[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

اجرای طرح‌های تشویقی در بافت فرسوده، روزنامه شیراز نوین

رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر شیراز از اعمال طرح‌های تشویقی به منظور کمک به اهالی کم‌برخوردار شیراز خبر داد.
به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر شیراز، ترابی رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و هوشمندسازی شورا، با اعلام این مطلب گفت: با توجه به افزایش بی‌حد قیمت زمین و ملک و در راستای کمک به محلات محروم و بافت قدیم شهر، بر آن شدیم تا مصوبه ای در رابطه با ماده ۱۰۱ به جهت کمک و مشوقی به مردم در ساخت و سازها اعمال نماییم.
وی ادامه داد: از آنجا که در بافت‌های فرسوده و محلات کم‌برخوردار، مردم از سنوات گذشته اقدام به ساخت و ساز نموده‌اند و به هر حال موارد ماده ۱۰۱ قانون شهرداری‌ها در آن رعایت نشده است، با مصوبه شورا جهت کمک به قشر ضعیف جامعه مشمول معافیت از پرداخت عوارض می‌شوند.
وی افزود: شهروندان مشمول این مصوبه می‌توانند به شهرداری‌ها مراجعه و بدون پرداخت عوارض ناشی از اعمال ماده ۱۰۱ قانون شهرداری‌ها نسبت به ساخت و ساز اقدام نمایند.
ترابی به جزئیاتی از این موضوع پرداخت و گفت: با توجه به عوارض ناشی از اعمال ماده ۱۰۱ قانون شهرداری‌ها تا حدود ۷۵/۴۳ درصد قیمت زمین به این موضوع اختصاص خواهد داشت که با این مصوبه می‌تواند کمک شایانی به مردم در راستای ساخت و ساز نماید.
وی افزود: اعضای شورای شهر شیراز به دنبال توسعه عمران و آبادی و توزیع یکسان خدمات در کل کلان‌شهر شیراز و به ویژه مناطق محروم و کم‌برخوردار و بافت‌های فرسوده درون شهر خواهند بود که با چنین مصوباتی این اهداف محقق خواهد شد.
این مقام مسئول در پایان افزود: به عنوان نمایندگان مردم باید با برنامه‌ریزی کلان و مدیریت صحیح در جهت رفع مشکلات همه شهروندان سومین حرم اهل بیت(ع) با همه توان قدم برداریم.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی