[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

شناسایی ۶۶۱هزار کرونایی در فارس، روزنامه شیراز نوین

ابوذر پاریزی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، آخرین وضعیت ویروس کرونا در استان فارس را از ابتدای شیوع تا روز پنجشنبه هفدهم آذر ۱۴۰۱، اعلام کرد. 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، وی گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، دومیلیون و 256هزار و 493 تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۶۶۱هزار و 786 بیمار مثبت شناسایی شده است.
او افزود: از مجموع تست‌های انجام شده از ابتدای شیوع تاکنون، یک‌میلیون و 828هزار و 39 تست تشخیصی مولکولی بوده که ۵۳۳هزار و 115 مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است؛ همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۴۲۸هزار و 273 مورد تست سریع انجام شده و ۱۲۸هزار و 671 بیمار مثبت شناسایی شده است. مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیرازگفت: با بستری 13 بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، هم اکنون 148 بیمار مثبت و مشکوک دارای علائم در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، 16 بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU مراقبت‌های ویژه درمانی 
دریافت می‌کنند. پاریزی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته، موردی جدید فوت ناشی از کووید ۱۹ در فارس گزارش نشده و مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون، هشت‌هزار و ۱۶۷ نفر است. همچنین از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۶۵۳هزار و 580 هم استانی مبتلا به کووید ۱۹ بهبود یافته‌اند که از بیمارستان‌ها ترخیص یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند. در حال حاضر مجموع تعداد دوز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب چهار دوز، به هشت‌میلیون و ۲۸۴هزار و 371 دوز رسیده که از این تعداد سه‌میلیون و ۴۳۴هزار و 737 دوز نوبت اول، سه‌میلیون و ۱۴۱هزار و 761 دوز نوبت دوم، یک‌میلیون و ۵۷۵هزار و 368 دوز نوبت سوم و ۱۳۲هزار و 505 دوز یادآور واکسن بوده است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی