[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

تشکیل ۴۰ پرونده قاچاق ارز، روزنامه شیراز نوین

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس از رسیدگی به ۴۰ فقره پرونده قاچاق ارز از ابتدای امسال و تعزیر ۶هزار میلیارد ریالی متهمان خبر داد. غلامرضا سالاری، گفت: بر اساس دستورالعمل مبارزه با قاچاق کالا و ارز، خروج ارز از طریق پروازهای هوایی حداکثر تا ۵هزار یورو و معادل آن و از طریق زمینی تا ۲هزار یورو و معادل آن بدون اظهار توسط افراد بلامانع است و برای مقادیر بیشتر در حکم قاچاق بوده و متخلفان مشمول مجازات‌های پیش بینی شده در قانون خواهند شد.
وی با اشاره به مجازات‌های مندرج در قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز برای قاچاق ارز اظهار داشت: اگر شخص مرتکب قاچاق ارز شود، علاوه بر ضبط ارز، به پرداخت جریمه نقدی تا ۴ برابر بهای ریالی آن محکوم خواهد شد. سالاری با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون به ۴۰ پرونده قاچاق ارز در شعب تعزیرات حکومتی استان رسیدگی شده، افزود: عمده این موارد مربوط به کشف ارز قاچاق از مسافران پروازهای خارجی بوده که قصد خروج غیرقانونی ارز از کشور را داشته‌اند از این رو لازم است افرادی که قصد مسافرت به خارج از کشور را دارند، نسبت به قوانین خروج ارز از کشور اطلاعات کافی داشته باشند تا دچار مشکل نشوند.
سالاری در خصوص احکام پرونده‌های قاچاق ارز نیز گفت: متهمان این پرونده‌ها به پرداخت بیش از ۶هزار و هشتصدمیلیارد ریال جریمه نقدی در حق دولت محکوم شده اند و علاوه بر این نیز ارزهای مکشوفه به نفع دولت مصادره شده است. مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس اضافه کرد: خروج غیرقانونی ارز تبعات جبران ناپذیری را برای اقتصاد کشور در پی خواهد داشت؛ از این رو مقرر شده تا پرونده‌های مرتبط با این حوزه بدون هیچ گونه اغماضی رسیدگی و متخلفان با صدور احکام قاطع و بازدارنده مجازات شوند. 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی