[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۱۴۶۹
  • دوره جدید

بادمجان و میگو، روزنامه شیراز نوین

مواد لازم برای 6نفر
بادمجان بزرگ: 2 عدد
گوجه گیلاسی: 200 گرم
روغن زیتون: 3 قاشق غذاخوری
پیاز زرد بزرگ: 1 عدد
سیر: 2 حبه
فلفل قرمز: یک دوم قاشق چایخوری
میگو: به مقدار کافی
گوجه فرنگی پوره شده: سه چهارم پیمانه
زیتون سیاه خرد: شده یک دوم پیمانه
سرکه بالزامیک: 2 قاشق غذاخوری
رب گوجه فرنگی: 2 قاشق غذاخوری
شکر: 1قاشق غذاخوری
نمک و فلفل: به مقدار کافی
جعفری خرد شده: به دلخواه
مراحل تهیه بادمجان و میگو غذای هیجان‌انگیزی که می‌خواهیم در اینجا معرفی کنیم، به سادگی قابل انجام هستند. البته بعضی مراحل باید با کمی صبر و حوصله انجام شوند تا نتیجه بهتری حاصل شود. اما در مجموع می‌توان گفت بادمجان و میگو را می‌توان در کمتر از 1ساعت تهیه کرد و یک وعده غذای سالم و لذیذ داشت که به ویژه برای تعطیلات و آخر هفته‌ها مناسب است. محتوای این بادمجان شکم‌پر از نوعی غذای ایتالیایی به اسم کاپوناتا الهام گرفته شده و عمدتاً مخلوطی از گوجه، بادمجان و میگو است.

 

طرز تهیه
ابتدا فر را با دمای 200درجه سانتیگراد روشن کنید و اجازه بدهید گرم شود. روی یک سینی فر فویل آلومینیومی بکشید و آن را کنار بگذارید. بادمجان‌ها را بشویید و از وسط به صورت طولی نصف کنید. روی بادمجان‌ها با چاقو به صورت ضربدری چند خط بیاندازید، اما مراقب باشید پوست بادمجان را نبرید. سپس آنها را روی سینی فر بچینید و در فر قرار دهید تا کباب شوند.
گوجه‌های گیلاسی را با دو قاشق چایخوری روغن زیتون، نمک و فلفل داخل کاسه‌ای بریزید و زیر و رو کنید. بعد از اینکه بادمجان‌ها 10دقیقه در فر پخته شدند، گوجه‌ها را هم داخل سینی بریزید و حدود 10-15دقیقه دیگر آن را به فر برگردانید. سپس آنها را از فر خارج کنید و بگذارید خنک شوند.
وقتی بادمجان‌ها خنک شدند با استفاده از قاشقی گوشت داخل آنها را خالی کنید. اما مقداری از آن را باقی بگذارید تا بادمجان بتواند مثل یک کاسه عمل کند و از هم فرونپاشد. بادمجان‌های خارج شده و گوجه‌های کباب شده را به صورت تکه‌های کوچک خرد کنید. در یک تابه یا قابلمه بزرگ یک قاشق روغن زیتون بریزید. پیاز خرد شده را داخل آن تفت بدهید تا نرم شود. سیر را رنده کنید و به تابه اضافه نمایید. به تفت دادن ادامه دهید اما نگذارید سیر بسوزد. نمک، فلفل و فلفل قرمز را هم اضافه کنید و مرتب هم بزنید.
حال میگوها را اضافه کنید و هر سمت آنها را حدود 1دقیقه سرخ کنید. زیتون خرد شده را اضافه کنید و یکی دو دقیقه دیگر تفت بدهید. سپس سرکه بالزامیک را اضافه کنید و قدری به پخت ادامه دهید تا حجم سرکه به نصف مقدار اولیه کاهش پیدا کند. در آخر، گوجه‌فرنگی پوره شده، رب گوجه، شکر، نمک، فلفل و مخلوط گوجه و بادمجان (شکم بادمجانی که خالی کردید) را نیز اضافه کنید. به پخت ادامه دهید تا بخشی از مایع تبخیر شده و سس غلیظی حاصل شود. طعم مخلوط را بچشید و ادویه‌ها را طبق ذائقه خود تنظیم کنید. با این مخلوط بادمجان‌های توخالی را پر کنید و روی بادمجان و میگو را با جعفری خرد شده تزیین نمایید.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی