[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

فجر پیروز دربی نظامی‌ها، روزنامه شیراز نوین

 میثم محجوبی - گروه ورزش
نماینده شیراز با پیروزی خفیف برابر حریف گمنام خود، به مرحله بعد رقابت‌های جام حذفی باشگاه‌های کشور صعود کرد. فجرشهید سپاسی عصر دیروز در ورزشگاه حافظیه میزبان پشتیبانی شمال شرق نزاجای مشهد بود و در پایان با یک گل پیروز شد.
بازیکنان تیم فجر شهید سپاسی شیراز: فرزاد طیبی پور، حمید ملکی، محمد عرفان معصومی، سعید زارع، حامد بحیرایی، حسین مهربان، ابوالفضل بابایی، آرام عباسی، محمد آژیر، رضاخانی و محمد امیدی فرد. سرمربی مهدی رجب زاده
بازیکنان تیم پشتیبانی شمال شرق نزاجا: متین صفائیان، محمد تقی زاده،‌ هادی کیانپور، امیر حسن جعفری، یونس کریمی، علی میلاجردی، صادق نیکفر، مهدی قلی‌پور، متین رودینی، فرهاد علیزاده و عماد وظایفی. سرمربی عماد ‌هاشمی.
نیمه اول بسیار پایاپای دنبال شد و با ‌اینکه کیفیت بازی چندان بالا نبود، اما تلاش مؤثر بازیکنان تیم دسته دومی ‌مشهد، باعث شد تا جذابیت‌هایی به بازی افزوده شود. برخورد دو شلیک خطرناک به تیر دروازه فجرشهیدسپاسی، نشان دهنده‌ این واقعیت بود که سرخپوشان خراسانی هرگز با ترس به فکر دفاع مطلق نبودند.
در دقیقه 13‌این مسابقه ضربه سر سعید زارع، کاپیتان کوتاه قامت فجری‌ها را متین صفاییان به سختی به کرنر فرستاد. 
در دقیقه 28 شوت سنگین امیرحسن جعفری به زیبایی به تیر افقی دروازه فجرشهیدسپاسی برخورد کرد. پنج دقیقه بعد یک ضربه آزاد نصیب فجر شد که حمید ملکی‌ این توپ را روی دروازه ارسال کرد و ابتدا ضربه سر ابوالفضل بابایی به تیر افقی برخورد کرد و سپس ضربه قیچی برگردون همین بازیکن را متین صفاییان به سختی راهی کرنر کرد.
در وقت‌های تلف شده نیمه اول، نزاجا می‌توانست برنده به رختکن برود اما ضربه زمینی مهدی قلی‌پور به پایه تیر عمودی دروازه برخورد کرد و از سمتی دیگر به بیرون رفت!
بدین ترتیب، می‌توان گفت فجر خوش شانس بود که در‌ این دیدار خانگی مقابل حریف گمنام خود، نیمه اول را بازنده به رختکن نرفت. در ‌این نیمه فجر هشت حمله انجام داد و نزاجا 5 حمله، اما تعداد موقعیت‌های خلق شده از سوی هر تیم، در عددِ 2 برابر بود.
اما شرایط در نیمه دوم به کلی تغییر کرد. فجر گویی بازی را خیلی جدی‌تر گرفت و اجازه عرض اندام به حریفش نداد، به طوری که قرمزپوشان در تمام طول نیمه دوم، هرگز به موقعیتی دست پیدا نکردند و فقط 5 حمله بی اثر ترتیب دادند. در حالی که فجر 15 حمله انجام داد، به 4 موقعیت گل دست یافت و بالاخره به گل هم رسید.
در دقیقه 53 ارسال ضربه کرنر توسط بازیکن جوان فجر، محمد امیدی فرد، با ضربه سر حسین مهربان همراه شد اما متین صفاییان مانع از فروپاشی دروازه میهمان شد.
در دقیقه 60 مهدی رجب‌زاده سرمربی فجری‌ها برای شکستن مقاومت حریف دسته سومی، دست به یک تعویض زد و مهاجم گلزن خوزستانی را وارد بازی کرد. ورود آل کثیر، قدرت تهاجمی ‌فجری‌ها را بیشتر کرد. در دقیقه 67 ارسال عالی ملکی از چپ را سعید زارع با ضربه سری همراه کرد که به شکل خطرناکی از کنار دروازه به بیرون رفت.
هشت دقیقه بعد، باز هم ملکی توپی را از سمت چپ به محوطه جریمه حریف فرستاد اما ‌این بار ضربه آل کثیر با اختلاف زیادی از بالای دروازه راهی خارج شد.
در دقیقه 77 بالاخره قفل دروازه میهمان شکست. همکاری عالی بازیکنان فجر باعث شد تا توپ به علی آل کثیر برسد. او هم با پاسی عرضی، دروازه خالی را پیش روی حسین مهربان قرار داد و گل اول بازی به ثمر رسید.
پس از ‌این گل، بازی از تب و تاب افتاد. فجر نیازی به گل نداشت و نزاجا هم توانی برای حمله از خود نشان نمی‌داد. در دقایق تلف شده مسابقه، علی آل کثیر شانس زدن گل دوم را هم داشت اما ضربه خوبی به توپ نزد.
در نهایت ‌این مسابقه با پیروزی یک بر صفر فجر همراه شد تا شاگردان رجب‌زاده به مرحله بعدی جام حذفی صعود کنند. جایی که تیم‌های لیگ برتری هم به رقابت‌ها وارد می‌شوند و ممکن است قرعه‌ای جذاب در انتظار طلایی پوشان شیراز باشد.
فجرشهیدسپاسی سابقه کسب یک عنوان قهرمانی و دو عنوان قهرمانی را در‌ این رقابت‌ها دارد.
فجر در مسابقات لیگ دسته اول کشور در رتبه سوم قرار دارد و روز دوشنبه هفته آینده 28 آذرماه در ورزشگاه حافظیه میزبان شهرداری آستارا خواهد بود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی