[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

طرز تهیه کیک موز و پنیر، روزنامه شیراز نوین

 مواد لازم برای 6 نفر
کره:60 گرم
شکر:50 گرم
تخم مرغ:1 عدد
موز:110 گرم
جوش شیرین: یک دوم قاشق چای‌خوری 
بیکینگ پودر: یک دوم قاشق چای‌خوری 
خامه:40 گرم 
آرد:100 گرم 
پودر قند:20 گرم 
زرده تخم مرغ:1 عدد 
پنیر ماسکارپونه:70 گرم 
آرد:110 گرم

 طرز تهیه 
موز یک میوه گرمسیری خیلی خوشمزه و مقوی و سرشار از مواد مغذی و ویتامین‌های گروه «ب» است و خوردن آن فواید زیادی برای سلامتی بدن دارد مثلاً موجب افزایش انرژی و جلوگیری از زخم معده و جلوگیری از کم خونی و جلوگیری از دیابت و کمک به سیستم قلبی عروقی و ... می‌شود و می‌توان آن را هم به صورت خالص و یا به صورت ترکیب با شیر و یا دسر و کیک و شیرینی و... درست کرد و آن را استفاده کرد.
در میان ‌این تنوع و مدل‌هایی که می‌توان از موز در خوراکی‌ها استفاده کرد یکی از خوردنی‌های خیلی خوشمزه که می‌توان آن را با موز درست کرد کیک موز است که طرز تهیه آن خیلی راحت بوده و در زمانی کم قابل درست کردن است و انتخاب مناسبی برای عصرانه می‌باشد. در ‌این مطلب طرز تهیه کیک موز و پنیر را که شامل کره، موز، خامه، پنیر ماسکارپونه، شکر،جوش شیرین، پودر قند، آرد، تخم‌مرغ، بیکینگ پودر و زرده تخم‌مرغ است را برایتان می‌نویسم تا آن را در منزل درست کرده و میل نمایید.
 مرحله اول:
ابتدا و برای شروع کار 60 گرم کره نرم شده در دمای اتاق را داخل یک ظرف می‌ریزیم و به آن 50 گرم شکر اضافه می‌کنیم و مواد را با همزن برقی برای مدت 5 دقیقه خوب هم می‌زنیم تا کرمی ‌و سبک شود.
 مرحله دوم:
سپس 1 عدد تخم‌مرغ که از نیم ساعت قبل از یخچال بیرون گذاشته بودیم و در دمای محیط قرار داده بودیم را شکسته و آن را به مخلوط کره و شکر مرحله قبل اضافه می‌کنیم و با همزن برقی برای مدت 2 دقیقه مواد را خوب مخلوط می‌کنیم تا یکدست شود.
 مرحله سوم:
سپس 110 گرم موز را با چنگال له می‌کنیم و آن را به مواد کیک در مرحله قبل اضافه می‌کنیم. سپس 100 گرم آرد و 1/2 قاشق چای‌خوری بیکینگ پودر و 1/2 قاشق چای‌خوری جوش شیرین را داخل یک ظرف مخلوط کرده و سپس آن‌ها را الک کرده و به مواد کیک در مرحله قبل اضافه می‌کنیم و با لیسک آن‌ها را خوب مخلوط می‌کنیم تا آرد کاملاً با مایه کیک مخلوط شده و یکدست شود.
 مرحله چهارم:
سپس 40 گرم خامه صبحانه را به مایه کیک اضافه می‌کنیم و آن را با مواد قاطی می‌کنیم. اکنون مایه کیک آماده است و آن را کنار می‌گذاریم و سراغ آماده کردن مواد دیگر می‌رویم.
 مرحله پنجم:
در ادامه سراغ آماده کردن مواد پنیری کیک می‌رویم و برای‌ این منظور 70 گرم پنیر ماسکارپونه که البته می‌توان به‌جای آن از پنیر خامه‌ای نیز استفاده کرد و 20 گرم پودر قند را داخل یک ظرف می‌ریزیم و آن‌ها را با همزن برقی خوب مخلوط می‌کنیم تا یکدست شود و سپس به آن 1 عدد زرده تخم‌مرغ و 10 گرم آرد را اضافه می‌کنیم و مواد را خوب مخلوط می‌کنیم و با همزن آن‌ها را کاملاً هم می‌زنیم تا یکدست شود.
 مرحله ششم:
در ادامه یک قالب لوف با سایز متوسط را برداشته و کف آن را  با روغن مایع چرب می‌کنیم و مایه کیک تهیه شده در مراحل قبل را کف قالب می‌ریزیم و آن را تکان می‌دهیم تا روی آن صاف شود و سپس مایه پنیری تهیه شده در مرحله قبل را روی کیک می‌ریزیم و با چنگال مایه پنیری را خوب هم می‌زنیم و روی سطح کیک پخش می‌کنیم. سپس قالب را داخل فر از قبل گرم شده با حرارت 170 درجه سانتی‌گراد برای مدت 45 دقیقه می‌گذاریم تا کیک بپزد و آماده شود.
  مرحله هفتم:
سپس وقتی کیک پخت قالب را از فر درآورده و بعد از سرد شدن کیک را از قالب درمی‌آوریم و برش می‌زنیم و ‌این کیک خوشمزه را برای عصرانه همراه با چای و یا قهوه می‌خوریم و یا آن را برای مهمانی‌ها درست کنیم و از خوردن آن لذت ببریم.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی