[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

بازار ارز سوت‌وکور شد، روزنامه شیراز نوین

عضو شورای ‌عالی کانون صرافان با بیان اینکه تقاضا برای خرید ارز در بازار نیست و افزایش قیمت‌ها کاذب است، گفت: خریدار ارز مثل هفته گذشته در بازار وجود ندارد.
به گزارش ایرنا، بازار ارز طی دو هفته گذشته ملتهب و با افزایش قیمت همراه بود. البته کارشناسان و فعالان بازار، افزایش نرخ ارز را تنها به دلیل هیجانات و بازارسازی‌های برخی دلالان عنوان می‌کردند. با وجود رشد نرخ ارز، تقاضا نیز افزایش یافت و صف‌های خرید مقابل صرافی‌های مجاز شکل گرفت؛ البته این وضعیت، دوام نداشت و با ورود بانک مرکزی برای کنترل بازار، شرایط آرام شد و سیر صعودی نرخ ارز متوقف شد. اقدامات بانک مرکزی در جهت کنترل بازار ارز نتیجه‌بخش بوده و موجب کاهش نرخ دلار شده و این ارز در بازار توافقی در کانال ۳۲هزار تومان معامله می‌شود. نرخ دلار در بازار آزاد (غیررسمی) هم از کانال ۳۶هزار تومان به کانال ۳۵هزار تومان عقب‌گرد داشت و دیروز به نیمه پایین این کانال نزول کرده است.
«کامران سلطان‌زاده» عضو شورای‌عالی کانون صرافان ایران، روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا درباره وضعیت بازار ارز، اظهار داشت: قیمت دلار در صرافی‌های بانکی کاهشی است و خریدار هم مثل هفته گذشته در بازار وجود ندارد. وی افزود: هفته گذشته روزانه ۵۰ تا ۱۰۰ نفر برای خرید آنلاین ارز ثبت‌نام می‌کردند؛ اما هم‌اکنون ۵ تا ۱۰ نفر متقاضی در سامانه ثبت نام می‌کنند. این فعال بازار ارز گفت: نرخ ارز در بازار غیررسمی افزایش یافته، اما قیمت کاذب و روانی است؛ زیرا تقاضایی برای خرید ارز در بازار نیست.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی