[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

تکمیل رینگ یک ترافیکی ، روزنامه شیراز نوین

شهردار کلان‌شهر شیراز در ادامه پنجشنبه‌های عمرانی شهرداری گفت: با مساعدت مسئولان صداوسیما، شاهد در اختیار گذاشتن ملک مورد مسیر در پروژه تقاطع جام جم که به‌نوعی تکمیل‌کننده رینگ یک ترافیکی این کلان‌شهر محسوب شده، باشیم.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، مدیریت شهری شیراز در ادامه پنجشنبه‌های عمرانی شهرداری از عملیات اجرایی ۴ پروژه 
بازدید کرد.
محمدحسن اسدی شهردار کلان‌شهر شیراز با همراهی علی‌اکبر سلطانی، علیرضا اسکندری، افسانه خواست‌خدایی، محمدرضا هاجری و مصطفی کیانی رحیمی از اعضای شورای اسلامی شهر، معاونان و مدیران شهرداری و عوامل دست‌اندرکار، از پروژه‌های ساختمان مرکزی شهرداری شیراز، ۳۰متری حاج عزت‌الله فهندژ سعدی در منطقه ۳، تقاطع جام جم در منطقه یک و باغ ایرانی در منطقه ۴ بازدید کرد.
مقام ارشد مدیریت شهری کلان‌شهر شیراز به تفصیل این پروژه‌ها در محل بازدیدها پرداخت و اظهار کرد: پروژه تقاطع جام جم که از پروژه‌های کلان شیراز است، به‌نوعی تکمیل‌کننده رینگ یک ترافیکی این کلان‌شهر محسوب شده و برای تکمیل فاز نهایی بزرگ‌راه سپهبد شهید سلیمانی نقش بسزایی دارد.
اسدی ابراز امیدواری کرد: با مساعدت مسئولان صداوسیما، شاهد در اختیار گذاشتن ملک مورد مسیر باشیم و این پروژه که امروز به‌صورت یک نوبت کار می‌کند، فعال‌تر شود.
او درمورد پروژه ۳۰متری حاج عزت‌الله فهندژ سعدی بیان کرد: بخشی از کف‌سازی و بدنه‌سازی این محور انجام‌ شده و تلاش می‌شود بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر شیراز هرچه زودتر به بهره‌برداری برسد.
شهردار شیراز در خصوص باغ ایرانی نیز گفت: تصمیمات لازم درباره این باغ با مساحت ۱۰ هکتار در منطقه ۴ گرفته‌ شده که امید است با مهندسی ارزش و برنامه‌ریزی‌هایی که صورت گرفته، بخش‌هایی از این باغ در نیمه نخست سال آینده به بهره‌برداری برسد.
اسدی در بازدید فازهای باقی‌مانده در حال احداث از ساختمان مرکزی (شهید سلیمانی) شهرداری شیراز گفت: هدف از تجمیع بخش‌های اداری، ارائه هرچه بهتر و مطلوب‌تر خدمات به شهروندان و تکریم ارباب رجوع است.
علی‌اکبر سلطانی رئیس کمیسیون‌ حمل‌ونقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این بازدید اظهار کرد: پیشینیان فارسی آثار و نمودهای بسیار فرخنده‌‌ای را برای آیندگان به یادگار گذاشته‌اند.
به گفته او، باغ ایرانی یکی از باغاتی است که در عصر حاضر در حال احداث است و امیدواریم بتوانیم این باغ را به‌عنوان یک اثر ماندگار به مردم شیراز هدیه دهیم و این هدیه را به‌عنوان یک اثر فاخر ماندگار به مجموعه گردشگری شیراز اضافه و به آیندگان تقدیم کنیم.
مصطفی کیانی رحیمی عضو و ناظر شورای اسلامی شهر شیراز در منطقه ۴ شهرداری در بازدید از باغ ایرانی بیان کرد: این باغ با وسعت ۱۰ هکتار، یک گنجینه فاخر کهن و مهم اکولوژیکی به‌واسطه درختان کهن‌سال از ۲ گونه مثمر و زینتی است که مدیریت شهری وظیفه صیانت از این میراث کهن را دارد.
او از پیشرفت بیش از ۵۰درصدی این پروژه در زمان کوتاهی خبر داد و اظهار کرد: این پروژه تجمیعی از سنت و تجدد بوده و در آن آیین‌ها و چهارباغ‌های ایرانی اسلامی با استفاده از عناصر جدید معماری و شهرسازی پیاده‌سازی شده است. این عضو شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه این پروژه به دلیل بخشی از نیازمندی‌ها مدتی متوقف مانده بود، تصریح کرد: با توجه ویژه شهردار مبنی بر اختصاص منابع، پروژه فعال‌تر از قبل خواهد شد.
کیانی رحیمی با بیان اینکه این پروژه در درگاه غربی و جنوب غربی شیراز، میزبان زوار سومین حرم اهل‌بیت(ع) و مهمانان جنوب کشور قرار دارد، خاطرنشان کرد: با تخصیص منابع می‌توان ظرفیت‌های بالقوه این پهنه عظیم گردشگری را به فعل تبدیل و با فراهم‌سازی بستر کامل گردشگری، تصویر زیبایی در این جغرافیای شهری ترسیم کرد.
محمدرضا هاجری عضو و ناظر شورای اسلامی شهر شیراز در شهرداری منطقه ۳ نیز در ۳۰متری حاج عزت‌الله سعدی اظهار کرد: پروژه محور گردشگری فهندژ سعدی در توسعه گردشگری و تحول در شهرک سعدی نقش بسزایی خواهد داشت.
او با اشاره به بنای ارزشمند تاریخی فرهنگی آرامگاه سعدی و لزوم توجه هرچه بیشتر به مقوله گردشگری، گفت: پروژه محور گردشگری فهندژ سعدی یکی از پروژه‌های مهم و ارزشمند شهرداری است که بهره‌برداری از آن می‌تواند در تحول شهرک سعدی و جذب و پیشرفت گردشگری در شهر شیراز نقش بسزایی ایفا کند.
عضو شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به اینکه وجود آثار ارزشمند تاریخی فرهنگی و تفریحی نظیر آرامگاه سعدی، حافظیه، دروازه قرآن، باغ جهان‌نما و باغ دلگشا در منطقه ۳ شهرداری این منطقه از شهر را به قطب و نگین گردشگری شهر شیراز تبدیل کرده است، افزود: آثار تاریخی فرهنگی شهر شیراز و توجه به مقوله گردشگری و توسعه آن، برای شورای اسلامی شهر و شهرداری دارای ارزش و اهمیت است. هاجری با تقدیر از شهرداری منطقه ۳ شیراز در اجرای این پروژه ابراز امیدواری کرد: اجرای چنین طرح‌هایی در سطح شهر بسط و گسترش یابد تا در همه زمینه‌ها شاهد پیشرفت کلان‌شهر 
شیراز باشیم.
غلامرضا شهریاری شهردار منطقه ۳ شیراز نیز در این بازدید آرامگاه سعدی را به‌عنوان یکی از جاذبه‌های مهم گردشگری شهر شیراز قلمداد کرد و بیان داشت: اجرای پروژه محور گردشگری فهندژ سعدی علاوه بر پیشرفت شهرک سعدی می‌تواند تأثیرات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خوبی بر این منطقه و حتی شهر شیراز داشته باشد.
او افزود: با وجود بنای ارزشمند تاریخی فرهنگی آرامگاه سعدی می‌طلبید که در مجاورت این اثر ارزشمند، پروژه‌ای فاخر چون محور گردشگری فهندژ سعدی احداث شود و قطعاً بهره‌برداری از این پروژه تأثیر خوبی در بهبود کیفی محله سعدی، رونق اقتصادی و جذب و توسعه گردشگری خواهد داشت. شهردار منطقه ۳ از برنامه‌ریزی و نیازسنجی برای توسعه و پیشرفت منطقه ۳ شهرداری خبر داد و گفت: تمامی این برنامه‌ها، پیشرفت این منطقه را هدف قرار داده‌اند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی