[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۳
  • دوره جدید

تجلیل شورای انقلابی از رشادت آتش‌نشانان، روزنامه شیراز نوین

 سعیدرضا امیرآبادی- گروه خبر
نود و دومین جلسه علنی ششمین دوره شورای اسلامی شهر شیراز با تقدیر از آتش‌نشانان برگزار شد. رئیس شورای اسلامی شهر شیراز گفت: ساخت فرهنگ‌سرای ویژه معلولان نباید به ساخت یک فرهنگ‌سرا منتهی شود.
طاهری در جلسه صحن علنی این هفته شورای شهر شیراز با اشاره به افتتاح اولین فرهنگ‌سرای معلولین شیراز گفت: البته در شیراز برای خدمات‌دهی به معلولان نباید خود را محدود به یک فرهنگ‌سرا کنیم؛ چراکه قطعاً رفت و آمد برای این عزیزان به این فرهنگ‌سرا سخت است و نیاز است تا در نقاط دیگر هم چنین پروژه‌هایی اجرا شود و تنها منتهی به ساخت یک فرهنگ‌سرا نشود.
 ثبت تلاش‌های آتش‌نشانان در تاریخ
مهدی طاهری با اشاره نزدیک شدن به روز دانشجو و گرامیداشت این روز، ادامه داد: یکی دیگر از ایامی که ما در آستانه آن قرار داریم، نزدیک شدن به چهلم شهدای حادثه تروریستی  حرم مطهر است که البته با دومین سالگرد سردار شهید استوار همزمان شده که جا دارد برگزاری مراسمی درخور این عزیزان در دستور کار قرار گیرد. اما یکی از بخش‌های این جلسه شورا مربوط به تقدیر از آتش‌نشانان شیراز به پاس پیشگیری از تبدیل حادثه آتش‌سوزی مجتمع زیتون به یک فاجعه و برخی اقدامات شجاعانه آتش‌نشانان شیرازی بود. رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در این رابطه با گله از عدم انعکاس مناسب اخبار این حادثه گفت: این کار بزرگ آتش‌نشانان شیرازی باید ثبت و ضبط شود؛ چراکه اگر آنها رشادت نمی‌کردند، فاجعه ای رخ می‌داد که در تاریخ شیراز باید ثبت می‌شد.
طاهری افزود: متأسفانه در جریان چنین حوادثی آتش‌های بزرگ دیده می‌شود، اما هوشیاری‌ها و شجاعت‌های بزرگ دیده نمی‌شود.
 عملیات‌های موفق در قلب بازارهای تجاری
زارعی رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شیراز هم گفت: از ابتدای سال تاکنون آتش‌نشانان شیرازی ۱۵هزار حادثه را کنترل کردند و از چهار حادثه بزرگ از جمله حادثه خیابان انوری، بازار وکیل و مجتمع زیتون که هرکدام قابلیت تبدیل شدن به یک پلاسکو را داشتند، پیشگیری کردند. محمدهادی قانع رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز هم در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های ۸ ماه گذشته این سازمان، گفت: کار این سازمان با بیش ‌از ۷۰۰ نفر نیرو فقط خاموش‌کردن آتش و رسیدگی به حوادث نیست؛ بلکه بخشی از کار ما پیشگیری از حوادث احتمالی نیز است و در طول ۸ ماه گذشته آتش‌نشانان ما در چندین حادثه مهم از جمله بازار وکیل، مجتمع زیتون و انبار خیابان انوری با حضور به‌موقع توانستند جلو حوادثی را بگیرند که هرکدام ظرفیت تبدیل به یک پلاسکو را داشت و حتی در نمونه مشابه آن در سال ۹۸ در یک کلان‌شهر دیگر کشور یکصد و ۴۰ مغازه در آتش سوخت، اما اینجا جلو یک فاجعه گرفته شد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی