[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

پیشکسوت فوتبال فارس: از تیم جوان فجر باید همه جوره حمایت شود، روزنامه شیراز نوین

 میثم محجوبی - گروه ورزش
پیشکسوت خوشنام فوتبال فارس در خصوص فوتبال ‌این روزهای کشور صحبت کرده است. از تیم منتخب کازرون تا فجرشهیدسپاسی و تیم ملی‌ ایران. اصغر اکبری همان قدر که به امثال مهدی رجب‌زاده خوش بین است، نسبت به کارلوس کی روش موضع منفی دارد و به طور کلی اعتقاد دارد که باید بیش از پیش به نیروهای بومی ‌بها داد.
وی درباره وضعیت تیم فجر در رقابت‌های امسال لیگ یک گفت:  آقای رجب‌زاده یکی از بازیکنان خوب و خوش اخلاق است که از نظر فنی زیر دست مربیان بزرگ‌ ایران کار کرده و تجارب خیلی خوبی دارد. تا الان هم خدا را شکر نمره خوبی گرفته است. با تیمی‌که شاید ۸۰ درصد نسبت به فصل گذشته تغییر کرده، سخت است که یک مربی بیاید و با آن به سرعت نتیجه بگیرد. الان در لیگ یک که یک لیگ فرسایشی هم هست، بازی ها خیلی سخت است اما نتایج خوبی گرفته شده. تیم فجر یک تیم جوان است که مربیان آن هم بچه‌های شهر خودمان هستند و باید همه جوره از ‌این‌ها حمایت شود.  مطمئناً اگر حاشیه وارد ‌این تیم نشود، که می‌دانم مربیان ‌این تیم خودشان دنبال حاشیه نیستند و با برخورداری از مدیرعامل جوانی مانند آقای مفتاحی که او هم آدم عاشقی است و دوست دارد کارهای خوبی در ‌این تیم انجام دهد، می‌توانیم به آینده فجر و فوتبال شیراز امیدوار باشیم.
مربی پیشین تیم ملی فوتبال جوانان، درباره عملکرد تیم ملی در جام جهانی اظهار داشت: ابتدا باید نگاه کنیم که در مسابقات مقدماتی جام جهانی، با چه مربی و چه قراردادی وارد بازی‌ها شدیم و ویلموتس چه بلایی سر فوتبالمان آورد، سپس بین مربیان داخلی و خارجی یک مربی که در تیم‌های باشگاهی ‌ایران امتحان خودش را پس داده بود و از نظر فنی مورد تأیید بود به کار گرفته شد. یادم است آقای اسکوچیچ زمانی که در تیم‌های ملوان و فولاد بود، تیم‌هایش فوتبال بسیار خوبی را بازی می‌کردند. به نظر من کمیته فنی فدراسیون فوتبال، انتخاب خوبی داشتند. در آن شرایط پیچیده‌ای که برای تیم ملی به وجود آمده بود، برای هر مربی سخت بود که بیاید مربیگری تیم ملی را قبول کند اما خدا کمک کرد و ‌این مربی که از نظر فنی و اخلاقی بسیار مورد تأیید بود، کارش را با تمرکز انجام داد و ما شاهد رقم خوردن بهترین صعودمان در ادوار گذشته بودیم.
سرمربی سابق تیم‌های مرصاد و قشقایی شیراز، افزود:کنار گذاشتن اسکوچیچ و آوردن کی روش اتفاق خوبی نبود. آقای کی روش در هشت سال ابتدایی حضورش در ‌ایران، به فوتبال ما در برخی زمینه‌ها مانند مبارزه با بازیکن سالاری کمک خوبی انجام داد اما به نظر من، از نظر بار فنی آنچنان که باید و شاید مؤثر نبود. ‌ایشان همیشه با یک استراتژی دفاع و ضد حمله تیم را به میدان می‌فرستاد، یعنی با تیمی ‌مثل آرژانتین همان استراتژی را داشت که اگر با تیمی ‌مانند ترکمنستان بازی می‌کرد! در حالی که در زمان آقای اسکوچیچ، ما بازی رو به جلوی خوبی داشتیم. بازیکنان ما در همین بازی با ولز نیمه دوم به همان تیمی ‌تبدیل شدند که ‌ایدئال ما بود، یعنی چیزی شبیه بازی‌ ایران و استرالیا  که آقای ویرا مربی برزیلی آن زمان به بچه‌ها گفت: «نیمه دوم بروید خودتان هر جوری می‌خواهید بازی کنید» که دیدیم نتیجه هم داد. ‌اینجا هم مقابل ولز، بچه‌ها فوتبال خودشان را بازی کردند که توانستیم آن نمایش قابل تحسین را ارائه داده و پیروزی را به دست بیاوریم.
وی گفت: استعدادهایی در کشور ما است که اگر ریشه‌ای روی آن‌ها کار کارشناسی انجام شود، می‌توانیم ۵ تیم ملی خوب داشته باشیم که تمام‌ این کشورهای حوزه خلیج فارس را به راحتی شکست بدهند. ‌این کشورها فقط زیرساخت‌های خوبی دارند و از نظر استعدادهای فوتبال، مقابل ما هیچ حرفی برای گفتن نخواهند داشت.
اصغر اکبری در پایان در خصوص فعالیت فعلی خودش نیز گفت: در حال حاضر در لیگ دسته سه کشور در خدمت بچه‌های کازرون هستم. ۲۵ سال پیش زمانی که به ‌این شهر رفتم، فقط یک پیست خاکی داشت و وضعیت خوبی نداشت، ولی در همین سه چهار ماه اخیری که به آنجا رفته‌ام، دیدم وضعیت خیلی تغییر کرده است. در زمینه فنی هم از همان ابتدا گفتم باید سعی کنیم از بچه‌های بومی ‌خودمان استفاده کنیم. الان که چهار هفته از بازی‌ها می‌گذرد، خدا کمک کرده و در جدول دوم هستیم با یک بازی کمتر. سال گذشته آقای تورج شجاعی و آقای مجید طهماسبی با دست خالی‌ این تیم را قهرمان استان کردند و حالا در تلاش هستیم که بتوانیم با بچه‌های بومی، صعود کنیم و نام فوتبال کازرون و فارس را زنده کنیم.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی