[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

اعطای خدمات رفاهی و درمانی ویژه به اعضای سازمان نظام‌مهندسی ساختمان فارس، روزنامه شیراز نوین

عضو هیئت‌رئیسه و خزانه‌دار سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان فارس، عملکرد مالی این سازمان در دوره یک‌ساله فعالیت هیئت‌مدیره دوره نهم را تشریح کرد.
مهندس بابک محمدی ایجاد شفافیت مالی را از جمله اهداف از پیش تعیین‌شده هیئت‌مدیره دوره نهم اعلام کرد و گفت: به لطف خداوند و با حمایت اعضای محترم حاضر در مجمع عمومی نوبت دوم که در مهرماه سال جاری برگزار شد، سازمان نظام‌مهندسی توانست با عنایت به گزارش مالی ارائه‌شده توسط خزانه‌دار و تأیید گزارش توسط بازرسان با رأی قاطع عملکرد و ترازنامه مالی سازمان در سال 1399 و بودجه سازمان در سال ۱۴۰۰ و بودجه پشنهادی سال 1401 را مصوب نماید.
وی با اشاره به عدم برگزاری مجمع به‌عنوان بالاترین رکن سازمان در سال‌های شیوع کرونا گفت: عدم برگزاری مجمع سالیانه در سال‌های مذکور، این سازمان را با چالش‌های درآمد و هزینه مواجه ساخته بود؛ شرایطی که ادامه آن این تشکل تخصصی را در پایان سال 1401 با تراز منفی 50میلیارد تومانی مواجه می‌ساخت.
خزانه‌دار سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان فارس در ادامه به دیگر چالش‌های مالی سازمان اشاره و عنوان کرد: همزمان با آغاز فعالیت هیئت‌مدیره نهم، دیوان عدالت اداری با صدور چند رأی منابع درآمدی سازمان نظام‌مهندسی را به شکل چشمگیری محدود کرده بود؛ با این آرا، درآمد سازمان نظام‌مهندسی ساختمان فارس از محل اخذ 5 در هزار قرارداد مجریان ساختمان و 5 درصد خدمات مهندسی مهندسان طراح ملغی شد و سازمان عملاً 30میلیارد تومان از درآمد سالانه خود را از دست داد.
محمدی خاطرنشان کرد: با پایان‌یافتن اپیدمی کرونا، مجمع عمومی سالیانه برگزار و تصمیماتی در خصوص ردیف‌های بودجه و سهم درآمدهای سازمان با تصویب اعضا اتخاذ شد.
وی گفت: در مجمع عمومی نوبت دوم، در خصوص سرفصل درآمدهای سازمان نظام‌مهندسی با موضوع کمک‌های اعطایی اعضا رأی‌گیری و ۵ درصد از حق‌الزحمه مرتبط با ارائه خدمات فنی اداری در بخش طراحی و در قالب ماده ٣٧ قانون به سازمان تخصیص یافت. در همین راستا افزایش خدمات فنی اداری در بخش نظارت و تخصیص 3 در هزار خدمات فنی اداری در بخش مجریان به سازمان نیز به تصویب رسید؛ شرایطی که باعث شد تراز مالی سازمان به مثبت 10میلیارد تومان برسد.
عضو هیئت‌رئیسه سازمان نظام‌مهندسی ساختمان فارس تخصیص بخشی از حق‌الزحمه ارائه خدمات فنی اداری در بخش‌های مختلف را هدیه اعضا به سازمان دانست و گفت: با توجه به کاهش محسوس درآمد سازمان، همکاری اعضا و تخصیص سهام مذکور، عامل ایجاد گشایش در شرایط اقتصادی سازمان بوده و این اقتدار مالی در نهایت به نفع اعضاخواهد بود.
 اعطای وام‌های کم‌بهره به اعضای سازمان
مهندس محمدی در ادامه به همت بلند سازمان نظام‌مهندسی ساختمان فارس در خصوص اعطای وام‌های کم‌بهره به اعضای سازمان اشاره و اظهار کرد: واقعی‌نبودن تعرفه خدمات مهندسی، وجود تورم افسارگسیخته و سایر مسائل و مشکلات اقتصادی، انگیزه ای شد تا این سازمان با سیاست بهره‌جویی از منابع درآمدی خود به‌جای راکدگذاشتن این منابع، به سمت اعطای وام‌های کم‌بهره پیش رفته و از این طریق بخش کوچکی از مشکلات مالی اعضا را برطرف نماید.
وی تصریح کرد: به‌دنبال تصمیم هیئت‌مدیره در راستای ایجاد گشایش مالی برای اعضا، منابع مالی حاصل از پرداخت 5 درصد خدمات مهندسی مهندسان ناظر، در سه بانک تجارت، پارسیان و قرض‌الحسنه مهر ایران سپرده شد تا در این راستا از محل این سپرده‌گذاری، تسهیلات 50میلیون تومانی با بازپرداخت 24ماهه و سود 4 درصد به اعضای سازمان پرداخت شود.
به گفته خزانه‌دار سازمان نظام‌مهندسی ساختمان فارس، از محل این سپرده‌گذاری در شش‌ماهه اول امسال، 640 فقره وام در بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، 111 فقره تسهیلات از طریق بانک پارسیان و 275 فقره وام هم از طریق بانک تجارت پرداخت شده است.
محمدی با بیان اینکه در ادامه این روند به‌زودی تفاهم‌نامه‌ای با بیمارستان قلب کوثر منعقد می‌شود که اعضا تا سقف 100میلیون تومان خدمات درمانی بیماری‌های قلبی را در قالب تسهیلات قرض‌الحسنه بانک مهر ایران دریافت کنند، اظهار داشت: این خدمت می‌تواند اقدام مؤثری در تأمین سلامت جامعه مهندسان باشد.
 انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با شرکت تجارت الکترونیک پارسیان
وی با اشاره به رویکرد هیئت‌مدیره دوره نهم سازمان مبنی بر ضرورت بهره‌مندی تمامی اعضای سازمان از خدمات رفاهی و فرهنگی مطلوب، به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با شرکت تجارت الکترونیک پارسیان (وابسته به بانک پارسیان) اشاره کرد و افزود: در مرحله نخست از این تفاهم‌نامه تعداد 900 نفر از اعضای محترم که جهت بهره‌مندی از خدمات مگاکارت پارسیان (نرم‌افزاری جهت معرفی تمامی مراکز و فروشگاه‌ها که بالاترین میزان تخفیف را ارائه می‌دهند) ثبت‌نام کرده بودند، با پیگیری‌های انجام‌شده هم‌اکنون این کارت‌ها در اختیار سازمان قرار گرفته و فعال‌سازی شده و در حال توزیع می‌باشد.
خزانه‌دار سازمان نظام‌مهندسی ساختمان فارس خاطرنشان کرد: با بهره‌مندی از این کارت‌های رفاهی علاوه بر امکان برداشت نقدی از طریق دستگاه‌های خودپرداز بانک پارسیان و خرید از پایانه‌های شبکه فروشگاه‌های شاپرک، امکان خرید از پایانه‌های فروشگاهی ویژه تاپ جهت اعضای محترم سازمان مهیا شده است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی