[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۶
  • دوره جدید

موزه بلدیه راه‌اندازی می‌شود، روزنامه شیراز نوین

شهردار شیراز گفت: ساختمان قدیم شهرداری این کلان‌شهر بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر، متناسب و برازنده موزه بلدیه بوده و این موزه راه‌اندازی شود. محمدحسن اسدی سه‌شنبه ۲۲ آذر در کمیسیون فرهنگی، گردشگری و سومین حرم اهل‌بیت(ع) شورای شهر شیراز با اشاره به راه‌اندازی موزه بلدیه شیراز در ساختمان قدیم شهرداری این کلان‌شهر به تعیین تکلیف ایجاد آن پرداخت. او با بیان اینکه در شیراز جای یک موزه خالی است و موزه بلدیه می‌تواند کارکردهای تاریخی انقلاب اسلامی و شهرداری را داشته باشد، بیان کرد: ساختمان شهرداری شیراز بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر، متناسب و برازنده موزه بلدیه است.
اسدی با تعیین اعضای هیئت اجرایی این موزه، عنوان کرد: این پروژه باید به‌عنوان یکی اثر ملی و بین‌المللی کار کند و ماندگار شود. او همچنین بیان کرد: وظیفه شهرداری ترویج فرهنگ ورزش و حمایت از ورزش همگانی و قهرمانی است و بدین منظور با برنامه‌ریزی برای شناسایی استعدادهای ورزشی نوجوانان و جوانان و معرفی آن به جامعه ورزش حرفه‌ای می‌پردازد.
رئیس کمیسیون فرهنگی، گردشگری و سومین حرم اهل بیت(ع) شورای اسلامی شهر شیراز نیز به اهمیت ایجاد موزه شهر پرداخت و گفت: در قدم اول شاهد تغییر ساختمان مدیریت شهری از این نقطه به ساختمان شهید سلیمانی بنا بر مصوبه شورای اسلامی شهر بودیم که شهردار کلان‌شهر شیراز موفق عمل کرد.
رضا محمدیان به ایجاد و راه‌اندازی موزه در این نقطه اشاره و خاطرنشان کرد: موزه بلدیه باید مطابق استانداردهای میراث فرهنگی ایجاد و ثبت ملی و یونسکو شود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی