[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

نارنجی‌ها پای کار نیستند، روزنامه شیراز نوین

 شیرازنوین- گروه خبر
رئیس کمیسیون حمل و نقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز گفت: تأکید شورای اسلامی شهر شیراز در حوزه حمل و نقل مبتنی بر اجرای کار علمی و اصولی است.
علی اکبر سلطانی در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته حمل و نقل برگزار شد، با اشاره به افزایش دغدغه‌های شیراز در حوزه ترافیک اظهار کرد: امروز معضلات شهر شیراز در حوزه حمل و نقل چند برابر شده است و مهم‌ترین راهبرد شورای ششم در این زمینه به سرانجام رساندن کارهای بر زمین مانده است.
وی در خصوص فعالیت دوچرخه‌های اشتراکی بیدود گفت: طی جلسه‌ای که با سازمان همیاری شهرداری تهران داشتیم و بر اساس صورت‌جلسه مصوب شده در صحن شورای ششم، تمام مسائل فی‌مابین به سرانجام رسید. اما نه تنها در شهر شیراز، بلکه در شهر تهران هم هنوز علاقه و رغبت چندانی از سوی این شرکت برای فعالیت مجدد نشان داده نشده و هنوز شرکت بیدود برای خدمات‌رسانی به مردم پای کار نیامده است. این عضو شورا ادامه داد: با توجه به اینکه طی یک سال اخیر شرکت‌های دیگری در این حوزه فعال شده‌اند، مجموعه شهرداری و شورا در حال پیگیری با این شرکت‌هاست و قطعاً مد حمل و نقلی دوچرخه سواری در کنار سایر پیاده‌راه‌ها و سایر مدهای حمل و نقلی مدنظر بوده و است.
وی اضافه کرد: مطالعات جدید در خصوص مسیرهای جدید درون‌شهری و مسیرهای ترافیکی در دست تهیه است و فعلاً قصدی برای جمع‌آوری یا عدم استفاده از این مسیرها در مجموعه شورا وجود ندارد. رئیس کمیسیون حمل و نقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز خاطرنشان کرد: در خصوص فعالیت دوچرخه‌های اشتراکی آنچه برعهده شهرداری و شورا بوده انجام شده است و قرار نیست به پیمانکار التماس کنیم. از سوی دیگر اقدامی که شورای پنجم در دوره خود آغاز کرد و در این دوره با توجه به عدم تصویب قیمتی که سالانه متعهد بود، در قرار شهرداری انجام نداد و این اقدام باعث فاصله افتادن میان شرکت بیدود و ظرفیت در بهبود و ادامه دار بودن کار شد که در این راستا پیگیری و تعیین تکلیف آن به مجموعه شورای ششم رسید. اما اینکه شرکت به دنبال عدم توانایی یا خسارت‌هایی که طی سالیان گذشته به آن وارد شده است یا اینکه تمایلی به ادامه کار نداشته باشد، مسائلی است که مربوط به شرکت است و ما نیز در تلاشیم تا فعالیت دوچرخه‌های اشتراکی در شهر شیراز صورت گیرد و به موازات آن به دنبال راهکار هستیم تا حتی اگر این شرکت همکاری نکرد، خرید دوچرخه از سایر شرکت‌ها را دستور کار قرار دهیم.
رئیس کمیسیون حمل و نقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز در این نشست به جابه‌جایی دو پایانه حمل و نقل برون شهری کاراندیش و شهید مدرس اشاره کرد و گفت: این اقدام در دستور کار است و در شورای ششم دنبال خواهد شد و تلاش خواهیم کرد تا جابه‌جایی این دو پایانه رقم بخورد تا ورود اتوبوس‌ها به درون شهر که موجب ترافیک برای مردم شیراز شده است، کاهش یابد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی