[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

مهارت گمشده اشتغال است ، روزنامه شیراز نوین

مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس با اشاره به نگاه ویژه مقام معظم رهبری به جهاد دانشگاهی، این نهاد را ظرفیتی بی‌بدیل در زمینه انجام اقدامات جهادی بر مبنای علم و عقلانیت دانست که می‌توان از آن استفاده مطلوبی داشت.
محمدخلیل عسکری صبح سه‌شنبه هشتم آذر در بازدیدی سرزده از جهاد دانشگاهی و خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه فارس، با اشاره به توانمندی‌های فرهنگی، آموزشی، پژوهشی و رسانه‌ای این نهاد، بر لزوم تعامل و همکاری هرچه بیشتر آموزش و پرورش و جهاد دانشگاهی تأکید کرد.
عسکری با بیان اینکه امروزه اکثر فارغ‌التحصیلان دانشگاهی به دلیل نداشتن مهارت لازم، در اشتغال با مانع مواجه می‌شوند، یکی از ظرفیت‌های اثرگذار جهاد دانشگاهی را پیشینه و توانایی در برگزاری دوره‌های مهارت افزایی دانست که می‌تواند در حوزه‌های دانش آموزی، مربیان و اولیای دانش آموزان از آن بهره برد.
وی یکی از ویژگی‌های اقدامات جهادی را ورود عملیاتی نیروهای متخصص به عرصه‌هایی که نیازمندی وجود دارد، دانست و گفت: جهاد دانشگاهی، تبلور عینی اقدامات جهادی توسط جهادگرانی متخصص و متعهد با نگاهی عالمانه، حکیمانه و علم مبنا 
محسوب می‌شود.
عسکری با بیان اینکه آموزش و پرورش متولی سازمان تعلیم و تربیت کودکان نیز شده است، به نقش این سازمان در دانشگاه فرهنگیان اشاره و اضافه کرد: شاهد گستردگی کار آموزش و پرورش در سطح جامعه از دوران کودکی تا پایان تحصیلات دانشگاهی هستیم و این موضوع از یک منظر اهمیت و از منظری حساسیت کار را 
نشان می‌دهد.
او با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه‌های بیست‌وهشت‌گانه آموزش و پرورش با نهادها، سازمان‌ها و ادارات مختلف در حوزه‌های متفاوت، خاطرنشان کرد: زمینه برای تعامل و همکاری بیشتر و نزدیک‌تر بین جهاد دانشگاهی و آموزش و پرورش وجود دارد.
عسکری یکی از مهم‌ترین نقش‌های جهاد دانشگاهی را فرهنگی توصیف و اضافه کرد: فعالیت‌های فرهنگی، اقداماتی مبنایی به شمار می‌رود و ظرافت، لطافت و تخصص ویژه خود را طلب می‌کند.
مدیرکل آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه یکی از دغدغه‌های مهم امروز نیاز به مهارت آموزی و مهارت افزایی است، گفت: جهاد دانشگاهی از سال‌ها قبل این بستر را ایجاد و ظرفیت را فراهم کرده است. عسکری گفت: اکنون فارغ‌التحصیل داریم، اما کسی که مهارت لازم را برای ایجاد شغل و اشتغال آموخته باشد، کم داریم و این منوط به فراهم کردن بستر مورد نیاز برای مهارت آموزی و 
مهارت‌افزایی است.
او با گریزی به رخدادهای اخیر جامعه، گفت: بحرانی که در جامعه ایجاد کردند و مخاطب اصلی هم دختران ما بودند و طی آن هجمه‌ای که به هویت دینی و ملی نوجوانان و جوانان وارد شد را با بهره گیری از عنصر هنر و ظرفیت‌های این عنصر به ویژه در گروه دختران، می‌توان پاسخ‌گویی مناسبی به شبهات ایجادشده، داد.
عسکری با بیان اینکه می‌توان ارتباطی بین جهاد دانشگاهی و آموزش و پرورش بسترسازی کرد و توسعه داد، گفت: آموزش و پرورش فارس ۲۸ تفاهم‌نامه با دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف منعقد کرده که ذیل آن اقدامات عملی و اجرایی متعدد و متکثری برنامه‌ریزی شده و می‌توان برنامه‌ریزی کرد.
مدیرکل آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه با بهره گیری از ظرفیت جهاد دانشگاهی می‌توان دانش آموزان، فرهنگیان و اولیای دانش‌آموزان را به سمت مهارت آموزی و مهارت افزایی برد، یکی از اقدامات مبنایی را آموزش هنر و جهت دادن دانش آموزان دانست.
عسکری با اشاره به اثرگذاری زبان هنر در عرصه‌های مختلف، گفت: می‌توان به خوبی از زبان هنر برای پاسخ‌گویی به نیازهای امروز دانش‌آموزان و مربیان و فرهنگیان و حتی اولیای دانش آموزان بهره برد. مدیرکل آموزش و پرورش فارس همچنین یکی از نیازهای امروز را جهت دادن دانش آموزان به سمت رشته‌های فنی و کارودانش دانست و با بیان اینکه بر اساس توسعه متوازن باید به سمت این آموزش‌ها بیشتر سوق پیدا کنیم، گفت: بر اساس برنامه توسعه متوازن، باید نیمی از دانش آموزان به سمت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای هدایت شوند. عسکری استفاده از زبان گویا و اثرگذار هنر برای ایجاد نگاه و دیدگاه‌های جدید را در این راستا مهم توصیف و اضافه کرد: باید در این زمینه همه ابعاد و اضلاع هنر مدنظر قرار گیرد.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس آمادگی این سازمان برای تعامل مطلوب با جهاد دانشگاهی را اعلام و اضافه کرد: یکی از نیازهای امروز ما استفاده از همه ظرفیت‌ها برای تقویت بنیان خانواده و آشنایی هرچه بیشتر خانواده‌ها به ویژه کودکان با هویت ملی و دینی است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی