[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

این مدل درد دست و بازو علامت خوبی نیست ، روزنامه شیراز نوین

برخی درد‌ها خبر از بیماری جدی در بدن را می‌دهند و دست درد یکی از نگران کننده‌ترین مشکلاتی است که به آن ‌توجه نمی‌شود اما نشانه‌ای مهم برای بدن است.
به گزارش نمناک، بدن به طور مداوم در حال ارتباط با ماست و وقتی چیزی به خوبی پیش نرود و مشکلی وجود داشته باشد؛ این مشکلات را از طریق علائمی ‌مانند نفخ و درد نشان می‌دهد که اغلب هم نادیده گرفته می‌شوند. از طرفی بعضی از مشکلات هستند که خود را روی بازو یا دست نشان می‌دهند. با ما در این بخش از بهداشت و سلامت نمناک همراه باشید تا موارد مرتبط را بشناسید.
درد
درد دست یا بازو علامت مشکلات جدی است که ممکن است همراه با حالت تهوع، عرق و تنگی نفس هم باشد که در چنین حالتی احتمالاً علامت حمله قلبی می‌باشد.
تغییر خال یا ایجاد خال جدید
رشد خالِ مسطح یا برجسته روی پوست، می‌تواند علامت مشکلات مختلفی باشد که معمولاً به رنگ قهوه‌ای یا سیاه در هر جایی از بدن ظاهر می‌شود؛ البته خیلی از اوقات کاملاً بی خطر هستند. اگر متوجه خالی جدید روی بازوی‌تان شدید یا متوجه شدید که خالی که از قبل داشته‌اید؛ بعد از مدتی تغییر کرده است، حتماً به پزشک بگویید.
کبودی بدون دلیل
کبودی بدون دلیل می‌تواند علامت بیماری زمینه‌ای باشد که گاهی جدی خواهد بود؛ البته خیلی از اوقات بی‌خطر است اما می‌تواند به خاطر مشکلات خونی یا حتی سرطان هم اتفاق بیفتد.
ورم
ورم می‌تواند به خاطر تجمع غیر طبیعی مایعات در بدن اتفاق بیفتد که ممکن است در هر جایی از بدن رخ دهد که معمولاً در پا و دست بیشتر دیده می‌شود. ‌مصرف بعضی از دارو‌ها، بارداری، ایستادن برای مدت زمان طولانی یا نارسایی قلبی و کلیوی می‌تواند علت ایجاد این مشکل باشد.
بی‌حسی و گزگز
بی‌حسی موقت یا احساس گزگز دست یا بازو را نباید شوخی بگیرید. گاهی اوقات علامت یک وضعیت جدی است؛ مثلاً بی‌حسی روی دست یا بازو می‌تواند علامت آسیب به عصب باشد که به خاطر دیابت، ویتامین ب 12 و مشکلاتی مثل سندروم تونل کارپال اتفاق می‌افتد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی