[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

دشمن در پی دیده‌نشدن دستاوردهای دولت است، روزنامه شیراز نوین

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت، هدف جنگ رسانه‌ای علیه نظام و دولت را القای ناکارآمدی و ناامیدی مردم عنوان کرد و گفت: باید کمک کنیم دستگاه‌ها در مسائل مختلف روایت رسمی از وقایع و موضوعات ارائه کنند.
به گزارش ایرنا، سپهر خلجی روز چهارشنبه در آیین معارفه خود و تکریم رئیس شورای اطلاع رسانی دولت که با حضور رئیس دفتر رئیس جمهور برگزار شد، با قدردانی از علی بهادری جهرمی، به تلاش‌ دشمنان با ارائه تصاویر غیرواقعی و نادرست علیه کشورمان اشاره کرد و گفت: در چنین فضایی باید تلاش کرد تا تصویری که دشمن روایت می‌کند را در هم شکست و در این مسیر باید درست و به موقع روایتگری کرد.
رئیس شورای اطلاع رسانی دولت ادامه داد: دستگاه‌ها تولید محتوا کنند و مجموعه‌های که ظرفیت اطلاع رسانی دارند، به خوبی روایتگری کند. همچنین باید در خروجی خبرها نهایت دقت و وسواس به کار گرفته شود و این اقدام چون یک گروه ارکستر است که برای اجرا نیاز به هماهنگی دارد.
خلجی تأکید کرد: مانند قضایای اخیر و بیانیه ای که وزارت کشور در ارتباط با حوادث داد یا اطلاعیه ای که دستگاه‌های اطلاعاتی دادند، باید در مسائل مختلف روایت رسمی تولید کنیم و کمک کنیم دستگاه‌ها روایت رسمی از وقایع و موضوعات ارائه کنند.
رئیس شورای اطلاع رسانی دولت گفت: یک جنگ رسانه‌ای علیه دولت و نظام شکل گرفته است و صحنه این جنگ را همه شاهدیم. میدان این جنگ افکار عمومی و ابزار آن رسانه است و عملیات در این بخش انجام می‌شود تا تصویری ناکارآمد از دولت ارائه شود و مردم را ناامید کند.
خلجی در تکمیل این بخش از اظهارات گفت: دشمنان همه کشورها را به خط و صف‌آرایی می‌کنند و در اینجا مسئولیت ما سنگین‌تر است که باید اقدامی هوشمندانه و اثرگذار داشته باشیم تا تلاش‌ها بیشتر و مؤثرتر از قبل باشد. دولت به نوعی بزرگ‌ترین تولیدکننده خبر است؛ یعنی اگر یک روز کنشگری دولت متوقف شود، گردش اطلاعات و تبادل پیام به شدت کاهش می‌یابد.
وی ادامه داد: دشمن به نوعی تبلیغ می‌کند که آورده‌ها و اقدامات دولت دیده نشود؛ ما نیز آنقدر درگیر این جنگ رسانه‌ای می‌شویم که شاید نتوانیم همه این فعالیت‌ها، تلاش‌ها و اقدامات دولت را به درستی اطلاع‌رسانی کنیم.
رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت با اشاره به تأکید رئیس جمهوری بر امر اطلاع‌رسانی تأکید کرد: همه باید تلاش کنیم آن تصویری که دشمن از ما ارائه می‌کند را بشکنیم و در این مسیر ما باید درست روایت کنیم. اما بدانیم که ابتدا دستگاه‌ها باید تولید محتوا کنند. اگرچه همه کار تنها با رسانه نیست و نمی‌توان بدون کار کردن دستگاه‌ها از کارکرد درست و روایتگری رسانه‌ها سخن گفت.
خلجی یادآور شد: دشمنان همه توان خود را در این جنگ رسانه‌ای به کار گرفته‌اند؛ از کارشناسان‌ خود تا رؤسای کشورها که در این زمینه فعال هستند و هزینه می‌کنند یا اهداف و اقدامات سیاسی دارند و با به خط کردن رسانه‌هایشان هدف همه آنان، جمهوری اسلامی است. بنابراین امیدوارم با کمک حاضران در این مراسم و اقدامات رسانه‌ای و روایتگری مقابل برنامه‌های 
دشمن بایستیم.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی