[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

قطب راگبی کشور اسیر مشکلات مالی است، روزنامه شیراز نوین

 میثم محجوبی - گروه ورزش
یکی از هیئت‌های فعال ورزشی استان، هیئت انجمن‌های ورزشی است. این هیئت، رشته‌های زیاد و کوچکی را شامل می‌شود و به همین دلیل مخاطبان زیادی هم دارد.
رئیس هیئت استان درباره برنامه‌های اخیر هیئت گفت: هفته گذشته به مناسبت هفته کارآفرینی، چهار دوره مسابقات دارت را برای کارکنان مختلف و مدیران و اساتید و دانشجویان برگزار کردیم که استقبال خوبی از این مسابقات صورت گرفت. همچنین یک برنامه آموزشی در بخش کمیته ورزش‌های هوایی داشتیم که به کمک ارتش، در پایگاه هوابرد انجام شد. همچنین هفته آینده مسابقات فوتبال روی میز را برگزار خواهیم کرد. کامبیز ایوب‌زاده درباره یکی از مهمترین رشته‌های این هیئت گفت: رشته راگبی یکی از رشته‌هایی است که استان فارس خود را در آن به عنوان یک قطب بزرگ معرفی کرده است. افتخار این را داریم که سرمربی تیم ملی راگبی نوجوانان، آقای معین سرکاری از فارس است، هدایت تیم ملی بزرگ‌سالان راگبی 15 نفره را هم آقای مهیار عسگری از فارس بر عهده دارد و مربی تیم 7 نفره ملی هم به عهده روح الله مستوری، یکی از شاخص‌ترین چهره‌های ورزشی استان فارس است. قرار بود مسابقات آسیایی راگبی هم در ایران برگزار شود اما به دلیل مشکلاتی که به وجود آمد، این اتفاق رخ نداد. در آخرین اردوی تیم ملی، 65درصد از بازیکنان از بچه‌های استان فارس بودند که این یک اتفاق خوب و بزرگ بود. وی درباره یکی دیگر از رشته‌های فعال ورزشی در هیئت انجمن‌های ورزشی گفت: ما در سپک تاکرا استعدادهای خوبی داریم و سرمربی تیم ملی در این رشته هم شیرازی است اما متأسفانه سالن اختصاصی نداریم و بچه‌ها برای تمرین دچار مشکل هستند. در حال رایزنی با مسئولان اداره ورزش استان هستیم و امیدواریم دست ما را در این رشته بگیرند و بتوانیم مجدداً سپک تاکرا را فعال کنیم.
رئیس هیئت انجمن‌های ورزشی فارس درباره دیگر رشته‌های فعال این هیئت گفت: ورزش‌های آبی ما در فصل زمستان عملاً تعطیل هستند چون ما از سد درود زن استفاده می‌کنیم و در فصل‌های سرد نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم. کمیته اسکی روی آب ما امسال برنامه‌های خوبی را داشت که تقریباً تا اواخر شهریور نیز ادامه داشت. رشته جهت‌یابی را هم داریم که در پارک‌ها و مکان‌هایی اینچنینی انجام می‌شود. در مجموع هیئت فعال و پویایی داریم اما دستمان از لحاظ مالی خالیست و با چنگ و دندان داریم این هیئت مهم و پر از شادی و نشاط را می‌گردانیم. وی با اشاره به اینکه 21 رشته در فدراسیون انجمن‌های ورزشی وجود دارد که 15 رشته آن در استان فارس فعال است، درباره شهرستان‌های فعال استان فارس گفت: 15 شهرستان ما دارای هیئت هستند و این اجبار را برای آن‌ها قرار داده‌ایم که رشته‌های پایه را حتماً فعال کنند و مابقی رشته‌ها بر اساس برنامه راهبردی و جاهایی که پتانسیل راه‌اندازی را دارند، فعال شوند. بیشتر روی رشته‌هایی که بُعد همگانی دارند، تأکید داریم.
وی از شهرستان‌های لار، مرودشت، فیروزآباد و آباده به عنوان شهرستان‌های فعال‌تر فارس نام برد و شهرستان‌های سرچهان و لامرد را نیز شهرستان‌هایی برشمرد که به تازگی هیئت انجمن‌های ورزشی در آن‌ها راه‌اندازی شده است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی