[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

اگر زیاد استرس دارید، این ماده غذایی را کمتر مصرف کنید، روزنامه شیراز نوین

تحت کنترل نگه داشتن استرس کلید سلامتی و تندرستی شما است. اگر پیش‌تر چندین راه عالی را برای کاهش استرس می‌دانستید از جمله ورزش، مدیتیشن و خواب خوب شبانه، اکنون متخصصان می‌گویند یک راه خاص وجود دارد که ممکن است بتوانید با ایجاد یک تغییر جزیی در زندگی روزانه‌تان آرامش خود را حفظ کنید: رژیم غذایی.
به گزارش بهداشت نیوز، یک مطالعه جدید توصیه می‌کند که مصرف نمک و غذاهای فراوری شده حاوی سدیم را کاهش دهید. نتایج این مطالعه نشان می‌دهد که مصرف نمک می‌تواند برهم زننده آرامش شما باشد. رژیم غذایی می‌تواند تأثیر زیادی بر سطح استرس شما داشته باشد و بالعکس.
به گفته کارشناسان نشریه سلامت‌هاروارد، رژیم غذایی و سطح استرس شما با یکدیگر مرتبط هستند. خوردن یک رژیم غذایی نامناسب می‌تواند منجر به استرس بیشتر شود و استرس نیز به نوبه خود منجر به رژیم غذایی نامناسب می‌شود. آنان می‌گویند شما می‌توانید با تمرین غذا خوردن آگاهانه و انتخاب مواد غذایی کاهش دهنده استرس مانند سبزیجات با فیبر بالا و مواد غذایی غنی از اسیدهای چرب امگا ۳ به شکستن این چرخه کمک کنید.
متخصصان ‌هاروارد می‌گویند: «روش‌های غذایی آگاهانه با تشویق تنفس عمیق، انتخاب‌های متفکرانه غذایی، تمرکز توجه روی وعده‌های غذایی و جویدن آهسته و کامل غذا به کاهش استرس کمک می‌کند». آنان می‌افزایند: «همچنین، این موضوع به ما کمک می‌کند متوجه شویم که چه زمانی غذا می‌خوریم نه به دلیل گرسنگی فیزیولوژیکی بلکه به دلیل آشفتگی روانی که ممکن است ما را به خوردن بیش‌تر به عنوان سازوکار مقابله سوق دهد».
مطالعه جدیدی که توسط دانشمندان دانشگاه ادینبرو در اسکاتلند انجام شد نشان می‌دهد که یک ماده غذایی به طور خاص سطح استرس شما را افزایش می‌دهد: مواد غذایی شور و فراوری شده. دانشمندانی که این مطالعه را انجام داده‌اند، می‌گویند این بدان خاطر است که مصرف بیش از حد نمک می‌تواند منجر به افزایش تولید هورمون استرس موسوم به گلوکوکورتیکوئیدها شود.
دکتر «متیو بیلی» نویسنده ارشد مقاله مرتبط با این مطالعه و استاد فیزیولوژی کلیه در مرکز علوم قلب و عروق دانشگاه ادینبرو می‌گوید: «ما همان چیزی هستیم که می‌خوریم و درک این که چگونه مواد غذایی پر نمک سلامت روان ما را تغییر می‌دهد گام مهمی ‌است».
به گزارش مدیکال نیوز تودی، او می‌افزاید: «ما می‌دانیم که خوردن بیش از حد نمک به قلب، رگ‌های خونی و کلیه‌های‌مان آسیب می‌رساند. این مطالعه اکنون به ما می‌گوید که نمک زیاد در غذای ما نحوه مدیریت استرس در مغزمان را نیز تغییر می‌دهد».
اکثر آمریکایی‌ها زیاد نمک می‌خورند
دستورالعمل‌های فعلی وزارت کشاورزی ایالات متحده (USDA) نشان می‌دهد که افراد باید کمتر از ۲۳۰۰ میلی‌گرم سدیم در روز مصرف کنند. با وجود این، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها (CDC) هشدار می‌دهد که میانگین مصرف نمک توسط یک شهروند آمریکایی بسیار فراتر از این مقدار است و تقریباً ۳۴۰۰ میلی‌گرم سدیم در روز مصرف می‌کند. در واقع، سازمان بهداشت جهانی تخمین می‌زند که از هر ۱۰ آمریکایی ۹ نفر در کل نمک بیش از حد مصرف می‌کنند.
تیم پژوهشی دانشگاه ادینبرو اشاره می‌کند که مقصر اصلی و دلیل نگرانی نمک روی میز غذا نیست بلکه مواد غذایی فوق فراوری شده هستند که اغلب محتوای بالای سدیم خود را پنهان می‌کنند. به همین دلیل است که آنان از سازمان‌های دولتی و مقام‌های بهداشتی می‌خواهند به تنظیم محتوای نمک در مواد غذایی از پیش بسته‌بندی شده کمک کنند.
بیلی می‌گوید: «برای اکثر دولت‌ها این کار نیاز به همکاری با تولیدکنندگان مواد غذایی برای کاهش محتوای سدیم در محصولات غذایی اصلی دارد». اگر تصمیم گرفته‌اید مصرف نمک و مواد غذایی فراوری شده را کاهش دهید احتمالاً فواید سلامتی گسترده‌ای را تجربه خواهید کرد. کاهش نمک و مواد غذایی فوق فراوری شده می‌تواند به کاهش وزن، حفظ فشار خون سالم، کاهش خطر بیماری قلبی و بهبود علائم سلامت روان از جمله کاهش افسردگی و اضطراب کمک کند.
حذف این گزینه‌های کم‌تر سالم فضای بیش‌تری را برای مواد غذایی‌که به بدن شما خدمت می‌کنند باقی می‌گذارد. تغییر از مواد غذایی فراوری شده نمک‌دار به مواد غذایی کامل مصرف ویتامین‌ها، مواد معدنی، فیبر و سایر مواد مغذی ضروری را افزایش می‌دهد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی