[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

حال ناخوش شهر سلامت ، روزنامه شیراز نوین

با توجه اهمیت پروژه شهر سلامت شیراز و ضرورت تسریع در پیگیری موارد مربوط به رفع موانع احتمالی در خصوص اجرای این پروژه کلان، جلسه کارگروه شهر سلامت به ریاست معاون هماهنگی امور زائران و گردشگری استانداری فارس و با حضور مدیرعامل و هیئت مدیره شهر سلامت و مدیران دستگاه‌های اجرایی مربوطه برگزار شد.
به گزارش شیرازنوین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس، محمد فرخ‌زاده با اشاره به اهمیت این پروژه در رونق گردشگری سلامت استان و کشور، بر لزوم رفع موانع و مشکلات پیش روی آن تأکید کرد و گفت: در ماه‌های گذشته بیش از 10 سرمایه‌گذار از کشورهای مختلف به ویژه همسایگان ایران برای سرمایه‌گذاری در این پروژه ابراز تمایل کرده اند؛ بنابراین در صورت رفع مشکلات موجود و سرعت گرفتن احداث این منطقه ویژه اقتصادی علاوه بر تحولات حوزه سلامت، نتایج درخور توجهی در حوزه جذب سرمایه نیز حاصل خواهد شد. 
جانشین استاندار فارس در شورای سلامت استان با تأکید بر اینکه رفع مشکلات و موانع در چنین پروژه گسترده ای باید با برنامه‌ریزی، موردی و عملیاتی انجام شود، عنوان کرد: هدف از برگزاری جلسات گروه شهر سلامت در معاونت هماهنگی امور زائرین و گردشگری نیز این است که مصوبات قابل اجرا به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ شود. 
فرخ‌زاده به مشکلات پروژه شهر سلامت در حوزه تأمین برق اشاره کرد و افزود: با رایزنی‌های انجام شده مقرر شد شرکت توزیع برق شیراز نسبت به افزایش میزان ۱۵۰ کیلووات برق فعلی چاه آب شهر سلامت شیراز تا میزان ۲۴۰ کیلووات اقدام لازم را تا پایان دی ماه انجام دهد.
 وی در ادامه خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه این جلسه، شهر سلامت شیراز جهت افزایش برق موقت ۱۵۰ کیلو وات فعلی پس از اخذ نظر کارشناسی از مشاور شرکت توزیع برق شیراز ایستگاه انتقال برق را مشخص کند و اقدامات لازم جهت احداث شبکه را انجام دهد؛ بنابراین شهر سلامت شیراز و شرکت توزیع برق شیراز باید این موضوع را تا پایان بهمن ماه به سرانجام برسانند.
معاون استاندار فارس اظهار داشت: شهر سلامت شیراز موظف شده است پس از بررسی‌های کارشناس مربوطه جهت پایین آوردن تعرفه فعلی برق مصرفی که با ضریب زیان محاسبه می‌شود، جهت دریافت پروانه جداگانه برای چاه آب اقدامات لازم را تا پایان دی ماه انجام دهد.
 فرخ‌زاده یادآور شد: بر اساس بند ز تبصره ۱۴ قانون بودجه ملزم به ماده ۵۶ قانون الحاق تسهیلات مربوط به افزایش بودجه توانیر شهر سلامت شیراز اسناد مربوطه پس از بررسی توسط مشاور و اخذ نظر کارشناسی جهت استفاده از تعرفه‌های جدید به شرکت برق منطقه‌ای فارس ارسال گردد که مسئول انجام این اقدام نیز شهر سلامت و شرکت برق منطقه ای هستند.
به گفته فرخ‌زاده با توجه به اینکه بر اساس نظر کارشناسی، انتقال خط گاز از ضلع جنوبی به حاشیه شهر سلامت مقرون به صرفه اعلام نشده، پیشنهاد گردید شهر سلامت شیراز مکاتباتی با شرکت ملی گاز با موضوع تغییر کلاس ۶۰ به ۴۰ انجام دهد و همچنین جهت مطرح کردن موضوع در کمیسیون انرژی اقدامات لازم توسط شهر سلامت شیراز تا پایان آذرماه انجام شود.
یکی از موضوعات دیگری که در این جلسه مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت، تعیین تکلیف معادنی بود که در مجاورت پروژه شهر سلامت وجود دارد که بر اساس مصوبات این جلسه مقرر شد موضوعات از طریق سازمان صنعت، معدن و تجارت و شورای معادن استان پیگیری شود.
به گفته فرخ‌زاده، دکل مخابراتی تأسیس‌شده در شهر سلامت که پیش از این با یک دیزل ژنراتور کار می‌کرده، با مشکل مواجه شده و از طرفی هزینه پهنای باند و انتقال بیش از ۱۲میلیارد تومان تخمین زده شده است. شهر سلامت باید تا پایان آذرماه مکاتبه ای با مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام دهد تا در قالب پروژه usb که مخصوص بودجه برای روستاهای زیر سطح خانوار است، مبلغ ۲۵۰ تا ۵۰۰میلیون تومان از طرف وزارتخانه به شهر سلامت تخصیص یابد یا عملیات اجرایی توسط زیرساخت‌های استان انجام پذیرد. 

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی