[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

پژوهشکده خانواده راه‌اندازی می‌شود ، روزنامه شیراز نوین

مدیر کل آموزش و پرورش فارس از راه اندازی قریب الوقوع پژوهشکده‌ای برای استفاده خانواده‌ها به همراه دانش آموزان خبر داد.
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش، محمد خلیل عسکری با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانش آموز حادثه تروریستی گفت: شهادت مظلومانه این عزیزان اوج ذلت و خفت یک فرد، جریان و ابرقدرت است که این گونه در امن ترین حرم به روی بهترین نهاد اجتماعی اسلحه می‌کشد.
مدیر کل آموزش و پرورش فارس رمز موفقیت نهاد تعلیم و تربیت را همراهی نهاد خانواده با این نهاد دانست و گفت: خانواده اولین نهاد تربیتی است و اگر همراه آموزش و پرورش باشد، تربیت چندساحتی دانش آموزان شکل خواهد گرفت.
عسکری افزود: در این راستا آموزش و پرورش برای عبور از بحران‌ها و برای بازیابی هویت دانش آموزان به وجود ارزشمند خانواده‌ها نیازمند است. وی گفت: امروز پژوهش بهترین مشاوره است و بر مشاوره تجربی مقدم است و بنا بر این اصل، آموزش و پرورش به دنبال مهارت آموزی و پرورش روحیه و باور خلاقیت دانش آموز است.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس افزود: در آموزش و پرورش جدید ذیل سند تحول بنیادین هر دانش آموز باید هر سالی یک مهارت را فرا گیرد و این مهم با کمک خانواده‌ها میسر خواهد شد.
عسکری با ارائه پیشنهادی به حوزه پژوهش گفت: این حوزه فراخوان تألیف کتاب داستان، شعر و نقاشی با محوریت طبیعت در حوزه‌های مختلف با مشارکت دانش آموزان و خانواده‌های آنها برگزار کند.
وی پژوهشکده را محل رشد و تربیت دانش آموزان دانست و گفت: تفاهم نامه ای با شهرداری و شورای شهر منعقد گردیده است و به زودی شاهد راه اندازی پژوهشکده ای برای استفاده خانواده‌ها به همراه دانش آموزان هستیم.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: اخیراً وزیر آموزش و پرورش با حضور در منزل شهید آرشام سرایداران از شهدای حادثه تروریستی حرم شاهچراغ(ع)، با مشاهده دو کتاب دست نوشته این شهید قول داد که به زودی این دو کتاب توسط وزارت آموزش و پرورش چاپ شود.
مدیر پژوهشکده معلم فارس نیز در این مراسم به اهمیت حضور کتاب در خانه و خانواده و نقش مؤثر آن در رشد کودکان و نوجوانان 
اشاره کرد.
سید مجتبی موسوی افزود: امروز ما معلمان وظیفه داریم که روحیه پژوهشگری دانش آموزان را پرورش دهیم و از آنها افرادی با اعتماد به نفس و عزت نفس بالا بسازیم تا در آینده شاهد موفقیت‌های چشمگیر آنها در جهان باشیم.
مدیر مرکز آموزش‌های نوین ایران نیز در این برنامه پیرامون لزوم پژوهش محوری دانش آموزان در جهان امروز، جایگاه تحقیق‌های دانش آموزی در روشنگری و بهبود نگرش جامعه دانش آموزی 
تأکید کرد.
حسین علیان بر ضرورت توجه کافی مسئولان به دانش آموزان نویسنده و توسعه بسترهای حمایتی از آنان، گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی صحیح و مؤثر و در نگاه کلان ارتقای آینده نگری دانش‌آموزان در راستای پیشرفت ایران مطالبی بیان کرد.
در این مراسم از تعدادی از دانش آموزان نویسنده، شاعر و تصویرگر کتاب تقدیر شد. 
دانش آموزان نویسنده با تن‌پوش پرچم ایران، تصویر کم‌سن‌ترین دانش آموز شهید دفاع مقدس استان فارس و تصاویر دانش آموزان شهید حمله تروریستی حرم مطهر شاهچراغ(ع) را گلباران کردند و معصومی مدیر دبستان شهدای شوش روستای شاپورجان پیرامون شهید دانش آموز آرشام سرایداران که دانش آموخته این آموزشگاه بود، با خواندن دل‌نوشته ای به او ادای احترام کرد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی