[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

امام جمعه شیراز : اقتصاد دریا پایه راهبرد اصلی توسعه فارس است، روزنامه شیراز نوین

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز گفت: شیراز و فارس همواره در حوزه پشتیبانی اقتصاد دریا پایه نقش داشته ‌و اکنون باید اساتید دانشگاه اقتصاد دریا پایه را بسط دهند و دانشگاه شیراز نیز در این زمینه نقش ایفا کند و ستاد ویژه‌ای در این خصوص در استان تشکیل شود.
به گزارش ایرنا، آیت الله لطف الله دژکام در نماز جمعه شیراز با اشاره به سخن پایانی مقام معظم رهبری در دیدار با نیروی دریایی، اظهار داشت: رهبری در این دیدار بر رواج فرهنگ اقتصاد دریاپایه در ایران تأکید فرمودند که این تعبیر برای استان فارس یک تلنگر است، زیرا فارس همیشه در ارتباط ایران و جهان از طریق خلیج فارس نقش آفرین بوده و شیراز همواره نقش خوبی در این میانه داشته است.
وی اضافه کرد: شیراز در صنایع دریایی حرف برای گفتن دارد و بسیاری از کشتی‌ها یا قایق‌ها یا سایر سازه‌های آبی در صنایع دریایی شیراز ساخته شده و ارتباط پشتیبانی ویژه از طرف فارس برای نیروی دریایی ارتش و سپاه همیشه وجود داشته است. آیت الله دژکام گفت: همایشی با عنوان «اقتصاد دریاپایه» سه سال قبل در دانشگاه شیراز شکل گرفت که اساتید دانشگاه اقتصاد دریاپایه را بسط دادند و دانشگاه شیراز همایش بعدی را باید مدنظر قرار دهد. او گفت: از مدیریت استان می‌خواهیم از این ظرفیت قدیمی فارس یک ستاد ویژه در ابعاد مختلف تشکیل شود و همه امور از جمله بازرگانی و صدها امر مرتبط منسجم شوند. آیت الله دژکام در ادامه به مناسبت‌های پیش رو اشاره کرد و گفت: پنجشنبه آینده به یک روایت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) است و امسال فاطمیه اول مصادف با چهلمین روز شهادت شهدای مظلوم حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) است. نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز افزود: شهادت این ۱۳ شهید که مظلومانه در کنار این حرم مطهر به دست دشمنان خدا شربت شهادت نوشیدند مایه غم شیرازی‌ها شده و از سوی دیگر بی احترامی به حرم پسر امام موسی بن جعفر (ع) اقدامی سنگین بود. وی ادامه داد: برای مراسم اربعین این شهدای مظلوم باید مانند تشییع و تدفین آن‌ها اقدامات ویژه‌ای اندیشیده شود و شیرازی‌ها بار دیگر نشان دهند که تا چه اندازه دلداده اهل بیت (ع) هستند و مراسم ویژه برای ایام فاطمیه و اربعین این شهدا برگزار کنند. آیت الله دژکام با اشاره به سالگرد شهادت آیت الله عبدالحسین دستغیب در هفته پیش رو گفت: چون این ۲ مناسبت نزدیک یکدیگر است، مقرر شده که یک مراسم در شب جمعه آینده گرفته و به تقابل چهل و یک سال ترور برویم، از روزی که آیت الله شهید دستغیب ترور شد تا امروز که این شهدا در حرم به شهادت رسیده‌اند و ۴۱ سال است که مردم ایران زخم خورده ترور هستند. وی ادامه داد: مدعیان دروغین حقوق بشر که برای یک دروغ که خودشان بافتند قطعنامه می‌زنند، اما چهل و یک سال چهره‌هایی مثل آیت الله شهید دستغیب تا کودک ۱۰ ساله در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) را ترور می‌کنند. امام جمعه شیراز با گرامیداشت سالگرد شهید استوار محمودآبادی، شهید مدافع حرم، گفت: در مراسمی که برای بزرگداشت شهدای حرم برگزار خواهد شد یاد این شهید والا مقام نیز گرامی داشته خواهد شد. امام‌جمعه شیراز به روز دانشجو نیز اشاره کرد و افزود: دانشجویان ما در مقابل استکبار جهانی شهید شده‌اند و ارزش دانشجویان ما در آن روز جلوه کرد و چون آگاهی منجر به شهادت شده است این راه باید ادامه پیدا کند و اساتید و دانشجویان استان فارس برنامه‌های این ایام را طوری تنظیم کنند که عظمت مقام دانشجو را که دشمن قصد لطمه زدن به آن را دارد، حفظ شود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی