[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۴
  • دوره جدید

هم‌سویی هنرمندان ارزشی با گام دوم انقلاب، روزنامه شیراز نوین

 سعیدرضا امیرآبادی - گروه فرهنگ و هنر
آیین اختتامیه جشنواره‌های صنایع دستی، تئاتر بسیج «سودای عشق»، جشنواره «آوای حرا» و هفته هنر انقلاب اسلامی ‌استان فارس با همکاری سازمان بسیج هنرمندان فارس و اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس 17 آذرماه در تالار حافظ شیراز برگزار شد.
 آراستن هنر به خدامحوری
مجید میکائیلی، رئیس سازمان بسیج هنرمندان فارس در این مراسم با بیان اینکه امروز هم آیین اختتامیه هم آیین افتتاحیه داریم، گفت: در چشم‌انداز سازمان بسیج هنرمندان فارس آراستن هنر به تعهد، خدامحوری، خودباوری، عطوفت، همدلی، همکاری و احساس مسئولیت و تکلیف برای تربیت انسان‌های خدامحور و خدوم به بشریت قرار دارد. وی افزود: هدف اصلی ما فراهم کردن بستر فعالیت هنرمندان متعهد انقلابی است که به‌حمد الهی هنرمندان ارزشی ما احساس مسئولیت و خودباوری نسبت به جشنواره‌ها و رویدادهای فرهنگی هنری در سراسر استان دارند. میکائیلی به شاخصه‌های سازمان بسیج هنرمندان اشاره کرد و گفت: نگاه ویژه‌ای به گفتمان رهبر معظم انقلاب، بیانیه گام دوم انقلاب و جهاد تبیین داریم که در همین راستا در یک سال گذشته اتفاقات بسیار خوبی در سازمان بسیج هنرمندان رقم خورده است. رئیس سازمان بسیج هنرمندان فارس با بیان اینکه در این سازمان تقویت بُعد حمایتی و تولیدی با هدف نقش‌آفرینی در تحولات فرهنگی هنری را مدنظر قرار داده‌ایم، افزود: هنرمندان فارس هم در حوزه استانی، هم ملی و هم بین‌المللی زبانزد خاص و عام هستند و درخشش‌های بسیار خوبی در جشنواره‌های متعدد دارند. وی یکی از سیاست‌های این سازمان را جذب و سازماندهی نیروی انسانی کارآمد و تحول‌آفرین که می‌تواند در نقشه مهندسی فرهنگی استان نقش ایفا کند، عنوان کرد و افزود: همچنین موج‌سازی و جریان‌سازی گفتمان رهبر معظم انقلاب در تمام برنامه‌های این سازمان با طراحی فرهنگی و هنری از دیگر سیاست‌های ماست. میکائیلی با تأکید بر اینکه به دنبال تحقق عدالت فرهنگی و نظم فرهنگی در استان فارس هستیم، افزود: فارس یک استان هنرخیز و هنرپرور است که همواره در این عرصه در برنامه‌های ملی و بین‌المللی حضور فعال دارد و با هم‌افزایی دستگاه‌های فرهنگی استان به دنبال این هستیم که با توجه به شناخت ذائقه‌های مردم، طرح‌های انقلابی و مذهبی را در عرصه فرهنگ و هنر ابداع و اجرا کنیم. رئیس سازمان بسیج هنرمندان فارس در پایان اظهار کرد: در این مراسم علاوه بر رونمایی از پوستر پنجمین دوسالانه عکس، از فعالان هفته هنر انقلاب اسلامی در سال جاری و خبرنگاران فعال در این عرصه تجلیل به عمل خواهد آمد.
 اندیشه ورزی هنرمندان علیه دشمنان
جانشین فرمانده سپاه فجر فارس در اقشار بسیج با بیان اینکه بنگاه‌های عظیم خبرپراکنی و ابررسانه‌هایی که امروز در مقابل جمهوری اسلامی ‌قد علم کرده‌اند، از این ظرفیت برای تسری اندیشه خودشان استفاده می‌کنند، گفت: جامعه هنری باید در مقابل صف‌بندی جبهه دشمن برای خود اندیشه‌ و تولید محتوا داشته باشد. امیر جاهدی، در آیین اختتامیه جشنواره‌های صنایع دستی، تئاتر بسیج «سودای عشق»، جشنواره «آوای حرا» و هفته هنر انقلاب اسلامی ‌استان، یکی از بزرگ‌ترین هنرهای انقلاب اسلامی ‌را گسترش فرهنگ اسلام ناب در سراسر عالم دانست و گفت: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند اگر امروز در نقاط مختلف دنیا اتفاقات خوبی رخ داده و ظرفیت‌های عظیمی ‌در اختیار جبهه مقاومت قرار گرفته است، ماحصل تفکر و اندیشه ناب انقلاب اسلامی ‌است. وی با اشاره به اتفاقات اخیر کشورمان اظهار کرد: اگر امروز در کشور دشمنان نظام و انقلاب اسلامی ‌در حال توطئه‌های کوری هستند و پی در پی می‌خواهند برای نظام و انقلاب مسئله درست کنند، نگران همین نقطه نورانی انقلاب هستند که این فرهنگ و اندیشه در حال تسری و ساری و جاری شدن در گوشه گوشه عالم است و می‌دانند وقتی پرچم عزت بر بلندای این قله و اقتدار اسلامی ‌در سراسر عالم برافراشته شود دیگر جایی برای فرهنگ منحوس لیبرالیسم در عالم نیست و شیاطین قطعاً دیگر حرفی برای گفتن ندارند.جانشین فرمانده سپاه فجر فارس در اقشار تخصصی بسیج، نقش هنر اسلامی ‌و انقلابی را در تجلی این نور بسیار بی‌بدیل توصیف کرد و افزود: صحبت‌های رهبر معظم انقلاب در پاسداشت شهید آوینی و شهدای هنرمندان نشان می‌دهد که نقش هنر اسلامی، انقلابی و متعهد در تسری این اندیشه در عالم جدی است؛ همان گونه که شیاطین عالم دارند از ظرفیت هنر برای تسری اندیشه خودشان استفاده می‌کنند. جاهدی با تأکید بر اینکه هنر انقلاب اسلامی ‌را تنها به یک هفته محدود نکنیم، گفت: ظرفیت‌های عظیمی ‌در دل سومین حرم اهل بیت(ع) وجود دارد که شاید تنها در نماهنگ‌ها یا سرود یا نقاشی بخشی از آن را آورده‌ایم اما چقدر از این ظرفیت استفاده کردیم و چه کارهای اندیشه‌ای و هنری فاخر می‌توان انجام داد. جانشین فرمانده سپاه فجر فارس در اقشار تخصصی بسیج ادامه داد: امروز وقتی در نقاط مختلف دنیا نام شیراز به میان می‌آید، نام چهره‌هایی نظیر حافظ و سعدی به ذهن‌ها متبادر می‌شود اما چه تولید محتوا یا فیلم سینمایی در خور شأن حافظ و سعدی تولید کرده‌ایم یا همین طور برای شهید دستغیب چه اثر فاخری تولید کردیم. وی با بیان اینکه در عرصه فرهنگ نقطه‌زنی‌هایمان خوب بوده است اما در کل چون کار جزیره‌ای پراکنده انجام می‌دهیم، نتیجه نگرفتیم، گفت: رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر با اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی تأکید کردند که باید ساختارهای فرهنگی بازنگری شوند و تأکید کردند که سند نوشتن کفایت نمی‌کند. سندهای متعدد فرهنگی در نظام داریم اما هنوز در حوزه اجرا دچار مشکل هستیم. امروز تعدد مأموریت‌های فرهنگی و دستگاه‌های فرهنگی داریم اما هنوز به نقطه مطلوب فرهنگی نرسیده‌ایم.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی