.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی