[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

شهردار منطقه چهار شیراز مطرح کرد: مقابله با خشک‌سالی با طرح‌های دوستدار محیط‌زیست ، روزنامه شیراز نوین

شهردار منطقه 4 شیراز گفت: توسعه زیرساخت‌های شهری به محرومیت‌زدایی می‌انجامد. وی یکی از رسالت‌های مهم مدیریت شهری را توسعه زیرساخت‌ها و مدیریت منابع اعلام کرد و افزود: اجرای مخازن بتنی و بلوکی دفنی آب از دیگر پروژه‌ها در سطح شهرداری منطقه 4 است که این پروژه‌ها با توجه به بحران‌های خشک‌سالی و اهمیت جلوگیری از هدررفت آب، نقش ارزنده‌ای در مدیریت منابع دارد.
شهردار منطقه 4 اجرای مخازن بتنی و بلوکی دفنی آب را از طرح‌های مهم و تأثیرگذار برای آبیاری فضای سبز معرفی کرد و افزود: چهار مخزن در سطح منطقه با احجام ۱۵۰ تا ۳۰۰ مترمکعب احداث شده است و این پروژه‌ها در پارک ایرانی و پل امام حسن(ع) احداث و در مجموعه باغ جنت، خیابان کمیل و سطح منطقه انجام شد.
به گفته این مقام مسئول، اعتبار این پروژه‌ها که نقش مهمی در مدیریت مصرف آب دارند، بیش از 20میلیارد ریال در بخش ابنیه و ۱۰میلیارد ریال در بخش تأسیسات است و در سال جاری با اخذ پیمانکار ادامه خواهد یافت.
پروژه‌های مناسب‌سازی برای معلولان و سالمندان 
شهردار منطقه 4 شیراز در بخش دیگری از سخنانش گفت: به موازات طرح‌های عمرانی و توسعه فضای سبز که از آنها یاد شد، پروژه بهسازی و رفع اختلاف ارتفاع معابر نیز در دستور کار قرار گرفت.
وی هدف از این پروژه‌ها را تسهیل در رفت و آمد شهروندان، مناسب‌سازی معابر جهت تردد سالمندان و معلولان و کودکان یاد کرد و افزود: این پروژه‌های شهری با اعتباری بالغ بر ۱۳میلیارد ریال در محورهای سراج، پاسارگاد، نهضت، سفیر و سایر مسیرهایی که نیاز به بهسازی داشتند، اجرا شد.
عملیات بهسازی بوستان‌ها انجام شد
شهردار منطقه چهار شیراز از توسعه و بهسازی زیرساخت‌های شهری با هدف محرومیت‌زدایی و افزایش نشاط شهروندان خبر داد.
به گزارش روابط عمومی منطقه 4 شهرداری شیراز، «حسام الدین اسدزاده» با تشریح برخی از پروژه‌های در دست اجرا خاطرنشان کرد: سرانه فضای سبز در این محدوده از شیراز از وضعیت مطلوبی برخوردار است و برای نگهداری از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های موجود، نیازمند به‌کارگیری نیروی انسانی توانمند و سرمایه‌گذاری هستیم.
وی با بیان اینکه توسعه زیرساخت‌های شهری به محرومیت‌زدایی برای شهروندان می‌انجامد، اظهار داشت: مرمت و بهسازی بوستان‌های سطح منطقه با اعتباری بالغ بر 30میلیارد ریال و با هدف استفاده بهتر شهروندان از امکانات موجود، رفع نازیبایی‌های بصری و در نهایت ایجاد محیطی بهتر و مطلوب‌تر برای شهروندان انجام شده است. 
شهردار منطقه چهار در ادامه با تشریح برخی از پروژه‌های منطقه 4 شهرداری شیراز که در راستای توسعه و نگهداری از فضای سبز و بهسازی بوستان‌ها صورت می‌گیرد، اظهار داشت: بوستان‌های خلیلی، معلم، باغ جنت و کودک بهسازی شده است. همچنین پیست اسکیت در بوستان معلم به منظور تشویق جوانان به فعالیت‌های ورزشی و پرهیز از آسیب‌های اجتماعی احداث شده است. 
مناسب‌سازی سرویس‌های بهداشتی
اسدزاده در خصوص اینکه مهمانان نوروزی در منطقه 4 حضور می‌یابند، اظهار داشت: عملیات اجرایی تعمیر، بهسازی، رفع مشکلات سیستم فاضلابی و تعویض سرویس‌های بهداشتی در بوستان‌های جنت، شقایق، کودک، صاحب الامر و ایرانی با اعتبار ۲۵میلیارد ریال انجام و در سایر بوستان‌های منطقه نیز اجرا شده است.


 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی