[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۲
  • دوره جدید

کنترل الکترونیکی ۸۰۰ زندانی ، روزنامه شیراز نوین

مدیرکل زندان‌های فارس اعلام کرد که در راستای سامان‌دهی و کاهش جمعیت کیفری زندان‌های این استان، ۸۰۰ زندانی با پابند الکترونیک تحت مراقبت مرکز کنترل و نظارت الکترونیکی قرار دارند. اسحاق ابراهیمی در جمع خبرنگاران گفت: تعداد زندانیان موردپذیرش در مرکز مراقبت الکترونیک استان در هشت‌ماهه امسال، نسبت به مدت مشابه در سال گذشته بیش از ۳۵۸ درصد رشد کمی داشته است.
مدیرکل زندان‌های فارس افزود: این افزایش در استفاده از پابند الکترونیک در اجرای سند تحول قضایی و اولویت‌های ابلاغی سازمان زندان‌های کشور مبنی بر سامان‌دهی و کاهش جمعیت کیفری، با تعامل مؤثر مراجع محترم قضایی استان محقق شده است. ابراهیمی اضافه کرد: محکومان حائز شرایط قانونی با استفاده از پابند الکترونیک در محدوده مشخص، خارج از زندان، دوران حبس خود را 
سپری می‌کنند.
او گفت: هدف از اجرای ماده ۶۲ قانون مجازات اسلامی، ارتقای خدمات زندانبانی در بستر فناوری‌های نوین بر اساس شاخص‌های سند تحول قضایی است که به طور قطع استفاده از این ظرفیت‌ها نقش ویژه ای در باز اجتماعی کردن زندانی و حمایت از خانواده وی دارد. ابراهیمی ادامه داد: از مهم‌ترین مزایای استفاده از مراقبت الکترونیک برای افراد واجد شرایط، ارتقای شاخص‌ها و مؤلفه‌های مرتبط با حقوق شهروندی شامل حضور زندانی در محیط خانواده، پیشگیری از هم‌نشینی با زندانیان سابقه‌دار در محیط زندان، کاهش هزینه‌های دولتی و امکان ادامه کار و فعالیت‌های اجتماعی در برخی موارد است.
مدیرکل زندان‌های فارس خاطرنشان کرد: استفاده از پابند الکترونیک در زندان‌های استان، تا پایان امسال به ۱۰۰۰ نفر افزایش خواهد یافت.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی