[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

اتصال ریل تهاتری به بوشهر ، روزنامه شیراز نوین

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس، با اشاره به تأمین اعتبار پروژه راه آهن شیراز- بوشهر از محل صندوق توسعه ملی و تهاتر نفتی گفت: سهم فارس در این پروژه ۱.۲میلیارد دلار در نظر گرفته 
شده است.
به گزارش شیرازنوین به نقل از ایرنا، محمود رضایی کوچی افزود: پروژه راه آهن شیراز- بوشهر از جمله پروژه‌های دارای کد اعتباری است که به دلیل مشکلات اعتباری تاکنون پیشرفت چندانی نداشته است. وی ادامه داد: بر همین اساس، وزیر راه و شهرسازی برای کمک به شتاب گرفتن روند اجرای آن، این پروژه را جزو پروژه‌های اولویت دار کشوری معرفی کرد و پیگیری‌های خوبی را نیز هم از طریق ریاست جمهور و هم سران قوا انجام داد.
او اظهار داشت: با توجه به پیگیری‌های انجام شده و اهمیت پروژه، در نهایت مجوزی از سوی رهبر معظم انقلاب مبنی بر امکان استفاده از صندوق توسعه ملی و تهاتر نفت صادر شد که در این میان یک و دو دهم میلیارد دلار برای فارس در نظر گرفته شد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس تصریح کرد: این رقم، عدد قابل توجه و خوبی است و به نظر می‌رسد می‌توان پروژه راه به نتیجه رساند.
رضایی کوچی، طول پروژه راه آهن شیراز- بوشهر را ۶۴۰ کیلومتر برشمرد و افزود: این پروژه که از مرودشت آغاز و در نهایت به عسلویه ختم می‌شود در فاز نخست به ۱۰ قطعه تقسیم شده که عملیات اجرایی ۲ قطعه از سمت شیراز در سال‌های گذشته و توسط بخش خصوصی و ۲ قطعه هم از سمت بوشهر آغاز شده است.
وی ادامه داد: چهار قطعه از ۶ قطعه باقی‌مانده نیز اخیراً به مناقصه گذاشته شده و پیمانکاران آن نیز مشخص شده است.
او گفت: بر اساس برنامه زمان بندی، این پروژه باید ظرف سه سال اجرا شود و به بهره برداری برسد که امیدواریم با تزریق منابع مالی جدید شاهد اجرای پروژه در مدت تعیین شده باشیم.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس تصریح کرد: از آنجا که پروژه راه آهن شیراز- بوشهر بخشی از کریدور شمال به جنوب کشور هم در بحث حمل کالا و بار و هم جا به جایی مسافر است، می‌تواند نقش کلیدی در شکوفایی اقتصاد ۲ استان و همچنین منطقه داشته باشد. رضایی کوچی افزود: با توجه به فعال بودن راه آهن شیراز- اصفهان، با فعال شدن راه آهن شیراز- بوشهر، استان فارس عملاً به یک شبکه ریلی متصل خواهد شد و در ادامه نیز با تکمیل پروژه راه آهن گل‌گهر به شیراز و اجرایی شدن پروژه راه آهن شیراز- اهواز و در نهایت راه آهن شیراز- جهرم- لار- بندرعباس، در بحث حمل کالا و جا به جایی مسافر تحولات چشمگیری را شاهد خواهیم بود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی