[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۷
  • دوره جدید

طرح امین تقویت شود، روزنامه شیراز نوین


نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز با بیان اینکه طرح امین از برنامه‌های خوبی است که باید تقویت شود، گفت: همکاری و هم‌افزایی طلاب طرح امین با سایر پرسنل شاغل در مدرسه مهم‌ترین شاخصه موفقیت این طرح است.
آیت‌الله لطف‌الله دژکام در جلسه کمیته همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش فارس، ضمن تأکید بر اینکه استمرار یک اقدام نیازمند قرار گرفتن آن در چهارچوب قانونی است، خاطرنشان کرد: در خصوص سند تحول بنیادین و سند مکمل و راهبردی استانی آن به این نتیجه رسیده ایم که مدل استانی مورد نیاز است؛ لذا باید مستمراً از اجرای سند تحول ارزیابی صورت گیرد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش فارس، امام جمعه شیراز اضافه کرد: باید در اجرای همه برنامه‌ها در چهارچوب سند حرکت کنیم. حتی طرح امین نیز باید در چهارچوب سند باشد. بنابراین طلابی که در مدارس حضور پیدا می‌کنند، باید سند تحول را کامل بشناسند و به آن عمل کنند. نماینده ولی فقیه در استان فارس ادامه داد: سند تحول بنیادین مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است؛ لذا باید تمام تلاش ما در چهارچوب سند تحول باشد. لذا در هر جلسه ای باید گزارشی از اجرای سند ارائه شود.
وی با اشاره به ورود نیروهای انسانی جدید به آموزش و پرورش گفت: باید این نیروها با همدیگر هماهنگ بوده و رابطه نزدیک داشته باشند تا تضادی در مدرسه به وجود نیاید. انس گرفتن نیروهای تازه وارد به آموزش و پرورش با طلاب مبلغ طرح امین برای تحقق یک خروجی مناسب، ضروریست. آیت الله دژکام ادامه داد: یادگیری در محیط کار یکی از عوامل موفقیت روحانیون در مدارس خواهد بود. طلبه با سایر معلمان رفیق باشد تا تضادی در فعالیت‌های تربیتی به وجود نیاید.
نماینده ولی فقیه در استان فارس، اذعان کرد: سازمان‌دهی، یادگیری، آموزش و مهارت‌افزایی و دوره‌های حبل المتین مواردی است که باید نیروهای جدید مورد توجه قرار دهند.
وی ادامه داد: همفکری امری مهم است که باید به آن پرداخته شود. خود معلمان باید برنامه‌ها را به پیش ببرند و در مکانیسم اجرایی باید از تجارب پیشکسوتان استفاده کنیم.
امام جمعه شیراز با بیان اینکه همکاری و هم افزایی طلاب طرح امین با سایر پرسنل مدرسه مهم‌ترین شاخصه موفقیت طرح امین است، گفت: فضای مجازی جای فضای حقیقی را نمی‌گیرد. اگر به خوبی کار کنیم، قطعاً در فضای مجازی پیروز می‌شویم.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس نیز با اشاره به دغدغه‌های مادر طلبه شهید مؤیدی، در خصوص تعلیم و تربیت و قراردادن این موارد در دستور کار شورای معاونین، سخنان وزیر آموزش و پرورش در اجلاس اخیر مشهد مقدس در خصوص فارس و پیشرو دانستن این استان در تحقق اهداف سند تحول را موجب دلگرمی ارزیابی و اضافه کرد: برخی انتظار دارند مشکلات آموزش و پرورش یک شبه حل شود؛ حال آنکه رفع بسیاری از مشکلات نیازمند زمان است.
محمدخلیل عسکری با بیان اینکه به دنبال رفع خلأهای موجود و رفع مشکلات هستیم، از تلاش برای انجام مأموریت محوله از سوی استاندار فارس در خصوص دانشگاه فرهنگیان خبر داد و گفت: برای بهینه‌سازی برنامه‌ها، موانع باید برطرف و گره‌ها باید باز شود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی