[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

مدیرکل آموزش و پرورش فارس خواستار شد: تشکل‌های دانش‌آموزی مسائل را رصد کنند و به مسئولان انتقال دهند، روزنامه شیراز نوین

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: امروز همه تشکل‌های دانش‌آموزان باید مشکلات را رصد کنند و آن را به مسئولان انتقال دهند و مسئولان نیز بر اساس مطالبات دانش‌آموزان برنامه ریزی کنند.
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، محمدخلیل عسکری در سفر به شهرستان جهرم در نشست صمیمی با نمایندگان تشکل‌های دانش‌آموزی این شهر، با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم، اظهار کرد: شهرستان جهرم به وجود مفاخر دینی، عالمان فکور، چهره‌های در تراز ملی و... به خود می‌بالد و این شهرستان تاکنون تعدادی وزیر در کابینه نظام جمهوری اسلامی داشته است. وی با اشاره به عقبه درخشان جهرم، اذعان کرد: این شهرستان با داشتن تعداد 313 شهید دانش‌آموز و 15 شهید مدافع حرم یکی از انقلابی‌ترین شهرستان‌هاست.
عسکری خاطرنشان کرد: گام اول انقلاب را جهرمی‌ها محکم برداشتند و امروز نوبت جوانان دهه هشتادی این شهر است که گام دوم را نیز محکم بردارند.
وی افزود: تأکید اول رهبری بر کسب علم و دانش است؛ لذا در دورانی که غربی‌ها علم را کسب می‌کردند، پادشاهان ما مشغول خوش‌گذرانی بودند. مدیرکل آموزش و پرورش فارس با قرائت بخشی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب عنوان کرد: اگر ایران را دوست دارید، باید به کسب علم و دانش توجه کنید. چنان که بعد از انقلاب با تلاش جوانان فرهیخته ایران توانسته است رتبه 16 علمی جهان را کسب کند.
وی خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان باید مطالبه گری کنند و آموزش و پرورش از این دانش‌آموزان حمایت خواهد کرد.
عسکری از ضرورت تحقق جهاد تبیین سخن گفت و افزود: دولت برای رفع مشکلات اراده ای قوی دارد؛ لذا قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی را ایجاد کرده است.
وی اظهار کرد: امروز همه تشکل‌های دانش‌آموزان باید مشکلات را رصد کنند و آن را به مسئولان انتقال دهند و مسئولان نیز بر اساس مطالبات دانش‌آموزان برنامه ریزی خواهند کرد.
عباس توانا مسئول بسیج دانش‌آموزی استان فارس نیز بر توسعه تشکل‌های دانش‌آموزی تأکید و عنوان کرد: انتقاد باید منصفانه و با آگاهی کامل از موضوع مطرح شود.
مرتضی کریمی رئیس سازمان دانش‌آموزی استان فارس نیز گفت: انتقادات آزادانه دانش‌آموزان نشانه توجه این قشر از جامعه به توصیه رهبر معظم انقلاب اسلامی است.
شایان ذکر است در این نشست که تشکل‌های سازمان دانش‌آموزی، شورای دانش‌آموزی، بسیج دانش‌آموزی و انجمن‌های اسلامی مدارس حضور داشتند، تعدادی از دانش‌آموزان به ارائه سخن پرداختند که می‌توان به مواردی از جمله تجهیز مدارس به امکانات کمک آموزشی، آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های آموزشی، تقویت امکانات مدارس نمونه دولتی، توجه بیش از پیش به تربیت، توسعه و تقویت برگزاری اردوهای دانش‌آموزی، جایگزینی کیفیت با کمیت تشکل‌ها، توجه به استعدادهای ناشناخته دانش‌آموزان و... اشاره کرد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی