[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

باد و باران وارد فارس شد ، روزنامه شیراز نوین

مدیرکل هواشناسی فارس از ورود یک سامانه بارشی جدید به استان از اواخر یکشنبه شب ۱۳ آذر خبر داد و گفت: بارش برف در ارتفاعات شمالی استان در این سامانه پیش‌بینی شده است.
مسعود حقیقت در گفت‌وگو با ایسنا بیان کرد: این سامانه بارشی از شامگاه یکشنبه ۱۳ آذر از سمت شمال غربی فارس وارد استان شد و تا روز چهارشنبه ۱۶ آذر فعال است و به تدریج از استان خارج می‌شود. او با اشاره به بارش برف در ارتفاعات شمالی، رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید حاصل از این سامانه، عنوان کرد: این سامانه بارشی برای روز دوشنبه ۱۴ آذرماه در نیمه شمالی و بخش‌هایی از مرکز استان فعال است.
مدیرکل هواشناسی فارس همچنین اعلام کرد که روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه ۱۵ و ۱۶ آذرماه نیز این سامانه بارشی با شدت بیشتر در نیمه شمالی و مناطق مرکزی و به صورت پراکنده در برخی نقاط جنوبی ادامه دارد.
حقیقت ضمن هشدار در پی بروز مخاطراتی همچون لغزندگی جاده‌ها به ویژه در نواحی کوهستانی، آب‌گرفتگی محدود در معابر و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها در پی فعال شدن این سامانه، تأکید کرد: همشهریان احتیاط در تردد به دلیل لغزندگی جاده‌ها، پرهیز از سفرهای برون شهری، عدم تردد یا اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و اطراف مسیل‌ها، پاک‌سازی و لای‌روبی کانال‌ها و آب راه‌ها و عدم پارک خودرو زیر درختان فرسوده را مدنظر داشته باشند.
او همچنین اظهار کرد که پس از عبور این سامانه بارشی از استان، اوایل هفته آینده سامانه بارشی جدید دیگری آسمان فارس را در بر خواهد گرفت.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی