[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

هیئت توانایی پذیرش علاقه‌مندان به بسکتبال با ویلچر را دارد، روزنامه شیراز نوین

 میثم محجوبی - گروه ورزش
اخیراً تیم بسکتبال با ویلچر بانوان استان فارس به مقام سوم مسابقات کشوری دست یافت. این رشته زیر نظر هیئت جانبازان و معلولین فعالیت دارد و نایب رئیس این هیئت درباره این رقابت‌ها می‌گوید: مسابقات قهرمان کشوری بسکتبال با ویلچر هر ساله برگزار می‌شود و استان فارس با توجه به برخورداری از ورزشکاران ملی پوش، همیشه حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.
فاطمه برمشوری افزود: تیم ما در این مسابقات با رقبای مطرحی چون زنجان، خراسان رضوی و کرمان رقابت کرد و در نهایت موفق به کسب مقام سوم شد. خانم‌ها سمیه کهزادپور، ناهید کرمی، سهیلا مرادی، سارا روستا و زهرا عباسی از شاخص‌ترین نفرات ما هستند که همین امسال در مسابقات آسیا اقیانوسیه با پیراهن تیم ملی حضور پیدا کردند. همچنین در آخرین اردوی تیم ملی، دو تن از ورزشکاران ما حضور داشتند و در مسابقات تایلند حاضر شدند و توانستند سهمیه مسابقات جهانی را هم کسب کنند.
وی گفت: در گذشته هم تیم بسکتبال با ویلچر بانوان فارس مقام آور بوده. تیم فارس با تلاش مربیان عزیز و خانم سعادتی سرپرست تیم، همیشه در حال تمرین مداوم هستند و امسال هم مانند ادوار گذشته، توانستند با دست پر از مسابقات کشوری بازگردند.
برمشوری درباره وضعیت امکانات و زیرساخت‌های این رشته در استان فارس گفت: بسکتبال با ویلچر یک رشته پر هزینه است، چون هر ورزشکار باید یک ویلچر مخصوص به خود داشته باشد. ما در هیئت یک سری ویلچرها را در اختیار بچه‌ها گذاشته‌ایم اما همه هیئت‌های کشور، این میزان امکانات را ندارند. به لطف خدا توانستیم بعضی ویلچرهای کهنه را با نو تعویض کنیم و در اختیار ورزشکاران قرار دهیم اما واقعیت این است که هزینه‌های این ورزش زیاد است. با این حال، ما در فارس امکاناتی داریم که علاقه‌مندان بتوانند از آن‌ها استفاده کنند.
نایب رئیس هیئت جانبازان و معلولین استان فارس درباره سایر رشته‌های زیرمجموعه این هیئت نیز گفت: ما در تیراندازی بسیار شاخص هستیم. اخیراً خانم‌ها جوانمردی و مسلمی ‌در مسابقات کره جنوبی شرکت کرده و نتایج خوبی کسب کردند. در وزنه برداری بانوان که اولین اردوی تیم ملی تقریباً یک ماه گذشته در تهران برگزار شد، خانم‌ها فاطمه قائدی و فاطمه ریاحی به آن دعوت شده و خوش درخشیدند. در دوومیدانی هم خانم آرزو رحیمی‌ یکی از مقام آوران ما هستند و بنده نیز به عنوان مربی فعالیت دارم.
برمشوری در پایان در خصوص مسابقات پیش رو گفت: بزرگ‌ترین رویدادی که در پیش داریم، مسابقات پاراآسیایی‌هانگژو است که قرار بود اواخر شهریورماه امسال انجام شود اما به تعویق افتاد و مهرماه 1402 برگزار خواهد شد. قطعاً هیئت جانبازان و معلولان فارس هم ورزشکاران زیادی در این رقابت‌ها خواهد داشت که تعداد زیادی از آن‌ها هم ورزشکاران بانوی ما هستند که برای آماده سازی آن‌ها برنامه‌های ویژه‌ای خواهیم داشت.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی