[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

پروژه آب دریا سرعت بگیرد ، روزنامه شیراز نوین

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز با اشاره به ظرفیت‌های توسعه استان فارس با بهره‌گیری از ظرفیت‌های دریا، شتاب‌بخشی به طرح انتقال آب از خلیج‌فارس به این استان و تقویت زیرساخت‌های حمل‌ونقل و ترانزیت کالا بین شیراز و بوشهر را 
خواستار شد.
آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نمازجمعه ۱۸ آذرماه ۱۴۰۱ شیراز افزود: پروژه خط انتقال آب از خلیج فارس به استان فارس شروع شده و پیگیری خوبی می‌شود، اما نیازمند حمایت در سطح ملی است.
وی از مسئولان استان فارس و کشور خواست که این طرح در یک برنامه معقول و منطقی به اندازه‌ای که حق مردم این منطقه است، محقق شود.
نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به پیش‌بینی اتصال این خط لوله انتقال آب خلیج فارس به استان اصفهان از طریق فارس ادامه داد: اگر این مسیر محقق شود، غیر از استان فارس، ۲ استان جنوبی و شمالی همسایه نیز از آن بهره‌مند می‌شوند و امید است که این طرح به خوبی پیگیری شود.
آیت‌الله دژکام در ادامه تقویت ارتباط جاده‌ای و ریلی شیراز به بوشهر و توجه نمایندگان استان فارس در مجلس شورای اسلامی به این طرح در برنامه هفتم توسعه را خواستار شد و گفت: این مسیر باید به صورت جدی در دستور کار قرار بگیرد و همه حمایت کنند؛ چراکه این مسیر ریلی برای مردم اشتغال ایجاد می‌کند.
امام‌جمعه شیراز در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اظهار داشت: مقام معظم رهبری در این بیانیه فرمودند باید جهان را آماده ظهور کنیم. دژکام با بیان اینکه قدرت باید برای مسلمانان تثبیت شود، گفت: قدرتمندی ایران اسلامی که این روزها مورد حمله دشمن قرار گرفته، باید هدف اصلی ملت و دولت باشد. برای این قدرتمندی تلاش‌های متعددی باید انجام دهیم.
وی با اشاره به دستاوردهای اخیر ایران اسلامی در حوزه دفاعی و موشکی گفت: در عرصه امنیت به عزیزانمان در نیروی انتظامی سپاه و بسیج باید حمایت برسانیم.
امام‌جمعه شیراز در ادامه اظهار داشت: باید کاری کنیم که تحریم‌ها بی‌اثر شود. تقریباً همه به این مطالبه مقام معظم رهبری داریم می‌رسیم که مردم باید با مسئولان دستشان در دست هم تلاش کنند. البته اینها هنوز دارند لیست تحریم می‌دهند. مگر تا الان کم 
تحریم کرده‌اند؟
وی خاطرنشان کرد: مردم به این نتیجه رسیدند که این تحریم‌ها که روز اول دشمنان ملت گفتند با این تحریم‌ها همه می‌میرند، فهمیدند اینجور نیست. مسلماً ما تحریم‌ها را بی اثر کرده و باز هم می‌کنیم، ولی باید یک سری کارهایی انجام دهیم.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی