[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

مجمع خیرین شیراز الگوی شهرداری مشهد شد ، روزنامه شیراز نوین

مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز بار دیگر میزبان مسئولانی از شهرداری مشهد بود تا در مسیر هم‌اندیشی از خدمات مجمع بتوانند آنان نیز همچون مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز شیراز، گام‌های مؤثری در جهت مشارکت مردم و خیران در جهت رفع معضلات شهری مشهد بردارند. جلسه الگوبرداری و آشنایی بیشتر با خدمات مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز شیراز روز یکشنبه با حضور سیدعبدالرضا دستغیب مدیرعامل مجمع، سیروس پاک‌فطرت عضو هیئت مدیره مجمع و رضازاده مدیرعامل سازمان بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری مشهد، قاسمی معاون مالی و پشتیبانی سازمان و باقری معاون اقتصادی سازمان بازآفرینی برگزار شد.
سید عبدالرضا دستغیب با اشاره به رسالت ذاتی مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز گفت: برای تسریع در پیشرفت مسائل فرهنگی و اجتماعی و همچنین ساخت‌وساز، باید به سمت احیای جایگاه نهادهای داوطلبانه گام برداشت و تثبیت و استقلال مجمع خیرین در پیشبرد اهداف مجمع بسیار حائز اهمیت است.
مدیرعامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز شیراز گفت: شهرستان‌ها با کمبودها و معضلات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی فراوانی روبه‌رو هستند و حل مشکلات موجود با توجه به محدودیت بودجه‌های دولتی، بسیار زمان‌بر و کند صورت می‌گیرد؛ اما می‌توان از ظرفیت‌های موجود جهت رفع مشکلات بهره گرفت که یکی از این ظرفیت‌های مؤثر، ظرفیت‌های مردمی است‌ که در تسریع و حل مشکلات جامعه بسیار قابل توجه است. مدیرعامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز شیراز در ادامه دستاوردهای مجمع طی هشت سال گذشته را این گونه برشمرد: سراهای فرهنگ مهربانی، کمک‌های اهدایی مردمی، همیاران مهربان ترافیک، تجلیل از رانندگان قانون‌مدار، سرای یار مهربان و طرح پیوند با کتاب از جمله خدمات فرهنگی انجام شده است. وی هزینه خدمات عمرانی توسط مجمع خیرین را ۱۹۰میلیارد تومان عنوان کرد و ساخت سقاخانه، مبلمان شهری، کاشت درخت، ساخت درمانگاه خیریه، مجموعه چندمنظوره ورزشی، کتابخانه، مرکز خوداشتغالی بانوان، نمازخانه، مسجد، خانه سلامت، امید و زندگی و... را از جمله خدمات حوزه عمرانی برشمرد. وی همچنین به طرح «هر روز یک زباله از زمین برداریم» اشاره نمود که با همت مجمع و مشارکت سازمان پسماند شهرداری شیراز از اردیبهشت ماه در شیراز به اجرا درآمد. این مدیر مسئول با قدردانی از خیرانی که وقت گران‌قدر خود را در راه خیر مصرف می‌کنند، به رقم ۱۸۶۵۵۹هزار نفر ساعت خیران وقت اشاره کرد که با مجمع همکاری کرده‌ و در حال فعالیت می‌باشند. دستغیب پاسخ به مسائل فرهنگی را معضل همه کشورهای جهان دانست و اذعان داشت که مجمع در کنار بحث سازندگی، گام‌های مؤثر فرهنگی برداشته است. وی از جمله رویکردهای فرهنگی مجمع را، کمک به روان سازی مسئله ترافیک با ابزار گفتمانی و لسانی عنوان کرد. دستغیب با بیان برخی از تجربیات مجمع در مسیر خدمت‌رسانی به مردم، تأکید کرد: به سمت احیای مجمع خیرین قدم بردارید و بدانید بخش مهمی از معضلات شهر حل خواهد شد؛ چراکه اگر معضلات بومی موردتوجه مردم قرار گیرد، حل خواهد شد. رضازاده مدیرعامل سازمان بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری مشهد به مجمع خیرین شهریار مشهد اشاره نمود که با الگوبرداری اولیه از مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز شیراز توانسته است با اعتمادسازی، نزدیک به ۵۰ نفر از خیران این شهر را با دیدگاه‌های مختلف گرد هم آورد و با تشکیل شورای خیرین خدمت‌رسانی به جامعه را آغاز نماید. وی از مدیرعامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز شیراز خواست تا در این مسیر راهنمای مجمع شهریار مشهد باشند تا با تعامل بیشتر بتوانند از تجربیات آنان بهره برده و خدمات مطلوب‌تری ارائه دهند. رضازاده خدمات مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز در شیراز را مثال‌زدنی عنوان کرد و ابراز امیدواری نمود تا مجمع شهریار مشهد نیز بتواند در مسیر خدمت‌رسانی به جامعه از ظرفیت تمام خیران بهره‌مند گردد. 
گفتنی است در پایان جلسه، مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز به مهمانان مشهدی نشان مهربانی اهدا نمود‌.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی