[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

عایق‌های رطوبتی مشمول استاندارد اجباری هستند ، روزنامه شیراز نوین

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد فارس، عایق‌های رطوبتی یکی از محصولاتی است که مشمول استاندارد اجباری بوده و هرگونه تولید، توزیع و عرضه آن بدون داشتن نشان استاندارد غیرقانونی است. 
مدیرکل استاندارد فارس گفت: از آنجایی که عایق‌های رطوبتی مشمول مقررات استاندارد اجباری بوده، لذا تولید و توزیع و عرضه آن بدون علامت استاندارد و با کیفیت نامناسب ممنوع بوده و تخلف محسوب می‌شود.
رزمجو افزود: در حال حاضر در استان فارس تعداد 9  واحد تولیدی فعال در زمینه تولید محصولات عایق رطوبتی دارای پروانه کاربرد علامت استاندارد برای انواع عایق‌های رطوبتی می‌باشند که تحت نظارت مستمر کارشناسان اداره کل استاندارد کالای خود را به بازار عرضه می‌کنند و کارشناسان استاندارد ضمن بازرسی ازخطوط تولید در 8ماهه گذشته، 14 نمونه اتفاقی از خط تولید کارخانجات نمونه برداری کرده و مورد آزمون قرار داده تا از استمرار کیفیت محصولات اطمینان حاصل نمایند.
همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون از تعداد 39 مرکز عرضه عایق رطوبتی به همراه انجمن مربوطه بازدید و نمونه برداری انجام شده و مقدار 5210 مترعایق غیراستاندارد توقیف و به مراجع قضایی ارسال گردیده است. مدیرکل استاندارد افزود: متأسفانه برخی افراد سودجو عایق‌های رطوبتی غیراستاندارد را در انبارهای مخفی نگهداری نموده و با قیمت فریبنده به مشتریان عرضه می‌نمایند که این موضوع هوشیاری عموم مردم را می‌طلبد که در صورت توجه به چند نکته می‌توانند با درصد اطمینان نسبتاً بالایی اجناس باکیفیت را از نوع تقلبی آن تشخیص دهند و خود نسبت به انتخاب عایق رطوبتی اقدام نمایند.
رزمجو مهم‌ترین مشخصاتی را که می‌بایست یک عایق رطوبتی استاندارد داشته باشد، اینگونه اعلام کرد. عایق رطوبتی حتماً می‌بایست دارای علامت استاندارد باشد. سطح عایق نباید چرب بوده و حالت روغنی داشته باشد. عایق نباید با دست پاره شود. گوشه ای از عایق را با دست گرفته و چند بار به سمت جلو و عقب خم کنید. نباید ترک‌های عمیق و محسوس ایجاد شود. سطح عایق باید بدون ترک بوده و به هیچ وجه نباید قیرهای سطح به صورت پوسته پوسته درآمده و به راحتی کنده شود.
نصب عایق نباید روی سطح خیس، خاک آلوده و ناصاف انجام پذیرد. عایق نباید در دمای کمتر از 5 درجه سانتیگراد نصب گردد و مورد اخیر موجب عدم چسبندگی مناسب و طبله شدن عایق می‌گردد. مدیرکل استاندارد فارس افزود: اکیداً توصیه می‌گردد صرف ارزان بودن عایق رطوبتی مدنظر قرار نگیرد؛ چون پس از مدت کوتاهی نیاز به تعمیر پیدا نموده و به دلیل نیاز به رفع آسیب دیدگی ضرر و زیان بیشتری متوجه مصرف کننده می‌گردد. وی افزود: مشتریان و مصرف کنندگان با آگاهی از این موضوع می‌توانند از طریق مراجعه به اداره استاندارد نسبت به ارائه شکایت و دریافت حق و حقوق خود 
اقدام نمایند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی