[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

طرز تهیه فلافل سویا، روزنامه شیراز نوین

 زمان آماده‌سازی: 20 دقیقه
 زمان پخت: 30 دقیقه

 مواد لازم برای 4 نفر
نخود: 3 لیوان
سویا: نصف لیوان
پیاز: 2 عدد
سیر:  5 حبه
جعفری: مقداری
سیب زمینی: 1 عدد 
تخم مرغ: 2 عدد 
نمک، فلفل، زردچوبه و دارچین: به مقدار لازم

فلافل، غذای عربی خوشمزه و معروفی است که طرفداران زیادی در سراسر جهان دارد. فلافل معمولاً با نخود، پیاز، سیر و ادویه‌جات مختلف پخته می‌شود، اما با اضافه کردن برخی مواد اولیه دیگر می‌توان انواع مختلفی از این غذای محبوب را تهیه کرد. فلافل سویا، یکی از انواع فلافل است که حتماً باید آن را امتحان کنید.
فلافل سویا از فلافل مرسوم هم خوشمزه‌تر است هم مغذی‌تر. همان‌طور که می‌دانید نخود دارای اسیدآمینه، انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی است و سویا نیز مواد مغذی زیادی حتی بیشتر از نخود دارد. در نتیجه ترکیب نخود و سویا در فلافل سویا، آن را به یک غذای فوق‌العاده برای سلامتی تبدیل می‌کند. طرز تهیه فلافل سویا فرق زیادی با فلافل معمولی ندارد و فقط موقع چرخ کردن نخود، سویا نیز هم‌زمان با آن چرخ می‌شود. برای یادگرفتن طرز تهیه فلافل سویا با ایران کوک همراه باشید.

  طرز تهیه 
 مرحله اول
نخودها را از شب قبل در آب ولرم خیس کنید و آب آن را چند بارعوض کنید. سویا را نیز 1 ساعت قبل از شروع پخت، در آب یا شیر خیس کنید و پس از این مدت، آن را آبکش کنید و با فشار دادن آب اضافی‌اش را بگیرید.
 مرحله دوم
سویا و سیب‌زمینی پخته را همراه با نخود 2 بار چرخ کنید. جعفری، پیاز و سیر را نیز در دور آخر چرخ نمایید.
 مرحله سوم
فلفل، نمک، زردچوبه و دارچین را روی موادی که چرخ کرده‌اید، بریزید و تمام مواد را با دست خوب مخلوط کنید تا یکدست شود. حالا تخم‌مرغ‌ها را به مواد اضافه کنید و مایه فلافل را 30 دقیقه داخل یخچال قرار دهید تا سرد شود.
 مرحله چهارم
بعد از این‌که مایه فلافل سرد شد، در ماهی‌تابه مقداری روغن بریزید و روی حرارت قرار دهید. سپس، مقداری از مایه فلافل بردارید و کف دست‌تان به شکل گرد درآورید یا قالب بزنید و به آرامی ‌داخل روغن داغ بیندازید. به همین ترتیب بقیه مایه را قالب بزنید و در روغن بیندازید.
بعد از این‌که یک طرف فلافل‌ها سرخ شد، آن‌ها را برگردانید تا طرف دیگرشان نیز سرخ شود.

 نکات کلیدی 
 برای درست کردن فلافل سویا نیازی به استفاده از تعداد زیادی تخم‌مرغ نیست؛ تخم‌مرغ را باید به اندازه‌ای استفاده کنید که بشود با دست به مواد شکل داد.
 نخودی که در فلافل استفاده می‌شود مانع از جذب زیاد روغن می‌شود؛ در نتیجه فلافل‌های شما در آخر کار، روغن زیادی نخواهد داشت.
 در صورتی که قصد دارید مایه فلافل را در فریزر بگذارید نباید به آن تخم‌مرغ اضافه کنید.

  سخن آخر
فلافل، یک غذای عربی خوشمزه و محبوب است که معمولاً با نخود، پیاز، سیر و ادویه‌جات مختلف پخته می‌شود. اگر به ترکیب مواد فوق کمی ‌سویا نیز بیفزایید، فلافل سویا خواهید داشت که از فلافل مرسوم خوشمزه‌تر و مقوی‌تر است. ترکیب نخود و سویا در فلافل سویا، آن را به یک غذای فوق‌العاده برای سلامتی تبدیل می‌کند.
برای درست کردن فلافل سویا باید نخود را شب قبل خیس کنید و آبش را چند بار عوض کنید. همچنین سویا را از یک ساعت قبل بخیسانید و در آخر آن را آبکش کنید. سویا و سیب‌زمینی پخته را باید 2 بار چرخ کنید و در آخرین دور نیز جعفری، پیاز و سیر را چرخ نمایید. در ادامه فلفل، نمک، زردچوبه و دارچین را روی مواد چرخ‌شده بریزید و آن‌ها را خوب مخلوط کنید. حالا تخم‌مرغ‌ها را به مواد اضافه کنید و 1 ساعت بگذارید در یخچال سرد شود. در آخر مایه فلافل سردشده را قالب بزنید و سرخ کنید.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی