[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۶
  • دوره جدید

دروازه‌بان شیرازی و تحقق یک رؤیای محال، روزنامه شیراز نوین

حسین حسینی توانست در جام جهانی رؤیای خود را به واقعیت تبدیل کند و برای ‌ایران به میدان برود. به گزارش فوتبال 360، لیست جام‌جهانی 2018 یک خط خورده بزرگ داشت. همیشه هر بازیکنی اعتقاد دارد که خط خوردن نامش از لیست تیم ملی می‌تواند یک شگفتی یا ناعدالتی باشد اما بازیکنان کمی ‌هستند که دیگران هم در ‌این فکر با آن‌ها هم‌عقیده هستند. حسین حسینی یکی از همین معدود بازیکنان بود. رکورددار کلین‌شیت تاریخ لیگ برتر که آن روزها سروصدای زیادی در لیگ به پا کرده بود از نظر کی‌روش حتی برای نیمکت‌نشینی هم مناسب نبود. البته ‌این عملکرد مربوط به فصل گذشته بود و در سالی که لیست اعلام شد، ‌این دروازه‌بان شیرازی به نیمکت‌نشین استقلال تبدیل شد؛ با‌ این حال شاید تصور می‌شد که او مسافر روسیه شود که ‌این اتفاق نیفتاد، اتفاقی که در نهایت در قطر به وقوع پیوست. 
حسینی بالاخره توانست به آرزویش برسد و البته به عنوان نیمکت‌نشین تیم ملی را همراهی کند. هیچ کدام از دروازه‌بان‌های تیم‌ ملی با حضور علیرضا بیرانوند نمی‌توانست رؤیای شماره یک را داشته باشد که حسینی بخواهد به ‌این رؤیای محال فکر کند. سوت آغاز بازی‌های ‌ایران زده شد تا مشخص شود که در فوتبال هیچ چیز محال نیست و به همین دلیل حسینی به شماره یک رسید و دو بازی هم برای تیم ملی انجام داد.6 گل خورده و یک کلین‌شیت دو عملکرد کاملاًً متفاوت دروازه‌بان استقلالی تیم ملی بود که در اولی می‌توان کمترین تقصیر را به او نسبت داد و در دومی‌ می‌توان بیشترین نقش را برایش قائل شد. حسینی که در یک فصل با استقلال فقط 10 گل دریافت کرده بود، 6 بار بازشدن دروازه او در 90 دقیقه قطعاً یک مقصر ندارد. بازگشت او از نظر روحی برای بازی با ولز شاهکاری بود که حسینی توانست آن را ثبت کند و 3 شوت را هم از بازیکنان حریف گرفت تا نامش را در تاریخ کلین‌شیت‌های ماندگار ‌ایران در جام‌جهانی ثبت کند. مهمترین واکنش او، در دقیقه 12 و مقابل ضربه کیفر مور بود که از فاصله نزدیک، توپ را برگرداند. واکنش او، اجازه نداد تیم ملی خیلی زود از حریفش عقب بیفتد. علاوه بر واکنش‌ها، حسینی روی ارسال‌های حریف هم خروج‌های مناسبی داشت و اجازه زدن ضربه سر از فاصله نزدیک به دروازه را نداد.
حسینی باید سومین بازی را هم درون دروازه قرار می‌گرفت یا نه؟‌این سؤالی است که خیلی از کارشناسان به آن جواب مثبت داده‌اند. دروازه‌بانی که دو بازی را درون دروازه حضور داشته و در یکی کلین‌شیت کرده شانس اول برای ترکیب اصلی است حتی اگر رقیبش علیرضا بیرانوند باشد. دروازه‌بانی که به تازگی از یک مصدومیت سنگین برگشته و از نظر روحی و روانی و حتی فنی شاید گزینه دوم کادرفنی باشد. در نهایت اما تصمیم کارلوس کی‌روش یک‌بار دیگر به ضرر‌ این دروازه‌بان گرفته شد و او جای خود را به علیرضا بیرانوند داد. با ‌این حال‌ این تجربه برای حسین حسینی که قبل از شروع جام امیدی برای بازی نداشت یک تجربه خوب بود.
حسینی بعد از بازگشت از تیم‌ ملی باید خود را برای بازی بزرگ دربی آماده کند تا بعد از یک کلین‌شیت شیرین جهانی حالا یک کلین‌شیت شیرین وطنی هم به نام خودش ثبت کند و روزهای خوبش را ادامه بدهد.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی