[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

طرز تهیه فلافل لپه، روزنامه شیراز نوین

 زمان آماده‌سازی: 15 دقیقه
 زمان پخت: 5 دقیقه

 مواد لازم برای 4 نفر
لپه: 1 پیمانه
پیاز متوسط خرد شده: 1 عدد
گشنیز: یک دوم پیمانه
فلفل چیلی قرمز خرد شده: 1 عدد
نمک: 1 و یک دوم قاشق چای‌خوری
زردچوبه: یک دوم قاشق غذاخوری
زنجبیل خرد شده ریز: 2 قاشق چای‌خوری
سیر خرد شده: 2 عدد
روغن سرخ کردنی

فلافل از غذاهای آسان و سریع هست که تقریباً همه آن را دوست دارند. فلافل لپه یکی از انواع فلافل هست که مخصوص منطقه میانمار و برمه است. این غذای ادویه‌دار و ترد، می‌تواند به عنوان پیش غذا و حتی غذای اصلی با سس مورد علاقه‌تان سرو شود. فلافل لپه برای گیاه خواران که تنوع غذایی‌شان کم هست خیلی گزینه  مناسبی است و می‌توانند این غذا را در 20 دقیقه بپزند.
بعضی وقت‌ها دنبال یک غذای جدید خوشمزه می‌گردیم، مخصوصاً برای بچه‌ها که بهانه می‌گیرند. البته تنوع غذایی برای بزرگ‌ترها هم می‌تواند جذاب باشد. در ضمن لپه یکی از حبوبات مفید و مغذی هست که ما بیشتر با غذاهایی مثل خورشت قیمه، شامی لپه و دلمه می‌شناسیم. ولی از غذاهای دیگری که می‌شود با لپه درست کرد غافل نمانید، مثل بعضی غذاهای محلی از جمله مانی پلو یا همین فلافل لپه. در ضمن این غذا هیچ احتیاجی به گوشت هم ندارد. پس اگر تا حالا فلافل لپه را امتحان نکردید، آماده باشید که می‌خواهیم این غذای آسان، سریع و خوشمزه را به شما آموزش بدهیم.
  طرز تهیه 
 مرحله اول
اول از همه لپه‌ها را بشویید و از شب قبل خیس کنید. لپه خیس خورده را در آبکش بریزید و کاملاً خشک کنید. دقت کنید که آب لپه‌ها به طور کامل گرفته شود چون در غیر این صورت مایه فلافل شل شده و ممکن است موقع سرخ کردن فلافل‌ها از هم بپاشند.
 مرحله دوم
حالا همه مواد اولیه (به جز روغن) از جمله لپه‌های خشک شده را داخل غذاساز بریزید تا مخلوطی نیمه صاف به دست بیاید و تقریباً یک دست شود، ولی کمی تکه‌های کوچک لپه حس شود.
 مرحله سوم
مایه فلافل لپه را با قاشق یا قالب فلافل داخل سینی یا بشقاب به شکل گلوله‌های گرد پهن در بیاورید. رویشان را بپوشانید و حداقل 3 ساعت در یخچال بگذارید تا خودشان را بگیرند.
 مرحله چهارم
روغن سرخ کردنی را داخل ماهیتابه بریزید تا داغ شود. بعد فلافل‌هایی را که از قبل آماده کردید داخل روغن بیاندازید و دو روی آن‌ها را سرخ کنید تا به رنگ طلایی دربیاید.
غذا آماده است! سس مورد علاقه‌تان را روی آن بریزید و از خوردنش لذت ببرید. می‌توانید آن را با نون پیتا و سبزی و ماست هم امتحان کنید.

 نکات کلیدی 
 از آنجا که میانماری‌ها غذای تند می‌خورند، مقدار زنجبیل و فلفل را می‌توانید کمتر بریزید. این به سلیقه خودتان بستگی دارد.
 حواستان به شل نشدن مایه باشد! برای این کار می‌توانید قبل از این که مواد را داخل مخلوط کن بریزید، لپه رو خشک خشک کنید و آب پیاز را بگیرید و حواستان باشد پیاز بزرگ انتخاب نکنید.
 با این مقدار مواد 16 عدد فلافل متوسط می‌توانید تهیه کنید.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی