[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

کی‌روش نه عذرخواهی می‌کند و نه گردن می‌گیرد! ، روزنامه شیراز نوین

خبر ورزشی/ کارلوس کی‌روش بعد از حذف تیم ملی از جام جهانی رویه جالبی را در پیش گرفته است.
تیم ملی درحالی‌که فقط یک قدم با صعود تاریخی به مرحله دوم جام جهانی فاصله داشت، نتوانست از پس آمریکا بربیاید و در همان مرحله گروهی حذف شد. نتایج ضعیف تیم ملی با کی‌روش و اشتباهات سرمربی پرتغالی در این جام جهانی باعث شد تا خیلی‌ها انتظار داشته باشند کی‌روش بابت نتایج ضعیف از مردم ایران عذرخواهی کند و یا حداقل ناکامی‌ تیم ملی را گردن بگیرد. با این وجود کی‌روش نه عذرخواهی کرد و نه مسئولیت شکست تیم ملی را برعهده گرفت. به جای آن با گفتن یک سری جملات کلیشه‌ای و نامفهوم از کنار این ناکامی ‌عبور کرد. بعد از حذف ژاپن در مرحله یک هشتم نهایی آن هم بعد از صدرنشینی در گروه مرگ جام جهانی پس از بردن آلمان و اسپانیا، ‌هاجیمه موریاسو سرمربی این تیم مقابل هواداران ژاپنی تعظیم و از آن‌ها عذرخواهی کرد. این درحالی بود که ژاپن بهترین تیم آسیایی در جام جهانی بود و اگر این کار را هم انجام نمی‌داد، کسی به او خرده نمی‌گرفت. در مقابل هواداران فوتبال در ایران هم انتظار رفتار مشابهی از کی‌روش داشتند ولی نه تنها این اتفاق رخ نداد، بلکه کارلوس مدعی شد باید مردم به این تیم ملی افتخار کنند. این حرف‌ها درحالی از سوی سرمربی تیم ملی مطرح شد که ایران در بازی مقابل انگلیس سنگین‌ترین شکست خود را در جام جهانی متحمل شد و مقابل آمریکا هم نه نمایش خوبی داشت و نه موفق به کسب نتیجه شد.
کی‌روش بعد از حذف تیم ملی، نه تنها از جامعه فوتبال عذرخواهی نکرد بلکه هیچ توضیحی هم درباره مسائل فنی مربوط به تیمش نداد که حداقل مشخص شود چرا او تیمش را جلوی انگلیس با عجیب‌ترین ترکیب ممکن به میدان فرستاد.
سرمربی تیم ملی در مصاحبه با یکی از سایت‌های خبری، درباره باخت به آمریکا گفته است:«خیلی نزدیک به صعود بودیم ولی در همان لحظه‌ها هم خیلی دور. فقط صحبت از ارتقای سطح تکنیکی و تاکتیکی‌مان نبود، باید از لحاظ روحی و روانی و ذهنی قوی می‌بودیم، به خاطر همین هم است که می‌گویم از نتایج خوشحال نیستم. دلگیر و ناراحت هستم. همه ما ناراحت هستیم، هم من، هم سایر کادر فنی و هم بازیکنان، به خاطر اینکه حس می‌کنیم نتیجه دست ما بود. یک جایی نتیجه دست ما بود ولی خودمان گذاشتیم که این نتیجه از دست ما برود. گذاشتیم آن لحظه جادویی، آن لحظه اعجاز انگیز از دستمان فرار کند.
با توجه به این صحبت‌ها به نظر می‌رسد نباید اصلاً انتظار عذرخواهی با رفتاری مشابه با سرمربی ژاپن از مرد پرتغالی داشت. کارلوس نه چیزی را گردن می‌گیرد و نه اهل عذرخواهی است. درست مثل مدیران فدراسیون فوتبال که نه بابت انتخاب کی‌روش توضیح دادند و نه اینکه برای ناکامی‌ در جام جهانی از مردم عذرخواهی کردند.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی