[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

آموزش تمیز کردن شوفاژ قبل از شروع زمستان، روزنامه شیراز نوین

با فرا رسیدن فصل زمستان همه به دنبال وسایل گرمایشی هستند، اگر برای گرم شدن منزلتان از شوفاژ استفاده می‌کنید بهتر است راه‌های تمیز کردن شوفاژ را بدانید.
به گزارش نمناک، فصل سرد زمستان در راه است و شما مجبور هستید که دوباره رادیاتورها یا شوفاژها را روشن کنید تا خانه‌تان گرم شود. بسیار مهم است که یاد بگیرید با دقت تمیزکاری شوفاژ و رادیاتور را انجام دهید. وقتی که شوفاژ را روشن می‌کنید، می‌توانید با یک تمیزکاری مختصر، بوی نامطبوع آن را از بین ببرید و باعث عملکرد صحیح آن شوید که در این قسمت از نمناک برایتان توضیح خواهیم داد چگونه آن را تمیز کنید.
استفاده از سشوار
برای تمیز کردن کثیفی‌ها و آلودگی‌ها نیاز به یک سشوار دارید. کافی است که یک عدد دستمال نم دار را در قسمت پشت و زیر رادیاتور بگیرید و بعد سرِ سشوار را به سمت قسمت کثیف رادیاتور بگیرید و به طور کامل آلودگی‌ها را پاک‌سازی کنید. در چنین حالتی همه کثیفی‌ها و آلودگی‌ها روی دستمال جمع می‌شود و می‌توانید خیلی راحت این دستمال را بشویید و دوباره استفاده کنید. انجام این کار از ایجاد هرگونه آلرژی جلوگیری می‌کند.
استفاده از سرکه
برای از بین بردن آلودگی‌های اضافه می‌توانید از دستمالی استفاده کنید که آغشته به محلول آب و سرکه باشد. برای تمیز کردن بخش‌های خارجی رادیاتور، کافی است یک لیوان سرکه را داخل آب و کمی ‌الکل حل کنید؛ سپس یک اسفنج را به این محلول آغشته کنید تا کثیفی‌ها و آلودگی‌های قسمت بیرونی رادیاتور از بین برود؛ همچنین می‌توانید از ترکیب آب و لیمو برای پاک کردن کثیفی‌ها استفاده نمایید که لیمو از تجمع باکتری و میکروب جلوگیری می‌کند.
استفاده از براش و فرچه
برای پاک‌سازی شوفاژ از هر نوع گرد و خاک کافی است که یک عدد براش یا فرچه تمیز بردارید و آن را روی ناحیه مورد نظر بکشید تا لایه کثیف برداشته شود؛‌ همچنین می‌توانید از نمک دریا و ترکیب آن با آب لیمو استفاده کنید و روی قسمت‌های فلزی شوفاژ بکشید. نیم ساعت صبر کنید و بعد با یک دستمال تمیز و مرطوب، آن را پاک‌سازی کنید تا آلودگی‌ها به طور کامل از بین برود.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی